  • 1. Data: 2009-12-28 10:01:36
    Temat: Laptop do 2000 zł
    Od: "Ania" <a...@o...pl>

    Najlepiej z windows Xp.. NIe wiem jaki wybrać, potrzebuję do internetu i
    office, czasem jakaś gra...
    zastanawiam się nad:
    http://www.agito.pl/notebooki/acer-aspire-5732z-432g
    25mn-
    lxpgu02067.2251.361582.html

    Może mi ktoś doradzić jakiś przyzwoity model ? Najlepiej z win XP.

  • 2. Data: 2009-12-28 12:12:24
    Temat: Re: Laptop do 2000 zł
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Ania pisze:
    > Najlepiej z windows Xp.. NIe wiem jaki wybrać, potrzebuję do internetu i
    > office, czasem jakaś gra...

    Mobilnie czy w domu?

    > Może mi ktoś doradzić jakiś przyzwoity model ? Najlepiej z win XP.

    W tym zakresie cenowym nic sensownego do gier nie wybierzesz.

    Nie ma sensu brać Windows XP, jeżeli Windows to raczej 7.

    Każdy komputer do zastosowań biurowo-internetowych się nada.
    Pytanie tylko czy faktycznie chcesz używać tego komputera
    mobilnie, czy też po prostu chcesz notebooka z racji mody.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 3. Data: 2009-12-28 14:00:37
    Od: a...@o...pl

    > Mobilnie czy w domu?

    Ostatni rok, a i dyplom trzeba będzie napisać.... WIęc raczej w domu, ale i
    mobilnie się zdzarzy.

    > Nie ma sensu brać Windows XP,
    Możesz to szerzej opisać ?

    >Jeżeli Windows to raczej 7.
    Tak myślałam, ale większość jest z vistą.

    > Każdy komputer do zastosowań biurowo-internetowych się nada.
    A ten "mój" ? Jak ta grafika się sprawdzi w windows 7,jeżeli pominąć gry ?

    > Pytanie tylko czy faktycznie chcesz używać tego komputera
    > mobilnie, czy też po prostu chcesz notebooka z racji mody.

    Poręczniejszy od stacjonarnego, czasem pewnie go zabiorę ze sobą na uczelnię.

  • 4. Data: 2009-12-28 14:53:53
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Może mi ktoś doradzić jakiś przyzwoity model ? Najlepiej z win XP.

    może Lenovo G550. XP ma pełne wsparcie.

  • 5. Data: 2009-12-28 20:35:33
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    A może Toshiba L500 ? Jest z win 7. 2100 zł.

  • 6. Data: 2009-12-28 21:02:21
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    a...@o...pl pisze:
    > Ostatni rok, a i dyplom trzeba będzie napisać.... WIęc raczej w domu, ale i
    > mobilnie się zdzarzy.

    Pytanie ile będzie tej mobilności. Bo na komputerze prze-
    nośnym nie pisze się zbyt wygodnie. Co jakiś czas korci
    mnie, żeby popisać jakiś tekst w fotelu na notebooku, ale
    szybko wracam do biurka do pełnowymiarowego komputera...

    > Możesz to szerzej opisać ?

    Windows XP jest wyraźnie gorszy od Visty i 7. O ile jesz-
    cze Vista miała początkowo złą opinię (która niestety po-
    została długo po tym, jak system się zmienił na lepsze),
    to nie widzę żadnego powodu, by nie kupować komputera od
    razu z Windows 7.

    > Tak myślałam, ale większość jest z vistą.

    Z tygodnia na tydzień będzie się to zmieniać. Po prostu
    poczekaj, aż sklepy wyprzedadzą stare zapasy komputerów.

    > A ten "mój" ? Jak ta grafika się sprawdzi w windows 7,jeżeli pominąć gry ?

    Też każda.

    > Poręczniejszy od stacjonarnego, czasem pewnie go zabiorę ze sobą na uczelnię.

