  • 21. Data: 2011-09-27 09:08:15
    Temat: Re: Lemingi na Puławskiej
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "to" <t...@x...abc> napisał w wiadomości
    news:4e81131a$0$3496$65785112@news.neostrada.pl...
    > begin ToMasz

    > Lepiej sam puknij się w głowę. Ten przepis jest idiotyczny. Rowerzysta
    > przejeżdżający po pasach z prędkością pieszego nie stanowi żadnego
    > zagrożenia.

    Podobnie jak samochód przejeźdżający po pasach w poprzek jezdni.
    A teraz zastanów się - dlaczego jednak nie wolno?

  • 22. Data: 2011-09-27 11:40:00
    Temat: Re: Re: Lemingi na Puławskiej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Sep 2011, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "to" <t...@x...abc> napisał

    > Podobnie jak samochód przejeźdżający po pasach w poprzek jezdni.

    Podobnie dla jadących po jezdni. Taki szczegół ;), ale tu
    się zgadzamy.

    > A teraz zastanów się - dlaczego jednak nie wolno?

    Zastanówmy się: może z tego samego powodu, dla którego nie
    wolno jeździć samochodem wzdłuż chodnika?
    Kolizja z pojazdem jadącym wzdłuż drogi nie jest jedynym
    kryterium istnienia różnych zakazów.

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2011-09-27 11:56:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Zastanówmy się: może z tego samego powodu, dla którego nie
    > wolno jeździć samochodem wzdłuż chodnika?

    To znaczy dla jakiego?

    No i zastanowienie miało dotyczyć również rowerów.

  • 24. Data: 2011-09-27 12:02:48
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-26 22:52:57 +0200, Shrek <u...@d...invalid> said:

    > Gdyż?

    Gdyż mylisz przejście dla pieszych z drogą dla rowerów, z przejazdem
    dla rowerów i z jezdnią.

    --
    Bydlę

  • 25. Data: 2011-09-27 12:34:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Sep 2011, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    [...pokreślę że tu się zgodziłem...]

    > To znaczy dla jakiego?

    "Zastawianie pieszym miejsca".
    Rower jakby łatwiej wyminąć i łatwiej nim dostosować
    się do przepisu o "ustąpieniu miejsca" oględnie
    mówiąc (z sugestią że na "normatywnym" chodniku
    samochodem jest to niewykonalne).

    > No i zastanowienie miało dotyczyć również rowerów.

    Ależ oczywiście - zakaz jazdy wzdłuż chodnika rowerem
    jest ograniczony i warunkowy. Z powodu jak wyżej.
    Ograniczony bo nie obejmuje dzieci i osób im towarzyszących,
    a warunkowy bo dopuszcza "niemiejscowe" wyjątki dla pozostałych.
    Właśnie z tego powodu: nie ma problemu że pieszy będzie
    zmuszony nadłożyć kilka metrów z powodu *niewykonalności*
    nakazanego zachowania kierującego pojazdem, nawet jak pojazd
    z przeciwka się zatrzyma (znaczy nawet jakby kierujący
    bardzo chciał ustąpić, trzeba będzie nadłożyć, bo on
    nie da rady), nie wspominając o tym że "ustąpienie
    miejsca" samochodem może byc w takich warunkach trudne:
    na 2,5m wprzód nie przesuniesz się o 1,5m w bok nawet jeśli
    tam jest miejsce, a rowerzysta i owszem.
    Było o "wolno jadących", co wyraźnie przypomnę, żeby
    ktoś nie wyciągnął szybkobieżnych "piratów chodnikowych".

    Przypomnę również, ze w 100% zgadzam się z tezą że
    powolne przejeżdżanie samochodem po pasach nie jest
    kolizjogenne z samochodami na jezdni.
    Problem jest wobec tych dla których chodnik i przejście
    są przeznaczone - pieszych.

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2011-09-27 12:53:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

    > Przypomnę również, ze w 100% zgadzam się z tezą że
    > powolne przejeżdżanie samochodem po pasach nie jest
    > kolizjogenne z samochodami na jezdni.

    Ale idzie o to, że jakiekolwiek zezwolenie na taki manewr na 100% spowoduje,
    iż powolne zmieni się w niepowolne, niezależnie czy będzie do samochód czy
    rower.

    > Problem jest wobec tych dla których chodnik i przejście
    > są przeznaczone - pieszych.

    Dodaj jeszcze że rowerem również i będziemy zgodni.

  • 27. Data: 2011-09-27 14:09:57
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-09-26 14:11, Myjk pisze:
    > No tak, policja lekarstwem na całe zło świata...

    Na całe to na pewno nie ale na egzekwowanie prawa kto inny jak nie
    policja ma największy wpływ ? Znasz inny sposób na zmuszenie ludzi (a
    raczej hołoty jak z filmiku) do bezpiecznej jazdy ?

  • 28. Data: 2011-09-27 15:19:02
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Cavallino

    > Podobnie jak samochód przejeźdżający po pasach w poprzek jezdni. A teraz
    > zastanów się - dlaczego jednak nie wolno?

    Nie, nie podobnie. Źle się czujesz?

  • 29. Data: 2011-09-27 15:22:28
    Od: to <t...@x...abc>

    begin notveryoldman

    > Ale rowerzysta przejeżdżający po pasach z prędkością rowerzysty już
    > takie zagrożenie stanowi.

    Oczywiście. Ale co z tego? U nas wszystko zostało postawione na głowie.
    Przez pasy rowerzysta musi prowadzić rower, nie wiadomo w jakim celu, bo
    wystarczyłoby, gdyby przejeżdżał z prędkością pieszego. Byłby nawet
    lepiej widoczny niż pieszy, bo jako obiekt jest większy, a dodatkowo
    rower ma często jakieś odblaski. Z kolei w niemal identycznej sytuacji
    (pod względem budowy, oznakowania, widoczności), na przejeździe dla
    rowerów, rowerzysta może jechać z dowolną w zasadzie prędkością jaką jest
    w stanie osiągnąć i w zasadzie ma jeszcze "większe pierwszeństwo" niż
    pieszy na pasach. Prawo stanowione przez idiotów, zapewne dla innych
    idiotów.

  • 30. Data: 2011-09-27 17:15:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > begin Cavallino