  • Data: 2009-02-04 19:41:12
    Temat: Re: Licznik elektryczny, namagnesowania i konsekwencje
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Marek Lewandowski napisał:

    > W (przynajmniej) PL i DE liczniki maja hamulec zwrotny, czyli jak
    > zaczniesz energie oddawac do sieci, to zrobisz to za frajer, bo prad
    > poplynie, a licznik sie nie cofnie.

    Od kiedy? Bo ja licznik kręcący się do tyłu widziałem. Nie przy
    oddawaniu energii do sieci, tylko przy odwrotnym włączeniu licznika
    i obciążeniu go na przykład żarówką. To było dawno, w latach '80 chyba,
    ale podobnie wyglądający licznik mam teraz w domu. Zresztą powieszony
    ledwie kilka miesięcy temu. Pewnego dnia przyszli panowie z elektrowni,
    powiedzieli, że w moim poprzednim liczniku skończył się termin
    przydatności do spożycia, więc wymienią mi na nowy (żadnych opłat
    z tego tytułu nikt mi nie naliczył).

    -- Jarek

    PS
    Magnesy neodymowe to ludzie kiedyś przykładali do wodomierzy. Taki
    magnes można było kupić na każdym bazarze. Sprzedawcy umieszczli
    obok towaru kartkę z napisem: "Magnetyzer do wody. Poprawia jakość
    wody z wodociągów, zminejsza osadzanie się kamienia, polepsza smak.
    Uwaga: nie umieszczać w pobliżu liczników, może to spowodować ich
    unieruchomienie lub wadliwą pracę".