  • 41. Data: 2018-09-14 15:46:30
    Temat: Re: Ledowe H4 - warto?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:03516213-b144-44f1-bff8-c036c0808590@go
    oglegroups.com...
    >lumiledy philipsa nie maja certyfikatu dopuszczajacego stosowanie na
    >drogach publicznych choc producent pisze ze spelniaja wymagania ECE
    >:-)

    >https://www.philips.at/c-m-au/automotive-led/faq
    > Dieses LED-Retrofit-Leuchtmittel wurde nur für den Offroad-Gebrauch
    > entwickelt, z. B. für Rallyes oder Fahrten auf Rennstrecken.

    Malym drukiem i na koncu :-)
    A w punkcie "dlaczego powinienem kupic te produkty" nic nie pisza ze
    to tylko dla rajdowcow :-)

    Czyli wcale sie od tego Zachodu nie roznimy - u nich tez "nie wolno,
    ale moze nikt nie zauwazy " :-)

    >co ciekawe w niektorych krajach nawet wprowadzenie do obrotu jest
    >zabronione:
    >Die LED-Retrofit-Leuchtmittel für Frontscheinwerfer und
    >Signalbeleuchtung können nicht in Deutschland, Spanien, Slowakei,
    >Zypern, Großbritannien, Niederlande, Tschechien, Griechenland,
    >Ungarn, Lettland, Luxemburg, Malta und Slowenien verkauft werden

    No i prawidlowo :-)

    Ale ... CE maja ? Ciekawe na podstawie jakich przepisow :-)
    Bo bez CE to i w innych krajach UE nie wolno.

    Ha - a gdzie oni to produkuja ?
    Bo jesli w Holandii nie wolno wprowadzac do obrotu ...

    J.

  • 42. Data: 2018-09-14 18:55:53
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 14 Sep 2018 15:20:42 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ludzie, powiedzcie - naprawde wam ta jedna spacja tak bardzo
    >przeszkadza ?

    Mnie nie, ale chujowo wygląda. Ja to nazywam "interpunkcją
    patriotyczną" ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 43. Data: 2018-09-14 20:14:37
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-09-14 o 08:04, p...@g...com pisze:

    > wyglada na to ze certyfikat mozna dostac tylko na komplet czyli LED + reflektor
    > https://www.osram-group.de/media/press-releases/pr-2
    016/13-09-2016-a

    I to 2 czy 3x podkreślałem w dyskusji z J.F.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 44. Data: 2018-09-14 20:30:37
    Od: p...@g...com

    No ale pozostaje kwestia czy nie bo nie czy jednak Philips jest w stanie wyprodukować
    taka diodę LED która po włożeniu do dowolnego reflektora będzie w stanie świecić tak
    jak żarówka.

  • 45. Data: 2018-09-14 23:01:40
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 14.09.2018 18:55, j...@i...pl pisze:

    > Mnie nie, ale chujowo wygląda. Ja to nazywam "interpunkcją
    > patriotyczną" ;)

    Albo interpunkcją suwerena pińcet plus.

  • 46. Data: 2018-09-15 09:23:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 13 Sep 2018 22:46:16 +0200, Marek S napisał(a):

    > Nie jest to prawdą. Przytocz jakiś link.
    >
    > W/g mojej wiedzy homologacje reflektora obejmuje rodzaj źródła światła w
    > postaci żarowe/LED.

    Oczywiscie. Reflektor, czy jak kto woli swiatlo, ma swoje wymagania, i
    homologacja potwierdza, ze te wymagania spelnia. A zaprojektowany jest
    na konkretny typ zarowki.
    Ale zeby te wymagania spelnial, to zarowka nie moze byc byle jaka,
    tylko musi byc zgodna z tym, co zakladal reflektor.
    Wiec reflektor jest projektowany np do zarowki H4, a producenci
    zarowek musza potem uzyskac homolacje, potwierdzajaca, ze ich zarowka
    wymagania dla typu H4 spelnia.
    Wymagania dla zarowek sa spisane w Regulacji 37.

    Z lampami LED troche inaczej - nie przewidywalo sie uzycia wymiennego
    zrodla swiatla, wiec lampe homologowano w calosci.
    I wymogi chyba sa nieco inne, biorac pod uwage czym sie producenci
    chwala.

