  • 11. Data: 2010-11-02 20:06:04
    Temat: Re: Laptop - rozbudowany BIOS
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-02 20:28, animka pisze:
    > Jak się już odczuwa taką potrzebę wypasionego BIOS-u to trzeba sobie ten
    > BIOS uaktualnić. W czym problem?

    A jeśli producent nie wprowadził nowych funkcji?

  • 12. Data: 2010-11-02 20:09:11
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-11-02 19:11, Użytkownik Tomaszek napisał:

    > A np. możliwości wyłączenia urządzeń ( np. twardego, napędu optycznego )
    > Czasami pracuję na Knoppixie, twardy wtedy mi nie potrzebny, przydałaby
    > się możliwość jego wyłączenia, nie będę go za każdym razem wyciągać, a
    > doprawdy nie widzę sensu, żeby talerze się na pusto kręciły.

    To myślisz że jak wyłączysz dysk w biosie to zasilanie dysku też się
    wyłączy ?

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2010-11-02 20:12:22
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-02 21:09, RadoslawF pisze:
    > To myślisz że jak wyłączysz dysk w biosie to zasilanie dysku też się
    > wyłączy ?

    Nieprecyzyjnie się wyraziłem - miałem na myśli możliwość wyłączenia
    konkretnego kanału, a nie samego urządzenia.

    Czy wtedy zasilanie jest odcinane - to już zależy od konstrukcji płyty
    głównej - widziałem, że się wyłącza ( dysk staje ) i taki, gdzie
    przestaje być tylko widoczny, ale nadal się kręci.

  • 14. Data: 2010-11-02 21:15:47
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

  • 15. Data: 2010-11-02 21:42:49
    Od: ref <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-02 22:15, animka pisze:

    > to?

    To nic nie da uaktualnienie. No ale to elementarna logika na poziomie
    gimnazjum, której nie opanowałaś.

  • 16. Data: 2010-11-02 22:30:49
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-02 22:42, ref pisze:

    > To nic nie da uaktualnienie. No ale to elementarna logika na poziomie
    > gimnazjum, której nie opanowałaś.

    To Ty cały czas udowadniasz, że nawet podstawówki nie ukończyłeś, nie
    mówiąc już o tym, że sam sobie innego Biosu nie zrobisz, skoro nie ma
    już lepszego.
    Spadaj.

    --
    animka

  • 17. Data: 2010-11-02 22:35:28
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 02 Nov 2010 21:12:22 +0100, Tomaszek <t...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    >głównej - widziałem, że się wyłącza ( dysk staje ) i taki, gdzie
    >przestaje być tylko widoczny, ale nadal się kręci.
    A co to da ci, tak po prawdzie? Przecież już NTki (a może dopiero XP)
    i tak dobierały się do dysku który byl ,,wyłączony'' w Biosie?
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 18. Data: 2010-11-03 09:03:24
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-02 23:35, Grzegorz Krukowski pisze:
    > A co to da ci, tak po prawdzie? Przecież już NTki (a może dopiero XP)
    > i tak dobierały się do dysku który byl ,,wyłączony'' w Biosie?

    Jak masz wyłączony kanał? Wątpię. Jak masz wyłączone tylko urządzenie to
    zgoda. Poza tym nie przeczytałeś mnie uważnie - ja pracuję od czasu do
    czasu pod Knopixem.

  • 19. Data: 2010-11-03 09:09:53
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 03 Nov 2010 10:03:24 +0100, Tomaszek <t...@o...pl>
    wrote:

    >Jak masz wyłączony kanał? Wątpię. Jak masz wyłączone tylko urządzenie to
    >zgoda.
    Eee nie pamiętam już jak to robiłem, bo od paru lat nie mam takiej
    potrzeby. Pamiętam tylko tyle, że byłem ciężko zaskoczony, że system
    znowu zainstalował się na partycji F lub jakiejś innej z kosmiczną
    literką. Od tego czasu podczas instalacji wyciągam kabelki.

    >Poza tym nie przeczytałeś mnie uważnie - ja pracuję od czasu do
    >czasu pod Knopixem.
    A skąd ja mam wiedzieć jak on dobiera się do dysków? Czy po Biosie czy
    ma już własne sterowniki. Zakładam że jest już w miarę ,,nowoczesny''
    i Biosu używa tylko do startu, a potem już go ignoruje.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 20. Data: 2010-11-03 10:17:40
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-03 10:09, Grzegorz Krukowski pisze:

> [...]
    > znowu zainstalował się na partycji F lub jakiejś innej z kosmiczną
    > literką. Od tego czasu podczas instalacji wyciągam kabelki.

    Jeśli masz na myśli Windows to literki można pozmieniać, na takie jakie
    Ci pasują, oczywiście po instalacji systemu.

    > A skąd ja mam wiedzieć jak on dobiera się do dysków? Czy po Biosie czy
    > ma już własne sterowniki. Zakładam że jest już w miarę ,,nowoczesny''
    > i Biosu używa tylko do startu, a potem już go ignoruje.

    Ano właśnie ja pisałem o Knopixie, Ty o Windows;) Nie dogadaliśmy się,
    nieważne.