  • Data: 2018-11-04 16:27:46
    Temat: Re: Laptop z jakim procesorem?
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 04 Nov 2018 16:04:21 +0100, Adam wrote:
    > Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości
    >
    > Czy system operacyjny też powinien to umożliwiać? Jeśli tak, to czy na
    > przykład musi być PRO, czy wystarczy Home?

    Systemowi operacyjnemu to wszystko jedno, on w ogóle nie wie o tym że
    dysk jest szyfrowany. Załatwia to BIOS podczas uruchomienia komputera -
    pyta użytkownika o hasło i przekazuje je dyskowi mówiąc "od teraz szyfruj/
    deszyfruj". Wszystkie kolejne operacje dyskowe są, z punktu widzenia
    systemu operacyjnego, całkiem zwyczajne.

    Jeśli chodzi o szyfrowanie dysków, to istnieją także metody na poziomie
    systemu operacyjnego, ale to całkiem inna para kaloszy i absolutnie tego
    nie polecam.

    Mateusz