  • Data: 2010-08-06 09:07:57
    Temat: Re: Łapy precz od VATU! - Cenzura telewizji TVN24
    Od: simon <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mario123 pisze:
    > Sam masz problemy z matematyką, powinno być 4,54%.
    > Takie herezje to możesz sprzedawać na krakowskim przedmieściu
    > pod krzyżem.
    > Np.
    > Stół kosztuje 100 zł + VAT.
    > Dla stawki 22% cena stołu z vatem 122 zł, dla 23% to 123 zł
    > O ile wzrosła cena stołu?
    Pytanie nie było do mnie, ale odpowiem :)
    Cena stołu wzrosła o 1zł :)

    Ale jak podejrzewam pytałeś o zupełnie co innego, domyślam się więc, że
    poprawna odpowiedź to:
    Cena stołu wzrosła o 0,819672131%.

    Już chciałem wrzucić dokładne wyliczenie, ale poczekam na innych :)

    No a teraz wracamy do Vatu.
    Co to oznacza: Vat wzrośnie o 1%?
    Czy to oznacza to samo co: o ile % wzrośnie Vat?
    Ja odpowiedź znam, czy inni wyczują tu subtelność?

    Ilość herezji i niedomówień jakie wyczytałem na ten temat jest ogromna.
    Wszystkie faktycznie mogą wynikać tylko z niejasno określonych założeń,
    ze źle sformułowanych zdań i ich niezrozumienia.
    Potem to już tylko przepychanki, łapanie za słówka itp, na siłę
    wciskanie swojego zdania.

    Na samym początku, w pierwszym akapicie, wykazałem jak można źle zadać
    pytanie. Na źle zadane pytanie, można chyba tylko źle odpowiedzieć :)

    --
    Pozdro
    Simon