  • 11. Data: 2020-06-09 11:49:09
    Temat: Re: Likwidacja szkody z OC
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-06-09 o 11:30, WS pisze:

    > Praktycznie tez, miales pojazd wart 100 tys, po naprawie masz wart 80.
    > Trudno powiedziec, ze nic sie nie zmienilo...
    >
    > Zreszta byl wyrok (skopiowane z netu...) Sądu Najwyższego z dnia 12 października
    2001 r., sygn. akt. III CZP 57/2001, w której stwierdzono, że ,,odszkodowanie za
    uszkodzenie samochodu może obejmować oprócz kosztów jego naprawy także zapłatę sumy
    pieniężnej, odpowiadającej różnicy między wartością tego samochodu przed uszkodzeniem
    i po naprawie". Sąd Najwyższy, w wyżej wskazywanej uchwale stwierdził, iż po
    naprawie, co prawda samochód odzyskuje sprawność techniczną, jednakże nie uzyskuje
    takiej wartości handlowej, jak przed wypadkiem, gdyż cena sprzedażowa pojazdu po
    naprawie na skutek kolizji maleje. Różnica w tej wartości stanowi różnicę wartości
    handlowej, której w świetle powyższej uchwały mogą domagać się poszkodowani
    właściciele pojazdów. Niezaprzeczalnie, nawet najbardziej fachowa i rzetelna naprawa
    pojazdu nie zmieni faktu, że dany pojazd został uprzednio uszkodzony w skutek kolizji
    drogowej. Powszechnie wiadomo, że pojazdy bezszkodowe przy sprzedaży uzyskują wyższą
    cenę, niż pojazdy tzw. ,,po szkodzie". Warto podkreślić, że odszkodowania z tytułu
    utraty wartości pojazdu można się domagać w sytuacji, gdy na pojeździe powstała
    szkoda częściowa.

    Masz rację, ale to wszystko właśnie trzeba przez sąd przepychać. Żadne
    TU z założenia takiego "wyrównania" nie przyzna. U nas wyrok SN nie jest
    obligatoryjny. Jest tu sformułowanie - "mogą się domagać" i wszystko w
    temacie :-)
    T.

  • 12. Data: 2020-06-09 11:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik WS L...@c...pl ...

> [...]
    > pojazdy tzw. „po szkodzie”. Warto podkreślić, że odszkodowania z
    > tytułu utraty wartości pojazdu można się domagać w sytuacji, gdy

    Dziekuje za wyjasnienie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 13. Data: 2020-06-09 12:04:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-06-2020 o 11:49, T. pisze:

    > Masz rację, ale to wszystko właśnie trzeba przez sąd przepychać.

    Można zlecić kancelarii odszkodowawczej.
    Będzie prościej, choć mniej do wygrania, bo trzeba będzie się podzielić.

    Ale dla kilkuset zł raczej się nie podejmą, a przy tak starym
    samochodzie obstawiam, że tego typu kwoty mogą wchodzić w rachubę.

  • 14. Data: 2020-06-09 12:22:09
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, June 9, 2020 at 11:49:40 AM UTC+2, T. wrote:

    > Masz rację, ale to wszystko właśnie trzeba przez sąd przepychać.

    Raczej sad, aczkolwiek majac sprawe praktycznie identyczna z juz rozpatrywana przez
    SN moga sie zgodzic ze zwyklym odwolaniem (bez udzialu sadu)

    > U nas wyrok SN nie jest
    > obligatoryjny. Jest tu sformułowanie - "mogą się domagać" i wszystko w
    > temacie :-)

    o ile pamietam w tym wyroku, wspominali tam o pojazdach do 3 lat (w moim odwolaniu do
    tego sie przyczepili, moj pojazd byl starszy...)

    troche jest, jest "wykladnia"...
    http://e-magazynadwokat.pl/sad-najwyzszy-czy-w-polsc
    e-jest-prawo-precedensowe/

  • 15. Data: 2020-06-09 13:12:33
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-06-09 o 12:22, WS pisze:

> [...]
    >
    > o ile pamietam w tym wyroku, wspominali tam o pojazdach do 3 lat (w moim odwolaniu
    do tego sie przyczepili, moj pojazd byl starszy...)

    Jak sądy w sprawie stłuczek sądzą to gdzieś już tu opisywałem...
    Rozgonić to towarzystwo to mało.
    T.

  • 16. Data: 2020-06-09 17:24:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Cześć Zbyszek :-))

    -----

  • 17. Data: 2020-06-14 17:28:28
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-06-08 o 23:06, Cavallino pisze:

    > Ciężko będzie....
    > Nie wiem czy jest sens iść w koszty i o to walczyć, bez sądu pewnie się
    > nie obędzie.Pytanie czy nie lepiej jednak dać do ASO i niech robią
    > zgodnie z tehchnologią producenta.
    > Pewnie nie obejmuje wspawania i klepania....

    W ASO to już się nie raz przekonałem, że pracują chyba na kacu, bo za
    dobrze zarabiają, żeby się nie napić porządnie. Przykładowo wymiana
    przedniej szyby. Przyjechałem po odbiór po naprawie, było tuż przed
    zamknięciem ASO. Samochód stał na "wydawce" i poprosili, żeby obejrzeć.
    Obejrzałem - ok. Wyjechałem z wydawki na parking przed ASO i udałem się
    oddać samochód zastępczy. Wróciłem i chcę jechać do domu. A była to zima
    i padał śnieg. Włączam wycieraczki, a one zamiast do góry, to próbują
    iść "do dołu", jakby schować się pod maskę :-)
    Inny przypadek - polecany lakiernik pan "Zenek" lakierował mi zderzak.
    Niestety nie udało mu się dobrać zbyt dobrze koloru. Więc udałem się do
    ASO, żeby polakierowali jak w ASO. Przyjeżdżam po odbiór - widać, że
    zderzak polakierowany, ale kolor udało im się odtworzyć dokładnie taki,
    jaki nałożył pan Zenek, a nie fabryczny. I tak dalej - podobnych
    historii bywalcy ASO znają mnóstwo.
    Natomiast jeśli elementu nie da się wymienić bez cięcia/spawania, to ASO
    tego nie przeskoczy, tylko dlatego, że jest ASO. Najwyżej mogą
    wymontować wszystko z karoserii i wmontować do nowej karoserii.

  • 18. Data: 2020-06-14 17:54:40
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-06-14 o 17:28, Poldek pisze:

    > Natomiast jeśli elementu nie da się wymienić bez cięcia/spawania, to ASO
    > tego nie przeskoczy, tylko dlatego, że jest ASO. Najwyżej mogą
    > wymontować wszystko z karoserii i wmontować do nowej karoserii.

    To w zasadzie wiadomo od zawsze, że w ASO wymieniają
    a nie naprawiają. A lakierni też nie mają przecież swojej, tylko
    pobliskiemu, w miarę dobremu, sprawdzonemu Zenkowi dają zlecenie.