    No ale ciagle mamy dwie niewiadome:
    -czy na podstawie obecnych przepisow da sie homologowac "zarowke LED"
    w ktoryms typie H ... no bo te przepisy sa jednak dla zarowek,

    -czy z taka homologowana LED-owka bedzie mozna mozna potem jezdzic,
    czy znow sie okaze, ze ten reflektor wymaga _zarowki_, a nie nie
    wiadomo czego.

    > Ale nie jeden wystąpił i uzyskał! Nie zmienia to sytuacji bo nie wolno
    > homologowanej żarówki LED użyć w miejsce homologowanej żarówki żarowej.

    > Oczywiście, że jest:
    > https://motoledy.pl/wg-typu-zarowki/category,bardzo-
    mocne-4000lm,141.html

    > Poszukaj tych z frazą "homologacja". Znalazłem na tej stronie sztuk 8.

    Ale tylko w jednej widze szczegoly
    https://motoledy.pl/c-141,wg-typu-zarowki,bardzo-moc
    ne-4000lm/zarowki-led-h8-9v-30v-canbus-csp-zestaw-no
    wosc,460.html

    Homologacja: E9-10R-05.11438

    > Proponuję test - kup sobie takową i jedź do przeglądu rejestracyjnego.
    > Każ zwrócić uwagę na żarówkę jaką wetknąłeś - bo zwykle w przeglądzie
    > mają to gdzieś. Zdziwisz się skierowaniem do powtórnego przeglądu po
    > usunięciu wad.

    Ja bym tam raczej odszukal te homologacje ... niestety, nie wszystko
    jest wystawione ...

    J.

  • 47. Data: 2018-09-15 10:01:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Sep 2018 11:30:37 -0700 (PDT),
    p...@g...com napisał(a):
    > No ale pozostaje kwestia czy nie bo nie czy jednak Philips jest w
    > stanie wyprodukować taka diodę LED która po włożeniu do dowolnego
    > reflektora będzie w stanie świecić tak jak żarówka.

    Mam pewne watpliwosci.
    LED musza byc umieszczone dokladnie w miejcu wlokna i swiecic
    dookolnie.
    W przypadku H4 wiazka mijania jest ograniczona do polowy, i tu moze
    byc latwiej wykonac.
    Ale jest druga wiazka. Przez te druty wspornikow ona
    na boki nie swieci, wiec plytka obecna w LED moze nie przeszkadzac.
    Ale ... przydalyby sie LED z dwoch stron tej plytki, no i niestety -
    beda mialy inna pozycje.

    Dla dlugich to mniej istotne - wiazka reflektora i tak byle jaka.
    Ale wymog homologacji nie spelniony.

    Przy H1 i H7 to ciekaw jestem jak im wyszlo ...

    J.

  • 48. Data: 2018-09-15 15:00:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 7 Sep 2018 09:04:05 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):
    > Testował ktoś może takie wynalazki? Interesuje mnie czy są
    > na rynku takie, które mają prawidłową linię odcięcia, nie wkurwiają
    > innych użytkowników drogi. Czy raczej dać sobie spokój i montować halogeny?

    Tak a propos halogenow

    http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/test-zarowek-h
    4-wszystkie-zarowki-wygladaja-podobnie-ale-kazda-swi
    eci-inaczej/jr1smm

    Strach sie bac ... szczegolnie ze jedna "uszkodzila reflektor".

    Hm, a moze nalezalo powiedziec "osrała" ?

    J.

  • 49. Data: 2018-09-15 18:33:40
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-09-14 o 09:58, collie pisze:

    > Ledwo się rok szkolny zaczął, a Ty już na wagarach w klawiaturę
    > klepiesz, nygusie? Czekają na Cię beczki...

    Pisząc na komputerze wpatrywał się w te brednie które sam spłodził
    szukając natchnienie by pisać dalej.

    > Na placu przed warsztatem samochodowym usmolony szczyl
    > przestawia beczki z olejem. Przechodząca chodnikiem
    > starsza pani mruczy pod nosem: nie chciało się nosić
    > teczki, teraz trzeba toczyć beczki.

    A na niusach jak zwykle.

  • 50. Data: 2018-09-15 18:35:07
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-09-14 o 15:20, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Akarm"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ludzie, powiedzcie - naprawde wam ta jedna spacja tak bardzo przeszkadza ?

    To jest po to by swoją rację tłumaczyć.