    From: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Licznik bez obci?żenia kręci się, martwić się?
    Date: Sun, 22 May 2011 23:16:09 +0200

    W dniu 2011-05-22 23:03, J.F. pisze:

    > To ciekawe na czym polega operacja wzorcowania licznika, bo to
    > popularne zajecie.

    Mimo wszystko wydaje mi się, że moment obrotowy tarczy pochodzi od
    U*I*cos(fi), tak więc wzorcowanie polega na tym, że jeśli przepłynie
    1kWh, to żeby licznik pokazał 1kWh +- tolerancja. A przepływ kVAr nie
    powinien obracać tarczą niezależnie od tego, czy licznik jest
    wywzorcowany, czy nie.

    Dlatego mówię, że jeśli przepływ np. 1kVArh miałby spowodować nabicie
    np. 0,1 kWh, to załóżmy sobie wszyscy duże baterie kondensatorów w
    instalacjach, niech płynie -10kVArh, a licznik w każdej godzinie odejmie
    nam z rachunku 1 kilowatogodzinę :-D