  • 11. Data: 2016-02-18 12:50:50
    Temat: Re: Ledy "same" swiecą- chyba już było;)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Jankowski napisał:

    > A potem ludzie włączają farelkę, bo im w pomieszczeniu oświetlanym
    > nowomodnymi wynalazkami za zimno.

    Ale jak włączą farelkę, to wyłączają co się tylko da, "bo przecież
    już tyle płacą za ogrzewanie, że szkoda pieniędzy na oświetlenie czy
    inną telewizję".

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2016-02-18 12:57:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JaNus napisał:

    > Ale niech ona się wypowie, czy jej ten poblask drażni oczy po nocy, czy
    > też chodzi jej o co innego: oj, oj, prąd mi zżera... Bo jeśli to drugie,
    > to są to jakieś miliampery, góra kilkanaście.

    Dość typowa lampa LED, czyli 3,5W, w pełni świecenia tych miliamperów
    pobiera akurat piętnaście. Więc ta "góra" dość mało trafiona.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2016-02-18 13:11:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan tomekp napisał:

    > Za kondensator warty 10 groszy ...

    To pomijam jako rzecz drugorzędną. Natomiast w tej samej kategorii
    mieszczą się systemy do wyłączania takiego kilkuwatowego oświetlenia
    gdzieś w korytarzu. Reagujące na ruch, dźwięk, fale mózgowe czy coś
    jeszcze, o czym nie wiem. Ludzie za coś takiego gotowi są zapłacić
    o wiele więcej niż dychę, często sami dla siebie projektują takie
    rzeczy po nocach (świecąć w pokoju do samego rana). Często taki
    "inteligentny" system non stop pobiera więcej prądu, niż obiekt,
    który ma okresowo włączać.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2016-02-18 13:13:30
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    tomekp wrote:

    > I z tego
    >>
    > Za kondensator warty 10 groszy ...

    A wiesz, jakie Intel ma przebicie na piasku...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 15. Data: 2016-02-18 13:20:28
    Od: v...@g...com

    użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Wszystkim ludziom na raz trudno dogodzić.

    Kupują energooszczędne led które mają
    być tanie, kupują matowe.

    Przypadkiem rzuciłem okiem na żarówki,
    tyle oznaczeń teraz na pudełku, można się pogubić.

    Żarówka 40W z bańką przeźroczystą - 415 lumenów
    -/- matową - 320 lumenow

    Jeśli takie są straty w LED jak w żarówce
    i wynikają z zatrzymania 25% światła na bańce,
    po co robić energooszczędne LED i tyle światła
    zatrzymywać?

  • 16. Data: 2016-02-18 13:29:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 lutego 2016 12:50:00 UTC+1 użytkownik tomekp napisał:
    > I z tego
    > >
    > Za kondensator warty 10 groszy ...

    Ludziska za sprzet do dzwonienia zwany iPhon po kilka tysięcy złotych płacą a można
    sprzęt z tą samą funkcjonalnością za równowartość 15 zł kupić
    http://www.tvp.info/24074724/brzydki-ale-tani-indie-
    wypuscily-smartfona-za-15-zl

  • 17. Data: 2016-02-18 13:36:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    >Jeśli takie są straty w LED jak w żarówce
    >i wynikają z zatrzymania 25% światła na bańce,
    >po co robić energooszczędne LED i tyle światła

    Pojedynczy Led, podobnie jak wlokno wolframowe "razi tak, ze oczy
    bola".
    Trzeba to swiatlo jakos rozlozyc na wieksza powierzchnie.

    Mozna kloszem, mozna dac wiecej LED i mniejsza moc w kazdym, mozna
    matowe banki ... i byc moze te matowe w LED nieco lepsze niz w
    zarowkach.

    No - jeszcze by mozna same LED zmienic, skoro w sumie tam swieci
    luminofor, to odsunac go od emitera i dac wiecej :-)

    J.

  • 18. Data: 2016-02-18 14:08:50
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Kris napisał(a) :
    > A przy okazji- testował ktoś cos takiego:
    > http://www.aliexpress.com/item/2W-4W-E14-220V-AC-LED
    -Filament-Candle-Bulbs-360-Degree-bulb-New-Design-la
    mp-Replace/32359450357.html?spm=2114.01010208.3.46.9
    RW8oS&ws_ab_test=searchweb201556_1,searchweb201644_4
    _505_506_503_504_9911_502_10001_10002_10017_10010_10
    005_10011_10006_10003_10004_10009_10008,searchweb201
    560_2,searchweb1451318400_-1,searchweb1451318411_645
    1&btsid=75176f28-383e-494d-9a4a-5dfc60dbfeeb

    Nie zdziw się, jak ta o mocy 8 Wat-tsu będzie miała moc 3,5 wata. I
    jasność DO 300 lumenów.

    Mam 2 filamenty w obudowie dużej, klasycznej bańki żarówkowej.
    Niezależnie od tego co te cwaniaczki z miodem w uszach napiszą o
    mocy, to 1 pręcik ledowy ma moc niemal 1W. Moje bańki mają pręcików
    8 i moc prawie 8W. Oczywiście sprzedawane jako 12W i 1200lm
    jasności. Rzeczywista jasność to około 700lm - chyba są odrobinę
    ciemniejsze niż klasyczna żarówka 75W. Barwa przyjemna - żółtawa.

    Po około pół roku niezbyt częstego używania jedna zaczyna wyraźnie i
    mocno mrugać. Pewnie wkrótce się przepali któryś pręcik.

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 19. Data: 2016-02-18 14:10:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 lutego 2016 12:09:57 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > Wrzuć jakiś kondensator.
    Równolegle w kostkę w żyrandolu wepnę i powinno być dobrze
    > Czasami eliminacja podświetlenia nie pomaga - indukuje się nadal.
    W żadnym pomieszczenie gdzie są włączniki bez podświetlenia się nic nie indukuje póki
    co

  • 20. Data: 2016-02-18 15:03:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 lutego 2016 14:09:04 UTC+1 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
    > Nie zdziw się, jak ta o mocy 8 Wat-tsu będzie miała moc 3,5 wata.
    A pobierała 15W;)
    Żółci bracia są w tych kwestiach elastyczni;)