  • Data: 2014-09-11 15:20:05
    Temat: Re: Lewitujace glosniki
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:54119a0c$0$2363$65785112@news.neostrada.pl...

    > Tak sie nie da - lewitacja na magnesach jest niestabilna.
    > Powinien sie sam odwrocic. Choc czasem mnie korci poprobowac :-)
    >
    > Mozna ustabilizowac zyroskopem (Levitron), diamagnetykiem (bardzo slaby
    > efekt), albo systemem aktywnym z elektromagnesami.
    >
    > Mozna tez odpychac pradami wirowymi.

    A mi się wydaje że można ustabilizować grawitacją - że wpada w dołek pola
    magnetycznego, a aby się odwrócić musiałby się za dużo z jednej strony
    podnieść. Zakładam, że nie jeden magnes tylko wianuszek na obwodzie.
    Jakbyśmy sobie wyobrazili, że to lewitujące ma 1m średnicy to chyba nikt nie
    pomyśli, że się samo odwróci. Chyba da się tak pokombinować aby nie mogło
    się ukośnie położyć. Jeśli się da (wymaga przemyślenia) to pozostaje tylko
    kwestia jak daleko da się z tego 1m średnicy zejść.
    P.G.