  • 31. Data: 2013-03-15 09:42:27
    Temat: Re: Licencja GPL
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 marca 2013 15:24:16 UTC+1 użytkownik Andrzej Jarzabek napisał:

    > Często jest tak, że programy na GPL zaiwerają kawałki innych programów
    > na GPL, w takiej sytuacji autor nie może, nawet gdyby chciał.

    W takiej sytuacji wszystko co napisałem dotyczy również jego. Powtarzać aż do
    wyczerpania grafu.

    Hint: warto o tym pomyśleć na samym początku, biorąc jako punkt wyjścia cudzy kod.

    Hint: warto o tym scenariuszu pomyśleć również wtedy, gdy samemu robi się jakiś GPL.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 32. Data: 2013-03-15 18:42:35
    Od: Sebastian Kaliszewski <S...@n...softax.com.pl>

    On 03/08/2013 05:59 PM, M.M. wrote:

    > Cytat z wiki:
    > [
    > LGPL różni się od GPL głównie tym, że pozwala na łączenie z programami nieobjętymi
    licencjami GPL czy LGPL, niezależnie czy będą one wolnym czy własnościowym (w tym
    komercyjnym) oprogramowaniem.
    > ]
    > Jeśli są na LGPL to nie ma problemu, jak na GPL to można wziąć pieniądze
    > za coś innego... może za napisanie, może za skonfigurowanie. Nie można ani
    > zamknąć źródeł, ani sprzedawać oprogramowania które korzysta z fragmentów
    > innego kodu na GPL.

    Ależ można sprzedawać! Nie można tylko kupującemu zabronić dalszej
    dystrybucji źródeł. Czyli jeśli np. robisz program "szyty na miarę" to
    możesz go sprzedać (wraz z dostępem do źródeł, nawet za dodatkową opłatą).

    pzdr
    \SK

  • 33. Data: 2013-03-15 18:43:27
    Od: Sebastian Kaliszewski <S...@n...softax.com.pl>

    On 03/08/2013 12:41 PM, Robert Winkler wrote:
    > Przy czym opłata za dostęp do źródeł nie może być wyższa niż cena
    > nośnika za pomocą którego przekazujesz te źródła,

    Poprosze o źródło tej informacji.

    pzdr
    \SK

  • 34. Data: 2013-03-15 18:46:09
    Od: Sebastian Kaliszewski <S...@n...softax.com.pl>

    On 03/08/2013 11:48 PM, M.M. wrote:

    > Takie tłumaczenie znalazłem:
    > [
    > Połączenie utworu objętego licencją z innymi oddzielnymi, niezależnymi utworami,
    które ze swojej natury nie są rozszerzeniem utworu objętego licencją i które nie są z
    nim połączone tak, by tworzyły większy program, na jednym nośniku, na którym jest on
    przechowywany lub rozpowszechniany, zwana jest "agregatem", pod warunkiem że takie
    połączenie i wynikające z niego prawo autorskie nie są używane do ograniczania
    dostępu ani praw użytkowników tego połączenia w zakresie większym niż dozwolony przez
    poszczególne utwory. Włączenie utworu objętego licencją do agregatu nie powoduje
    objęcia pozostałych części agregatu niniejszą Licencją.
    > ]
    > Na moje nic nie musisz udostępniać, gdyż Twój program jest niezależny i
    > oddzielny. Nie rozszerzasz tych bibliotek, co najwyżej z nich korzystasz.

    Nie jest niezależny, bo bez tej dll nie zadziała. Taka jest wykłądnia
    samych autorów GPL.

    Tak, wiem że niektórzy niezgadzają się z tą wykładnią, ale musieliby tą
    niezgodę poprzeć jakimiś wyrokami sądowymi.

    \SK

  • 35. Data: 2013-03-16 03:13:01
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu piątek, 15 marca 2013 18:42:35 UTC+1 użytkownik Sebastian Kaliszewski napisał:
    > Ależ można sprzedawać! Nie można tylko kupującemu zabronić dalszej
    > dystrybucji źródeł. Czyli jeśli np. robisz program "szyty na miarę" to
    > możesz go sprzedać (wraz z dostępem do źródeł, nawet za dodatkową opłatą).
    Zgadza się, ktoś kiedyś wprowadził mnie w błąd, a samemu nigdy nie sprawdziłem.

  • 36. Data: 2013-03-17 19:20:14
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 15/03/2013 17:46, Sebastian Kaliszewski wrote:

> [...]
    >
    > Tak, wiem że niektórzy niezgadzają się z tą wykładnią, ale musieliby tą
    > niezgodę poprzeć jakimiś wyrokami sądowymi.

    Trzebaby najpierw wykazać, że w ogóle argument "bez czegśtam nie
    zadziała" może być argumentem za naruszeniem praw autorskich. W
    rzeczywistości jest odwrotnie - rzeczy, które bez tego byłyby
    naruszeniem praw autorskich (np. skopiowanie czegoś) są w pewnych
    sytuacjach dozwolone, bo bez tego coś nie działa. Są oczywiście na to
    wyroki (w sądach amerykańskich).