  • 61. Data: 2018-11-02 23:45:11
    Temat: Re: Laptop z jakim procesorem?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    nadir pisze tak:

> [...]
    iron-3576-15-6
    ka-win10.bhtml

    > Niby mały wypasik ale gigaethernetu niema. Lipa.

    nom też to zauważyłem ale nie uwierzyłem :)

    ale sprawdziłem gdzie indziej i na to wygląda
    albo opis copy paste.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 62. Data: 2018-11-03 00:04:06
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Adam pisze tak:

    > Ale to, podobnie jak dobre słuchawki, jest do dokupienia.
    > Mnie chodzi o jakość dźwięku jako cecha samego laptopa.

    no ja mam w laptopie głośniki Altec Lansing
    czyli można jak się chce zrobić ładnie grającą książkę.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 63. Data: 2018-11-03 00:28:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-02, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Aby nie byc gołosłownym proponuje wejść z C2D na stronę firmy kruk.pl i
    > obejrzeć sobie dowolną bizuterię. C2D zjada mi 100% na wszystkich
    > rdzeniach [1]. i7-3GHz zjada 20%. Ilośc czynności na stonie: 0.
    > Oglądanie obrazka.

    Sprawdzę przy okazji, ale z mojego doświadczenia głównie robi pamięć i
    C2D jednak wystarcza. Pożegnałem się miesiąc temu ze starym Optiplexem
    z C2D wyłącznie z powodu, że nie mogłem dołożyć pamięci ponad 4G.
    Zapychanie zawsze występowało z powodu braku pamięci co było doskonale
    widac po swapującym dysku.

    Natomiast przed scrypt-idiotami, których faktycznie coraz więcej, i i7
    nie uchroni.

    > Dożyliśmy czasów gdy brak sensu, niekompetencja i dziadostwo jest siłą
    > napędową postępu w produkcji CPU.

    Te czasy zaczeły się ca 20 lat temu. Nikt już chyba nie dba o
    efektywność wykonawczą kodu, ani o ilość zżeranej pamięci, takoż o
    miejsce na dysku.

    --
    Marcin

  • 64. Data: 2018-11-03 01:02:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-02, Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > Prawdę mówiąc nie wyobrażałem sobie by CPU mogło się zacinać przy małej
    > bazie. Ale ja o Microsoftowym świecie wiem tyle że istnieje, moje
    > doświadczenie ogranicza się do kilkusetgigabajtowych baz w PostgreSQL na
    > Linuksie. Jeśli w tych windowsowych cudach dzieją się takie cyrki jak
    > opisujesz, to mogę tylko cieszyć się iż nigdy z tym dziadostwem nie
    > obcowałem :)

    To pewnie też zalezy jak bardzo spieprzono coś w kodzie :) Kiedyś
    popełniłem taką katastrofę, że odpytywałem bazę ciągnąc pojedyńcze dane
    zamiast większej ilości rekordów. Przy 100k rekordów, różnica w
    realizacji zapytania dochodziła do pół minuty :) Pod Linuksem, MySQL.

    --
    Marcin

  • 65. Data: 2018-11-03 01:24:20
    Od: "(c)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-03 o 00:28, Marcin Debowski pisze:
    > Te czasy zaczeły się ca 20 lat temu. Nikt już chyba nie dba o
    > efektywność wykonawczą kodu, ani o ilość zżeranej pamięci, takoż o
    > miejsce na dysku.

    *One* to robią celowo. One, czyli komputery! Chcą za wszelką cenę
    zwiększać swą ilość "szarych komórek", wszak to ich Lebensraum! :)

    podobno mózg człowieka wcale nie powstał jako "odpowiedź na
    zapotrzebowanie" w zakresie rosnącej inteligencji, lecz wyewoluował jako
    "radiator": miał polepszyć bilans cieplny, który był czynnikiem
    krytycznym przy ówczesnej metodzie polowania. "Ówczesnej", czyli coś
    koło kilkuset tysięcy lat temu. Człowiek był wolniejszy niż antylopy,
    słabszy od mamutów, kiepsko też z pazurami i kłami. Wykształcił więc po
    pierwsze zbiorowe polowanie, a po drugie "zagonienie zwierzyny" na
    dystansie wielu kilometrów, co trwało nawet kilka dni. No i taki
    "radiator" pozwalał na ten wielodniowy pościg. A dopiero potem zaczął
    służyć do myślenia, i, co jeszcze ważniejsze: uczenia się. Bo człowiek w
    znacznie większej mierze jest istotą uczącą się, niż myślącą.

    A co to ma do komputerów? One tego, czego nauczyć się potrafią, uczą się
    szybciej niż ich twórcy. I nie jest właściwym pytanie "czy" nas
    prześcigną, tylko *kiedy*.

