    From: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Licznik bez obciążenia kręci się, martwić się?
    Date: Sun, 22 May 2011 23:06:53 +0200

    > W pewnym określonym miejscu powinna się zatrzymywać. Na ośce tarczy jest
    > taki specjalny drucik ferromagnetyczny który hamuje tarczę przechodząc koło
    > magnesu.

    Faktycznie, miałem taki licznik w domu we wczesnym dzieciństwie i
    rzeczywiście, on zasuwa aż czarny pasek znajdzie się z przodu i wtedy
    się zatrzymuje. Ciekawe, że ten magnes jest na tyle silny, że jeśli
    obciążenie wyłączone zostanie zaraz po tym jak pasek przejdzie, to
    tarcza potrafi się cofnąć, aż pasek znowu ustawi się z przodu.