  • 1. Data: 2013-09-30 10:26:04
    Temat: Likwidacja szkody z OC sprawcy - co i jak?
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Powitać,
    Mój biedny wierny Triumph mocno dostał w czerwcowym wypadku a ponieważ z
    ręką już jakoś sobie poradziłem (ale różowo nie jest i nie będzie) czas
    zabrać się za likwidację szkody na pojeździe. Samochód był ubezpieczony
    w Gothaer (co podobno jest spadkobiercą PTU) i dziś ma się pojawić
    rzeczoznawca. Z netu wiem, że niczego dobrego po nich się spodziewać nie
    mogę ale może ktoś przerabiał dużą naprawę lub szkodę całkowitą z OC
    sprawcy i podpowie jakie rozwiązanie jest najlepsze? Proponują na
    podstawie wyceny z serwisu lub ich wycenę. Na moto już nie będę jeździł
    (a przynajmniej w nieodległej przyszłości;)), naprawić moto się da ale
    to będzie koszt spory a nie ukrywam, że chciałbym się zbliżyć do realnej
    ceny jaką jeszcze w czerwcu mogłem za niego dostać.
    --
    Qlfon, Lublin

  • 2. Data: 2013-09-30 11:12:34
    Temat: Re: Likwidacja szkody z OC sprawcy - co i jak?
    Od: J_K_K <j...@i...fm>

    W dniu 2013-09-30 10:26, Qlfon pisze:
> [...]
    > to będzie koszt spory a nie ukrywam, że chciałbym się zbliżyć do realnej
    > ceny jaką jeszcze w czerwcu mogłem za niego dostać.

    Pytanie jaką przedstawią wartość z systemu, z którego korzystają,
    vs. wartość rynkowa ... (na moment wypadku).

    Na pewno muszą wypłacić do 100% wartości z ich systemu.
    + ciuchy, kask, holowanie, etc.

    Jeżeli nie satysfakcjonujące -> sąd
    (rzecznik ubezpieczonych niewiele pomoże).

    Wyliczanie wartości można gratisowo sprawdzić np. tu:
    (o ile jeszcze działa)

    http://moto.wp.pl/wycena_motocykli.html?ticaid=11166
    3

    Być może korzystniej będzie jednak moto naprawić,
    np. na tańszych częściach z UK (niektóre oryginalne wychodzą sporo
    taniej niż u nas), lagi robią w PL, etc.

    --

    Pzdr

    J_K_K

  • 3. Data: 2013-09-30 11:32:15
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2013-09-30 11:12, J_K_K pisze:

> [...]
    > np. na tańszych częściach z UK (niektóre oryginalne wychodzą sporo
    > taniej niż u nas), lagi robią w PL, etc.

    O, to już jakiś konkret - a sprawa kasku i ciuchów: czy na oględzinach
    sprzęta muszę to mieć ze sobą czy to się jakoś dodaj póniej? W kwitach,
    które miałem do wypełnienia nic o tym nie ma:(

    --
    Qlfon, Lublin

  • 4. Data: 2013-09-30 11:36:41
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-09-30, Qlfon <r...@l...pl> wrote:

> [...]
    > sprzęta muszę to mieć ze sobą czy to się jakoś dodaj póniej? W kwitach,
    > które miałem do wypełnienia nic o tym nie ma:(

    Ja jak likwidowalem szkode to normalnie pokazalem rzeczoznawcy ciuchy
    i spisal u siebie. Tyle, ze pozniej (przynajmniej w Warcie) bylo to rozbite
    na dwie sprawy - szkody na pojezdzie i rzeczowe.

    Co do reszty to probuj walczyc jak najwiecej ale bez calki bo to praktycznie
    zamyka pole manewru i wtedy tylko zostaje isc do sadu. Ich psim obowiazkiem
    jest pokryc szkody do 100% wartosci pojazdu z przed szkody. Jezeli nie
    chcesz gotowki tylko naprawic motur to wez wycene z warsztatu i negocjuj
    z nimi zeby poszli na ta wycene.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2013-09-30 11:50:56
    Od: J_K_K <j...@i...fm>

    W dniu 2013-09-30 11:32, Qlfon pisze:

    > O, to już jakiś konkret - a sprawa kasku i ciuchów: czy na oględzinach
    > sprzęta muszę to mieć ze sobą czy to się jakoś dodaj póniej? W kwitach,
    > które miałem do wypełnienia nic o tym nie ma:(

    U mnie było w protokole policji,
    ale niektóre rzeczy dodawałem później w ramach odwołań.

