    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Likwidacja szkody - ile można "wyciągnąć" od PZU?
    Date: Mon, 08 Oct 2012 13:17:33 +0200

    W dniu 2012-10-07 21:50, D@w!d J@$ pisze:
    > Domyślam się, że opona nadaje się tylko do wymiany. Wymienią jedną... tylko tą
    rozwaloną? Ale przecież chyba jestem zoobowiązany na jednej osi mieć taki sam komplet
    co? Drugą muszę dokupić na swój koszt?

    TU z OC ma ci zwrócić w pełni wszelkie uzasadnione koszty, niezbędne do doprowadzenia
    pojazdu
    do stanu "nie gorszego niż przez wypadkiem" (i oczywiście zgodnego z przepisami,
    jeśli taki właśnie był).

    Masz mieć na osi dwie takie same opony, i jeśli w tym celu musisz nabyć dwie, to mają
    za to zapłacić.

    No chyba że stopień zużycia tej drugiej pozwala na założenie do niej tylko jednej
    nowej.
    Przepisy nie precyzują zdaje się, jak bardzo mogą się różnić opony tego samego typu.
    Ale można uprzeć się, że mocno różniące się opony powodują negatywne skutki
    (ściąganie, na przykład)
    i że taki stan byłby "gorszy niż przed wypadkiem". Odwołanie do TU, a jak nie, to
    sąd...