  • 1. Data: 2016-12-12 08:42:17
    Temat: Ledy świąteczne
    Od: Kris <k...@g...com>

    Rok temu w pracy dziewczyny kupiły lampki na choinkje tzw ryż led
    http://www.img.chh.pl/large_size/30b2c3a7b40fea3c257
    bc8418a788523.jpg
    Również w zeszłym roku sasiad na domu powiesił z 10metrów bieżących czegoś takiego:
    http://imged.pl/3380/lampki-choinkowe-sople-led-grub
    y-kabel-super-cena-1198380.jpg
    W tym roku dziewczyny strojąc choinkę powiesiły lampki i jeden dzień było ok a
    później jakaś awaria i lampki ledwo się żarzą. Znaczy świeca ale bardzo słabo.
    Podobnie u sąsiada na chacie- odpalił w tym roku świeciły kilka dni jasno a wczoraj
    widziałem ze podobnie jak te na choince ledwo się świeca.
    Tak z ciekawości- co jest przyczyną?- Czy przepalenie jednego/kilku ledów może dać
    taki "efekt"?

  • 2. Data: 2016-12-12 16:59:38
    Temat: Re: Ledy świąteczne
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-12-12 o 08:42, Kris pisze:

> [...]
    widziałem ze podobnie jak te na choince ledwo się świeca.
    > Tak z ciekawości- co jest przyczyną?- Czy przepalenie jednego/kilku ledów może dać

    Tak, wystarczy jeden umierający w szeregu.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2016-12-12 17:15:04
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    ps.com...
    (ledwo się bździ)
    > Tak z ciekawości- co jest przyczyną?- Czy przepalenie jednego/kilku ledów
    > może dać taki "efekt"?

    Może. W moich lampkach, takich do świecenia na suficie, polux po 3 zyla w
    Castoramie, więc tanie gówno, co rusz przepalały się diodki. Wyglądało to
    tak, że najpierw całość migała, potem albo gasła zupełnie, albo świeciła
    ledwo-ledwo. Zwarcie felernej diody przywracało jasność pozostałym.
    Zasilanie prądowe, więc można było nawet całość zewrzeć i dymu nie było.
    Felerne diody w miejscach struktur przepalały się na węgiel, wyraźnie było
    na czarno wypalone. Czasem mogłem zaobserwować mikrołuki w przepalonych
    miejscach.

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.

  • 4. Data: 2016-12-12 22:51:30
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Kris pisze:
> [...]
    widziałem ze podobnie jak te na choince ledwo się świeca.
    > Tak z ciekawości- co jest przyczyną?- Czy przepalenie jednego/kilku ledów może dać

    Może wysechł elektrolit w zasilaczu, o ile jest tam jakiś zasilacz bo
    nie widze.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html