  • 51. Data: 2009-02-03 12:50:33
    Temat: Re: Lightroom
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 3 Feb 2009 13:37:46 +0100, "Roger from Cracow"
    <r...@s...pl> wrote:

    >dual boot ?
    Czemu nie, tylko to zależy: jak długo będzie ci obrabiał kolejkę rawów
    to i tak nie możesz się przełączyć.

    Miałem taki konfig w dawnych czasach: NT4 do pracy i Win95 do gier,
    współpracowało to całkiem fajnie.

    --
    Grzegorz Krukowski

  • 52. Data: 2009-02-03 13:07:23
    Od: "scatterbrain" <o...@w...izbo>

    > Jeżeli myślisz o tym komputerze jako uniwersalnym (czyli nie tylko do
    > jednego, dwóch programów), to spisz sobie programy, których używasz,
    > następnie zoacz czy są wersje 64bit/chodzą pod 64 bitami - wtedy
    > będziesz wiedział czemu to nie jest popularne ;)

    Ktore programy nie dzialaja w wersji 64 bitowej systemu ?
    Szczerze mowiac, poza jakims starym softem do uzywania tunera TV nie
    spotkalem sie z czyms co odmowiloby wspolpracy z Vista 64bit.

  • 53. Data: 2009-02-03 13:26:32
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 3 Feb 2009 14:07:23 +0100, "scatterbrain"
    <o...@w...izbo> wrote:

    >Ktore programy nie dzialaja w wersji 64 bitowej systemu ?
    >Szczerze mowiac, poza jakims starym softem do uzywania tunera TV nie
    >spotkalem sie z czyms co odmowiloby wspolpracy z Vista 64bit.
    Wszytkie, które w wymaganiach nie wymieniają jawnie wersji 64 bit albo
    nie są skompilowane jako 64bit? Bo możesz mieć pecha że ,,XP Pro 64
    and Vista/64 are not an officially supported, but it should work''
    akurat nie będzie się odnosiło do Twjej konfiguracji. Niech pytacz
    sprawdzi i oceni.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 54. Data: 2009-02-03 13:39:44
    Od: Marcin Kulas <0...@...jabbed.org>

    scatterbrain wrote:
    > Ktore programy nie dzialaja w wersji 64 bitowej systemu ?

    Pierwszy lepszy przykład, to skaner Plustek Opticośtam ST24.
    Nie ma driverów dla Visty64. Ale to powiedzmy nie jest wielki
    wydatek, mozna kupić nowszy/jedyny słuszny. Dalej... drukarka
    HP LaserJet 1200. Przez długi czas nie miała driverów producenta
    dla Visty64. OS sugerował używać jego własne drivery, ale one
    nie drukowały w 1200 dpi. Po dość długim czasie HP wydało driver
    dla Visty64, ale cóż z tego, skoro on tez nie wspiera 1200 dpi.
    To po jakiego grzybka go w ogóle napisali?

    Dalej mi się już sprawdzac nie chciało. Kasa wyrzucona w błoto.
    Dla jednego Lightrooma robić sobie dodatkowe problemy - bez sensu.

    --
    [ Marcin Kulas jid: h...@j...org ]
    [ "Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]

  • 55. Data: 2009-02-03 13:42:43
    Od: "scatterbrain" <o...@w...izbo>

    > Wszytkie, które w wymaganiach nie wymieniają jawnie wersji 64 bit albo
    > nie są skompilowane jako 64bit?

    Ale przeciez zarowno w Viscie jak i w XP 64 bit masz 32bitowy "emulator" pod
    jakim chodza wszystkie stare programy.
    Jaki konkretnie program odmowil wspolpracy Tobie pod 64 bitowym systemem ?

  • 56. Data: 2009-02-03 13:54:01
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    z innej beczki. Byc moze istnieje wolaczka RAW, ktora ma wbudowane:
    - korekcje winiety
    - filtr polowkowy
    - presety do roznych ustawien kolorystycznych i czarno bialych
    - lokalna korekcje tak jak w LR; pedzlem korekcji expozycji, jasnosci itp

    Bo te funkcje pozwalaja mi na tyle kreatywnie operowac RAWem, ze w zasadzie
    ingerencja PSa staje sie zbedna powoli.

    Roger

  • 57. Data: 2009-02-03 13:59:46
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 3 Feb 2009 14:42:43 +0100, "scatterbrain"
    <o...@w...izbo> wrote:

    >Ale przeciez zarowno w Viscie jak i w XP 64 bit masz 32bitowy "emulator" pod
    >jakim chodza wszystkie stare programy.
    >Jaki konkretnie program odmowil wspolpracy Tobie pod 64 bitowym systemem ?

    Mi, żaden. Nie mam jeszcze 64 bitów.

    Nie desperuj, Mirmiłku. Wcale nie ostrzegam przed 64 bitami, tylko
    radzę dokładnie sprawdzić co i jak. Jak pamięcią sięgam, przy dużych
    zmianach architektury OS zawsze coś gdzieniegdzie szwankoawło. Plus,
    przynajmniej na samym początku, cyrki ze sterownikami. Lepiej
    sprawdzić przed niż obudzić się z ręką w nocniku.

    Choć akurat wielkich problemów bym się nie spodziewał, Windows
    konsekwentnie idzie drogą odcięcia programów od sprzętu tak więc
    poprawnie napisany program nie powinien sprawiać większych problemów,
    nawet pod WoW. A przy starym OSie potrafi zatrzymać jedna bardzo
    potrzebna, nieunowocześniana aplikacja.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 58. Data: 2009-02-03 14:02:21
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Roger from Cracow" <r...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:gm9hh2$3dc$1@news.interia.pl...

    > z innej beczki. Byc moze istnieje wolaczka RAW, ktora ma wbudowane:
    > - korekcje winiety
    Bibble
    > - filtr polowkowy
    Bibble (trzeba dokipić plugin za 20$)

    JD

  • 59. Data: 2009-02-03 14:08:29
    Od: j...@a...at

    On 3 Feb., 14:54, "Roger from Cracow" <r...@s...pl>
    wrote:
> [...]
    >
    > Bo te funkcje pozwalaja mi na tyle kreatywnie operowac  RAWem, ze w zasadzie

    zopacz peint shop pro - ma te funkcje i w sumie b rozbudowane
    mozliwosci przetworzen jest tez tral funkcjonujacy 30 dni
    ale z kolei ma niewygodny balans bieli - brak pipety .
    ale warto zobaczyc.

  • 60. Data: 2009-02-03 14:10:17
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 3 Feb 2009 14:54:01 +0100, "Roger from Cracow"
    <r...@s...pl> wrote:

    >z innej beczki. Byc moze istnieje wolaczka RAW, ktora ma wbudowane:
    >- korekcje winiety
    Bible ma,
    >- filtr polowkowy
    Bibble ma pluginy, znalazłem na przykład taki:
    http://digitalarts.mindsocket.com.au/bibble/ndgrad/n
    dgrad.html
    >- presety do roznych ustawien kolorystycznych i czarno bialych
    musiałbyś poszukać czegoś w pluginach, bo do zdjęć czarobiałych
    dołączony jest plugin Andy
    >- lokalna korekcje tak jak w LR; pedzlem korekcji expozycji, jasnosci itp
    tego chyba nie ma

    --
    Grzegorz Krukowski