    Date: Thu, 22 Apr 2010 09:05:23 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Legalne wyścigi uliczne ?

    kakmar pisze:

    > Naprawdę uważasz że "wszyscy" są szaleni

    Absolutnie nie wszyscy.
    Natomiast z całą pewnością niektórzy są.

    > Zamknięte trasy, różnorakie zabezpieczenia, itp. potęgują wrażenie
    > bezpieczeństwa. Zwłaszcza tego o które ktoś inny zadbał więc ja nie
    > muszę.

    Trasy się zamyka nie po to żeby zawodnik nie zrobił sobie kuku, a po to
    żeby odseparować ludzi którzy mają i nie mają chęci brać w imprezie.
    To, że na zawodach coś stanie się załodze, czy nawet kibicom, to jest
    ryzyko na które wszyscy oni się zgodzili i w jakiś sposób byli jego
    świadomi.

    Natomiast jak ktoś organizuje wyścig w ruchu drogowym, to będą w niego
    zaangażowani wszyscy którzy na tej drodze się znajdą.

    > Takie imprezy są dosyć popularne, nawet u nas. Tyle że są zwykle
    > organizowane wśród znajomych i trup się wcale gęsto nie ściele, IMHO
    > w ogóle nie występuje.

    Pytanie co to znaczy gęsto. Bo poważne wypadki się zdarzają, ofiary
    śmiertelne też.

    > Też tak kiedyś miałem, że jak sobie kupię "bezpieczne auto" to będę
    > bezpieczny.

    Nie chodzi mi o to że "bezpieczne auto", a o to że wypadki się zdarzają
    - nie istotne czy na motocyklu czy w samochodzie. Prawdę mówiąc samochód
    jest dużo bardziej niebezpieczny dla osób postronnych.

    Jazda sportowa to zawsze ryzykowna jazda na krawędzi, inaczej nie jest
    sportową, a wiezieniem się. I póki ryzyko wypadku ponosi zawodnik i
    kibice to jest pół biedy, bo oni tam przyszli świadomie. Źle się dzieje
    jak to ryzyko zaczynają ponosić wszyscy.
    I to jest jedyny problem tej imprezy - nie to że amatorzy będą pędzić i
    być może spowodują wypadki. Problemem jest tylko to, że będą tam też
    osoby postronne.

    > To chyba pierwsza tak "głośna" i ogólnie dostępna tego typu impreza u
    > nas. Sam trzymam kciuki za uczestników i organizatorów, aby się udała.
    >
    > Kiedyś siłami tej grupy obył się cwaniak race, czy jakoś tak, i co?

    Ale taki rozreklamowany i każdy kto ma 18 lat może wystartować i nagroda
    10000zł?

    Bo są zawody i zawody - ja się niedawno "ścigałem" z kolegami kto
    pierwszy dojedzie z lawetą ze Szczecina do trójmiasta. I jakoś nikt
    80km/h nie przekroczył i nie szalał, bo jechaliśmy jeden za drugim.
    Natomiast trochę inaczej będą wyglądać zawody otwarte dla każdego i o
    stawkę która dla wielu będzie bardzo wysoka.