  • 1. Data: 2016-06-18 10:59:36
    Temat: [Lekko OT] Pływający termometr
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Taki task na wczoraj: musze wykonać pływający termometr. Ma mierzyć
    temperaturę wody (DS1820) i wysyłać radiowo 433. Elektronika to pikuś.
    Problem z obudową :D

    Cyz ktoś ma pomysł co wykorzystać na obudowę? Co chcę:
    a) brak wyświetlacza, najlepiej w postaci pływającego krązka
    b) rurka na głebokość kilkunastu cm gdzie zamocowany bedzie DS.

    Idę o zaklad ze widziałem takie cudo jako gotowiec kilka lat temu,
    niestety po przeglądnięciu tego co mają w budowlanych juz nie widzę.
    Miał osobno termometr a obok zabawke z wyswietlaczem do odczytu jak w
    stacjach pogody.

    Oczywiście mogę wziąc pudełko po kremie i rurkę ale zanim zrobie takie
    hackerstwo zapytam bo może coś przeoczyłem. Oczywiście wiem że sa takie:

    http://allegro.pl/termometr-basenowy-basen-plywajacy
    -bestway-i6148298932.html

    http://allegro.pl/nowy-termometr-solarny-basenowy-ba
    senu-plywajacy-i6250875209.html

    Ale one nie pozwalają na odkręcenie i dostanie się do śwodka w celu
    wymiany baterii. Zalepione na amen.

  • 2. Data: 2016-06-18 16:14:40
    Temat: Re: [Lekko OT] Pływający termometr
    Od: Pawel <n...@n...pl>

    > Cześć.
    >
    > Taki task na wczoraj: musze wykonać pływający termometr. Ma mierzyć
    > temperaturę wody (DS1820) i wysyłać radiowo 433. Elektronika to pikuś.
    > Problem z obudową :D

    Jeśli ten termometr ma pływać długo to problem jest chyba poważniejszy
    niż się spodziewasz. Szczelnie zamknięcie pojemnika to tylko część
    sukcesu. Przez większość tworzyw sztucznych przenika para wodna. Już po
    2-tyg. wewnątrz możesz mieć 100% wilgotność.

    Paweł

  • 3. Data: 2016-06-18 17:01:53
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Pawel pisze:

> [...]
    > sukcesu. Przez większość tworzyw sztucznych przenika para wodna. Już po
    > 2-tyg. wewnątrz możesz mieć 100% wilgotność.

    Można wpuścić do środka pianki montażowej.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 4. Data: 2016-06-18 19:16:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan AlexY napisał:

    > Można wpuścić do środka pianki montażowej.

    Sąsiedni podwątek o logisterach może służyć za natchnienie.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2016-06-18 21:26:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-06-18 16:14, Pawel wrote:
    > Przez większość tworzyw sztucznych przenika para wodna.

    Nie wydaje mi się żeby w badziewnym termometrze basenowym w *środku*
    pojawiały sie oznaki wilgoci (mgła, rosa). Otworzylem taki jeden i sucho
    jak pieprz. Pływał cały sezon.

  • 6. Data: 2016-06-18 22:41:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W tym pierwszym bateria ma gwarancje na 338 lat.

  • 7. Data: 2016-06-18 22:47:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-06-18 22:41, Zenek Kapelinder wrote:
    > W tym pierwszym bateria ma gwarancje na 338 lat.

    Niestety nie ma feedbacku do pieca z którego zasilam grzanie.

  • 8. Data: 2016-06-19 07:39:55
    Od: Pawel <n...@n...pl>

    > Nie wydaje mi się żeby w badziewnym termometrze basenowym w *środku*
    > pojawiały sie oznaki wilgoci (mgła, rosa). Otworzylem taki jeden i sucho
    > jak pieprz. Pływał cały sezon.

    Może naużywasz słowa "badziewny". Ktoś projektując obudowę dokładnie
    wiedział jak to zrobić. Wykonał produkt tani, estetyczny i spełniający
    swoje zadanie. Zapewne po "całym sezonie" obudowa nie zmieniła koloru a
    elementy przezroczyste nie zmętniały. Oznacza to, że projektant
    uwzględnił również konieczność odporności na UV podobnie jak wiele
    innych wymagań.

  • 9. Data: 2016-06-19 13:00:48
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Sąsiedni podwątek o logisterach może służyć za natchnienie.

    Ja bym to raczej facetowi od zajęć technicznych pod salą rozsypał i roztarł,
    wyjątkowa menda z niego była... Zamieniłbym go z kardynałem Macharskim.
    Co do pianki, to nie byłbym pewien, czy i ona nie puści, ale NZSNNW... Ale
    może smaru silikonowego zapuścić, jakby co, da się usunąć i wyczyścić, a
    wilgoci mam nadzieję, tak latwo nie puści?

    --
    Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
    (C) Stephen Hawking

  • 10. Data: 2016-06-19 15:44:35
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    HF5BS pisze:
    [..]
    > Co do pianki, to nie byłbym pewien, czy i ona nie puści, ale NZSNNW...
    > Ale może smaru silikonowego zapuścić, jakby co, da się usunąć i
    > wyczyścić, a wilgoci mam nadzieję, tak latwo nie puści?

    Tylko pianka lekka jest, smar może ściągnąć czujnik na dno, trzeba by
    kombinować z pływakiem. Spławik wędkarski może by się nadał