  • Data: 2009-10-31 10:35:30
    Temat: Re: Linia transmisyjna wysokiego napięcia obok domów
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "badworm" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:ebzv5wfp1m8m.dlg@badworm.pl...

    > a osobna kwestia to transmisja danych po liniach WN -
    > nie wiem czy coś takiego stosuje się również w USA ale u nas dane
    > sterujące i telemetryczne są przesyłane tymi samymi przewodami,
    > częstotliwość OIDP w granicach 100kHz.
    [...]

    Np. rodzina ETL-500 firmy ABB. Moce od 5 W (ETL505) do 40 / 80 W (ETL540,
    ETL580). Kanały robocze o szerokości 4 lub 8 kHz w pasmie od 24 do 500 kHz.
    Inne rozwiązania to systemy ESB2000 oraz DCS3000 firmy SIEMENS.
    Biorąc pod uwagę poziom sygnału w. cz. oraz jego częstotliwość zagrożenia
    dla stanu zdrowia człowieka nie ma. Mogą natomiast pojawić się zakłócenia w
    łaczności radiowej. Ale to już inna historia.

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski