  • Data: 2019-07-02 11:52:47
    Temat: Re: Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .07.2019 o 11:36 T. <k...@i...pl> pisze:

    > Dla mnie to sprawa dla sądu - poniosłeś szkodę nie ze swojej winy i
    > możesz założyć sprawę sprawcy o zwrot tego VAT. I pewnie byś wygrał, a
    > to sprawca ma się boksować o ten zwrot.

    Po sugestii Liwiusza napisałem wczoraj pisma do leasingu i TU.
    Czekam co mi odpowiedzą na piśmie.

    > Przy okazji - znajoma miała podobną sprawę (w sensie zaparkowania w
    > kufrze) - było to przed końcem roku ubezpieczeniowego. Chcieli jej
    > wypłacić odszkodowanie zgodnie z aktualną wartością auta, ale ona się
    > zaparła, że brali składkę od auta mającego większą wartość - sprzed 11
    > miesięcy (bo było prawie o rok młodsze, a rocznikowo to na pewno), więc
    > niech płacą od wartości, na którą auto było ubezpieczone. Wygrała sprawę.
    > T.

    Ja na takie okazje wykupuję AC z "gwarantowaną sumą ubezpieczenia" - przy
    odszkodowaniu brana jest wtedy kwota z polisy. Na nowe auto brałem
    "gwarantowana suma ubezpieczenia na 3 lata." Jak bym je rozwalił w 3
    trzecim roku do dostaję odszkodowanie od kwoty z faktury salonowej.
    Standartowo jest jak piszesz, TU wyceniają auto w momencie szkody - co
    jest kolejnym łupieniem maluczkich. Płacisz AC od 100k PLN a oni przy
    kradzieży w 11 miesiącu polisy wypłacaja Ci 70k bo utata wartości przez
    rok to np. 30%.

    TG