    --

    Pzdr

    J_K_K

  • 6. Data: 2013-09-30 11:55:22
    Od: J_K_K <j...@i...fm>

    W dniu 2013-09-30 11:36, AZ pisze:
    Ich psim obowiazkiem
    > jest pokryc szkody do 100% wartosci pojazdu z przed szkody.

    Tylko zależy, jak obie strony rozumieją tą wycenę
    - mogą się np. zaprzeć, że oni w systemie mają 5 000 PLN,
    i guzik ich obchodzi, że w ogłoszeniach ceny wywoławcze to 15 000 PLN.

    I jeszcze uwaga a propos ew. szkody całkowitej - od i tak małej kwoty
    odliczą wartość pozostałości i zaproponują np. 2 000 PLN do ręki.
    (bo tyle zaoferuje jakiś warsztat w systemie aukcyjnym).

    --

    Pzdr

    J_K_K

  • 7. Data: 2013-09-30 11:58:09
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-09-30, J_K_K <j...@i...fm> wrote:

    > Tylko zależy, jak obie strony rozumieją tą wycenę
    > - mogą się np. zaprzeć, że oni w systemie mają 5 000 PLN,
    > i guzik ich obchodzi, że w ogłoszeniach ceny wywoławcze to 15 000 PLN.

    No to wtedy zostaje tylko sad. Ale trza ich cisnac od samego poczatku
    to wtedy daje sie cos ugrac w moim przypadku OIDP startowalismy od 1400,
    doszlismy do 6000 a pozniej sie wkurzyli zrobili 6500 i calke, no ale
    powiedzmy ze to mnie satysfkacjonowalo.

    > I jeszcze uwaga a propos ew. szkody całkowitej - od i tak małej kwoty
    > odliczą wartość pozostałości i zaproponują np. 2 000 PLN do ręki.
    > (bo tyle zaoferuje jakiś warsztat w systemie aukcyjnym).

    To sie zgadza, przewaznie wartosc pojazdu z przed szkody jest mocno
    zanizona a wartosc wraku zawyzona.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 8. Data: 2013-09-30 14:49:26
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    > Ja jak likwidowalem szkode to normalnie pokazalem rzeczoznawcy ciuchy
    > i spisal u siebie. Tyle, ze pozniej (przynajmniej w Warcie) bylo to rozbite
    > na dwie sprawy - szkody na pojezdzie i rzeczowe.
    Już jestem umówiony, że dziś mu to pokażę i włążzymy do tej szkody,
    najwyżej później to się rozbije na dwie odrębne.

> [...]
    > jest pokryc szkody do 100% wartosci pojazdu z przed szkody. Jezeli nie
    > chcesz gotowki tylko naprawic motur to wez wycene z warsztatu i negocjuj

    Całkowita będzie na 80% - rozmawiałem z Boosterem w Katowicach - dealer
    triumpha - sama felga przednia (pęknięta) to koszt 4,5kpln, zawias przód
    8kpln, tylny stelaż, kolektory, czasza, lampa, zegary - będize jak nic
    ponad to co moto było realnie warte. Najpierw Gothaer zrobi wycenę i z
    tą wyceną mam się skontaktować z Boosterem - oni to policza po swojemu i
    zacznie się jazda:)

    --
    Qlfon, Lublin

  • 9. Data: 2013-09-30 14:49:51
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2013-09-30 11:50, J_K_K pisze:

    > U mnie było w protokole policji,
    > ale niektóre rzeczy dodawałem później w ramach odwołań.

    Ok, dzięki:)

    --
    Qlfon, Lublin

  • 10. Data: 2013-09-30 20:15:41
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2013-09-30 11:55, J_K_K pisze:

    > I jeszcze uwaga a propos ew. szkody całkowitej - od i tak małej kwoty
    > odliczą wartość pozostałości i zaproponują np. 2 000 PLN do ręki.
    > (bo tyle zaoferuje jakiś warsztat w systemie aukcyjnym).

    W przypadku całkowitej im mniej zapłaci jakiś warsztat na aukcji tym
    lepiej.Od kwoty wyceny odliczyli tą kwotę,resztę dostałem do ręki
    +ciuchy.

    --
    Tomek

    Ducati 900SS