  • 1. Data: 2009-02-09 20:48:44
    Temat: Laptopy DELL - seria Lattitude Dxxx
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Witam grupe

    Mam pytanie do uzytkownikow/serwisantow laptopow firmy DELL z serii
    Lattitude D505, D510 (tutaj najczesciej), D520, D530, D610, D620, D810

    Na takich wlasnie laptopach od czasu do czasu mamy ten sam problem...
    Podczas pracy w laptopie nagle matryca robi sie jednokolorowa (zazwyczaj
    bialy, szary lub czarny, ale ostatnio w losowym kolorze z palety RGB) . Caly
    komputer pracuje normalnie (mozna sie do niego dostac przez VNCa), ale
    oczywiscie z racji "braku widocznosci" musimy zresetowac komputer.. Po
    restarcie dziala normalnie do nastepnego razu...

    Z ok. 50 laptopow problemy takie zarejestrowalem na 10-12 egzemplarzach, ale
    pozostali mogli tego nie zglosic...
    Serwis DELLa bezradnie rozklada rece, bo na testach wychodzi wszystko OK, a
    problem jest na tyle niepowtarzalny i losowy, ze trudno go wywolac.
    Zazwyczaj wystepuje rzadziej niz raz na tydzien (czasem miesiace
    bezproblemowego dzialania), w jakichs szczegolnych warunkach potrafil sie
    pracownikowi 2 razy dziennie tak przelaczac (przy czym na naszych testach
    juz zachowywal sie grzecznie).

    Generalnie z taka wada mozna zyc, a jak ktos zna skrot Alt-F4 to nawet sobie
    bez wizualizacji poradzic... ale nurtuje mnie, czy ktos jeszcze ma takie
    objawy na laptopach DELLa (ew. na innych), czy to tylko u mnie :)
    Na moim starutkim D510 srednio 2 razy na miesiac sie pojawia i juz sie
    przyzwyczailem...

    Pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2009-02-09 20:58:08
    Temat: Re: Laptopy DELL - seria Lattitude Dxxx
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Mon, 9 Feb 2009 21:48:44 +0100, Michal AKA Miki na pl.comp.pecet
    napisał(a):

    > ale nurtuje mnie, czy ktos jeszcze ma takie objawy na laptopach DELLa
    > (ew. na innych), czy to tylko u mnie :)

    Na kilkunastu sztukach D620/630 ww. objawów nie stwierdzono.

    > Na moim starutkim D510 srednio 2 razy na miesiac sie pojawia i juz sie
    > przyzwyczailem...

    Nie możesz zostawić go w takim stanie i wezwać serwisanta ? W sumie to
    tylko jeden dzień.

    Przypadłość ujawnia się w jednym miejscu ? Przychodzi mi do głowy jakieś
    szczególne środowisko pracy.

    "Idea na krótko przed obumarciem wygląda najzdrowiej. Francois Mauriac."

  • 3. Data: 2009-02-10 23:28:59
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Marcin Stankiewicz" <e...@...sigu.invalid> napisał w wiadomości

    > Na kilkunastu sztukach D620/630 ww. objawów nie stwierdzono.

    > Nie możesz zostawić go w takim stanie i wezwać serwisanta ? W sumie to
    > tylko jeden dzień.

    Heh... w sumie to nikt jeszcze na to nie wpadl :)
    Kloci sie to co prawda z moimi odczuciami, bo jednak pracowac trzeba, ale
    coz... moze warto sprobowac :)
    Chociaz jak znam zycie - serwisant przyjdzie i wylaczy :) A na infolinii to
    kaza zrestartowac i puscic testy diagnostyczne :)

    > Przypadłość ujawnia się w jednym miejscu ? Przychodzi mi do głowy jakieś
    > szczególne środowisko pracy.

    Nie, wiekszosc laptopow nalezy do dzikich Hunow (znaczy przedstawicieli
    handlowych), ale sa tez takie, ktore wiecznie leza na biurkach... pelen
    zakres....
    Jak mowilem, problem nie jest bardzo dokuczliwy, dosc rzadki, ale dotknal
    wiele maszyn... a jedyne, co je laczy to... domena :)

    Pozdrawiam
    Michal

  • 4. Data: 2009-02-11 16:36:25
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Marcin Stankiewicz zapodal(a):

    > Na kilkunastu sztukach D620/630 ww. objawów nie stwierdzono.

    u mnie kilkadziesiąt D620/D630, również bez tego typu objawów.

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 5. Data: 2009-02-11 20:01:07
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Zbylut" <Z...@N...zzz> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > --
    > pozdrawiam, Zbylut
    > * Usenet news. Learn what you know, share what you don't *

    Bardzo kolegom dziekuje za odzew....

    ... i jak ja to teraz mam wytlumaczyc DELLowi? :D

    Pozdrawiam
    Michal

  • 6. Data: 2009-02-11 20:11:53
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Wed, 11 Feb 2009 21:01:07 +0100, Michal AKA Miki na pl.comp.pecet
    napisał(a):

    > ... i jak ja to teraz mam wytlumaczyc DELLowi? :D

    Normalnie : "Panie, ja nie wiem co jest grane, przyślijcie technika,
    laptopa zostawiam włączonego" i niech kombinuje ;-)

    Tak mi jeszcze jedno przyszło do głowy - jak podłączysz zewnętrzny monitor
    w trakcie "objawienia" to co się dzieje ?

    "Zróbcie, by uczciwość opłacała się bardziej niż kradzież, a nie będzie
    kradzieży. Konfucjusz"

  • 7. Data: 2009-02-12 22:17:25
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

> [...]
    >
    > Tak mi jeszcze jedno przyszło do głowy - jak podłączysz zewnętrzny monitor
    > w trakcie "objawienia" to co się dzieje ?

    Z moich doswiadczen - od prawie 2 miesiecy lece na rozszerzonym pulpicie (2
    monitory) i nie mialem tego problemu... Generalnie w ostatnim miesiacu byl
    taki dziwny spokoj w tym temacie :)
    Ale tak czy siak - wiekszosc zglaszaja przedstawiciele handlowi, a ci
    dostepu do monitora nie maja... ale co gorsza - nie maja rowniez checi
    wglebiania sie w problem :) Wystarczy im, ze jak zresetuja, to bedzie
    dzialac :) absolutne zero checi rozgryzienia problemu :)

    Tak czy siak - czekam na okazje :)

    Pozdrawiam
    Michal

  • 8. Data: 2009-02-15 01:28:11
    Od: Piotr Podsiadły <p...@g...pl>

    Michal AKA Miki pisze:
    > Witam grupe
    >
    > Mam pytanie do uzytkownikow/serwisantow laptopow firmy DELL z serii
    > Lattitude D505, D510 (tutaj najczesciej), D520, D530, D610, D620, D810

    U mnie w pracy kilka D630 poszło na wymianę płyty głównej z powodu
    problemów z grafiką, mój miał problemy z USB i też skończyło się wymianą
    płyty głównej. Ostatnio z Dell-a przyszła informacja ze upgrade biosu
    do A15 ma zapobiegać niespodziankom z grafiką.

    Pozdrawiam
    Piotr J. Podsiadły

  • 9. Data: 2009-02-15 21:06:52
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

    > U mnie w pracy kilka D630 poszło na wymianę płyty głównej z powodu
    > problemów z grafiką, mój miał problemy z USB i też skończyło się wymianą
    > płyty głównej. Ostatnio z Dell-a przyszła informacja ze upgrade biosu

    Ja mialem dokladnie taka sama przygode z grafa w D 630 .. ( zimny lut )
    grafa dzialala,ale po wlaczeniu pojawialy sie poziome pasy i mrugal obraz
    ..w serwisie wymienili plyte glowna.i zaszczepili juz alsnie bior wer, A15,
    Od tygodnia hula :)

    CeZ__134