  • 1. Data: 2011-11-17 18:07:28
    Temat: Laptop nie ładuje baterii
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    Szanowni Państwo.

    Laptop roczny, marki Samsung. Win7 rozpoznaje baterie lecz nie chce jej
    ładować. Cały czas widnieje taka informacja - "Pozostało: 9%
    (podłączony, ładuje)". Laptop działa wyłącznie na zasilaniu kablowym.
    Złącze baterii obejrzałem i wygląda na w porządku. Co tej bateryjce
    dolega? Można ją jakoś jeszcze uratować? Chociażby, aby miała pojemności
    na 15 min..

    Dziękuję.

    --
    Pozdrawiam, Piotr M

    "Biznes? To całkiem proste. To pieniądze innych ludzi."
    Aleksander Dumas

  • 2. Data: 2011-11-17 23:21:36
    Temat: Re: Laptop nie ładuje baterii
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
> [...]
    > obejrzałem i wygląda na w porządku. Co tej bateryjce dolega? Można ją
    > jakoś jeszcze uratować? Chociażby, aby miała pojemności na 15 min..

    A gwarancja?

    Feromon

  • 3. Data: 2011-11-17 23:51:51
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 18 listopada 00:21, Feromon pisze:

    > Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał w wiadomości

    > A gwarancja?

    Niestety nie mam do tego laptopa ani dowodu sprzedaży ani karty
    gwarancyjnej. Nowa bateria to koszt rzędu 200zł i jest mały wybór, a
    używanych w ogóle. Nowa nie jest potrzebna, natomiast zależy mi, aby te
    15 min było podtrzymywała i robiła w charakterze upsa... Nie da się nic
    zrobić z taką baterią? Coś pamiętam, że kiedyś można było kupić jakieś
    odnawiane czy coś, da się z tą coś zrobić, cokolwiek?

  • 4. Data: 2011-11-19 15:55:37
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@N...gazeta.pl>

    U mnie taki kłopot jest z powodu wadliwej wtyczki zasilacza - raz ładuje, raz
    nie ładuje.
    Z drugiego zasilacza żadnych problemów, tyle że trzeba przycisk ładowania na
    zasilaczu wcisnąć (akurat takiego typu zasilacz, sygnał idzie zapewne po
    środkowym cienkim pinie).
    Reasumując:
    Spróbuj innego zasilacza.
    A może jeszcze być kłopot z gniazdem w laptopie (w wielu modelach się
    uszkadzają).

    -----

  • 5. Data: 2011-11-20 01:55:45
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

> [...]
    > zrobić z taką baterią? Coś pamiętam, że kiedyś można było kupić jakieś
    > odnawiane czy coś, da się z tą coś zrobić, cokolwiek?

    Szukać firmy regenerującej baterie...

    Feromon

  • 6. Data: 2011-11-20 21:25:42
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2011-11-20 02:55, Feromon pisze:

    > Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał w wiadomości

    > Szukać firmy regenerującej baterie...

    I zapłaci też koło 200 zł. Można samemu ogniwa wymienić. poszukać nawet
    jakichś słabszych - będą tańsze.

  • 7. Data: 2011-11-20 22:13:12
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 20 listopada 22:25, BQB pisze:

    > I zapłaci też koło 200 zł. Można samemu ogniwa wymienić. poszukać nawet
    > jakichś słabszych - będą tańsze.

    Faktycznie i może sam sam radę, przejrzę net, w końcu pewnie ktoś to
    robił i może podzielił się wskazówkami :) Dzięki za porady.

    A tak z ciekawości. Można załatwić na amen, w rok baterię w nowym laptopie?

  • 8. Data: 2011-11-21 00:14:53
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 20/11/2011 22:13, Piotr M wrote:
> [...]
    [...]
    > A tak z ciekawości. Można załatwić na amen, w rok baterię w nowym laptopie?

    Tak, bez problemu.

  • 9. Data: 2011-11-23 16:29:56
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 17.11.2011 19:07, Piotr M pisze:
> [...]
    dolega? Można ją jakoś jeszcze uratować? Chociażby, aby miała pojemności na 15 min..

    A jak był wykorzystywany ten komputer?

    Wygląda na klasyczne "zarżnięcie" ogniw na skutek na przykład
    ciągłej pracy na zasilaniu sieciowym.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 10. Data: 2011-11-23 16:31:23
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 20.11.2011 22:25, BQB pisze:
    > I zapłaci też koło 200 zł. Można samemu ogniwa wymienić. poszukać nawet jakichś
    słabszych - będą tańsze.

    Wymiana samemu zazwyczaj nie ma sensu, bo trzeba jeszcze do-
    konać przeprogramowania sterownika baterii pod nowe ogniwa.
    Bez tego albo uzyska się tylko część pojemności, albo szyb-
    ko wykończy i te nowe ogniwa.

    Trzeba albo *dobrej* firmy regenerującej, albo *dobrego*
    zamiennika. I podkreślam to "dobrej"/"dobrego", bo mam fa-
    talne doświadczenia z zamiennikami (średnio 1/4 trwałości
    oryginalnej baterii).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./