    Na marginesie tego warto spostrzec miejsce, gdzie angażowane są wciąż
    rosnące moce obliczeniowe. Oprócz tych miejsc, które łatwo skojarzyć,
    pozostają jeszcze... kopalnie bitkcoinów. To całe fabryki, przebijające
    mocą obliczeniową wiele ośrodków naukowych. Mnożą się te moce, oj mnożą.

  • 66. Data: 2018-11-03 09:14:42
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 02 Nov 2018 23:24:24 +0100, nadir wrote:
    > Nie brandzluję się nazwami i markami a tym co dostaję za konkretną cenę.
    > I jak w laptopie za ponad trzy klocki ktoś wstawia sieciówkę 100Mbit to
    > jest dla mnie lipa.

    Może dlatego, że gniazdko eth w laptopie nie ma większego sensu przy
    wszechobecnym wifi? Producent mógł je więc potraktować jako awaryjne
    złącze, takie "na wszelki wypadek".

    Mateusz

  • 67. Data: 2018-11-03 09:15:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 2 Nov 2018 21:49:27 +0100, Irokez napisał(a):

    > i5-4670 z 16GB RAM. Daje rady, ale chyba jednak kruk.pl jest spierd...y
    > totalnie albo kopie równo.

    Dziwna sprawa. Otwarłem tego kruka w 3 przeglądarkach na raz i
    poklikałem. Przegladarki niekonfigurowane nijak, tak lecą jak się
    zainstalowały. Użycie procka nawet nie drgnie, leci sobie równo 91% na
    każdym rdzeniu (liczy te BTC). No, czasem o 1 czy 2% drgnie. Może to
    dlatego że używam linuksa :P
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 68. Data: 2018-11-03 09:23:32
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    Przejrzałem już trochę ofert i pojawiają się w nich
    pewne oznaczenia.
    Chciałbym zapytać jaki one mają wpływ przede
    wszystkim na szybkość laptopa
    1) liczba GHz - oznacza chyba liczbę rdzeni - jakie to
    ma znaczenie dla szybkości
    2) generacja - przy IntelCore pojawia się informacja
    o generacji 5, 7, 8 - pytanie podobne, jakie to ma
    znaczenie dla szybkości. Domyślam się, że im wyższa
    generacja tym laptop jest nowocześniejszy i dłużej takim
    pozostanie, ale jak to się przekłada na szybkość teraz.
    Ktoś, chyba pisząc o porównaniu procesorów tych
    samych generacji, wspomniał coś o pierwszej cyfrze
    w oznaczeniu procesora - nie mogę teraz tego znaleźć.
    Jakie to ma znaczenie (dla użytkownika)?
    Ponadto niektóre laptopy są wyposażone w ekran dotykowy,
    w tym jeden z procesorem Ryzen, o którym wspominał
    Kol. pueblo. Przy jakich zastosowaniach ekran dotykowy może
    być lepszy od tradycyjnego?

    Marzy mi się zakup takiego laptopa, o którym potem mógłbym
    powiedzieć, że chodzi jak burza, oczywiście za rozsądną cenę. :-)

    Pozdrowienia
    Adam - założyciel wątku

  • 69. Data: 2018-11-03 09:37:10
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 03 Nov 2018 09:23:32 +0100, Adam wrote:
    > Ponadto niektóre laptopy są wyposażone w ekran dotykowy,
    > w tym jeden z procesorem Ryzen, o którym wspominał Kol. pueblo. Przy
    > jakich zastosowaniach ekran dotykowy może być lepszy od tradycyjnego?

    Przy tych samych do których nadaje się tablet. Czyli składasz laptopa
    "odwrotnie" i masz taki niby-tablet. Testowałem taki patent, nie polecam.
    Taki niby-tablet jednak tabletem nie jest, ciężkie to, nieporęczne... Jak
    coś jest do wszystkiego, to jest do niczego.

    > Marzy mi się zakup takiego laptopa, o którym potem mógłbym powiedzieć,
    > że chodzi jak burza, oczywiście za rozsądną cenę. :-)

    To ja mam dużo prostsze (i znacząco tańsze) rozwiązanie: zainstaluj
    system sprzed 10 lat. :)

    Mateusz

  • 70. Data: 2018-11-03 09:46:39
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości
    > Taki niby-tablet jednak tabletem nie jest, ciężkie to, nieporęczne... Jak
    > coś jest do wszystkiego, to jest do niczego.
    OK. Dzięki. odpuszczam sobie.

    > To ja mam dużo prostsze (i znacząco tańsze) rozwiązanie: zainstaluj
    > system sprzed 10 lat. :)
    Właśnie takiego używam. Przypomina raczej żółwia niż burzę. :-(

    Jeśli ktoś tutaj napisze, że kupił niedawno nowego laptopa,
    podając konkretny model, za cenę, jaką z grubsza określiłem,
    i napisze, że chodzi mu jak burza przy podobnych do moich
    zastosowaniach i ma dźwięk dobrej jakości, to idę natychmiast
    do sklepu po taki sam.

    Pozdrowienia
    Adam