    Moje zdanie jest takie: należy mieć komputer stacjonarny w
    domu (i ew. w pracy drugi, służbowy, jeżeli ktoś pracuje)
    *oraz* komputer przenośny, jeżeli czasem chce się popraco-
    wać w drodze. I to przenośny w sensie 13" wyświetlacza (lub
    mniej) i 2 kg wagi (lub mniej). Bo z autopsji wiem, że ty-
    powy notebook 15.4" i 3 kg wagi *nie nadaje się* do nosze-
    nia dalej, niż dom-samochód i samochód-sala prezentacyjna.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 7. Data: 2009-12-29 08:11:06
    Od: "Irokez" <n...@m...on>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > została długo po tym, jak system się zmienił na lepsze),
    > to nie widzę żadnego powodu, by nie kupować komputera od

    Kupiony Dell 17.3" z Win7 64 bit. Bardzo fajnie system chodzi na T4300 z 3GB
    RAM i wbudowaną intelowską grafiką 4500M HD jako komp staconarny biurowy.
    Pare razy podchodziłem do Visty i... nie chcę jej.

> [...]
    > powy notebook 15.4" i 3 kg wagi *nie nadaje się* do nosze-
    > nia dalej, niż dom-samochód i samochód-sala prezentacyjna.

    Czasami nie ma miejsca na klocka w domu a trzeba jakby nie patrzeć wydzielić
    na niego kawałek miejsca i biurko. Dlatego też kupiłem 17.3". Ma
    pełnowymiarową klawiaturę, do tego dokupiona myszka bezprzewodowa i zajmuje
    mi komputer kawałek ławy. Jak potrzeba całej ławy odstawiam go na bok na
    komodę czy do szuflady. Może z raz czy dwa razy w roku będzie opuszczał
    lokal... to wszystko.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2009-12-29 09:39:01
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Irokez pisze:
    > Czasami nie ma miejsca na klocka w domu a trzeba jakby nie patrzeć

    Na lodówkę tym bardziej nie powinno być miejsca w takim przy-
    padku. Jest zdecydowanie większa. Zrezygnujesz z lodówki na
    rzecz dziury z lodem w ziemi na podwórku?

    > wydzielić na niego kawałek miejsca i biurko. Dlatego też kupiłem 17.3".

    Na komputer przenośny *też* trzeba mieć biurko i krzesło.

> [...]
    > zajmuje mi komputer kawałek ławy. Jak potrzeba całej ławy odstawiam go
    > na bok na komodę czy do szuflady. Może z raz czy dwa razy w roku będzie

    Znaczy nie pracujesz na komputerze, bo byś szybko doszedł do
    wniosku, że na kawałku ławy nie da się wygodnie i efektywnie
    pracować :)

    PS. Są *małe* komputery stacjonarne, a nawet rozwiązania
    typu iMac (czy nawet po prostu komputery iMac) zajmują-
    ce tyle miejsca, co sam monitor. I nie obarczone kosz-
    tem zbędnej baterii, niepotrzebnej integracji i ryzykiem
    wysokich kosztów napraw.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 9. Data: 2009-12-29 18:16:54
    Od: "Irokez" <n...@m...on>

    > Na lodówkę tym bardziej nie powinno być miejsca w takim przy-
    > padku. Jest zdecydowanie większa. Zrezygnujesz z lodówki na
    > rzecz dziury z lodem w ziemi na podwórku?

    Popadasz w skrajności

    > Na komputer przenośny *też* trzeba mieć biurko i krzesło.

    ...które może służyć jako ława do przyjmowania gości po zciagnięciu z niej
    laptopa w parę sekund.

    > Znaczy nie pracujesz na komputerze, bo byś szybko doszedł do
    > wniosku, że na kawałku ławy nie da się wygodnie i efektywnie
    > pracować :)

    Pracuję na co dzień. na blaszaku z monitorkiem 22 cale Eizo, klawiaturą i
    mychą na kablu i przy wielkim biurku z drukarką laserową, skanerem, jakimiś
    głośnikami, dyskiem na szybki backup w zewnętrznej obudowie 3.5" i jeszcze
    dzoy leży jak chrześnica wpadnie pograć i jeszcze trochę innych pierdół.

    Po prostu w tym drugim miejscu nie ma mowy na taki wielki mebel i jest tylko
    laptop a po wydruki trzeba łazić po domu do drukarki i spowrotem (drukarka
    sieciowa).

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez