  • Data: 2013-08-06 17:00:40
    Temat: Re: Laptop do 2 tys. do internetów
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2013-08-06, o godz. 16:39:39
    Poldek <n...@g...pl> napisał(a):

    > Nie do końca się zgodzę, ponieważ posiadam w rodzinie m.in. laptopa
    > od Lenovo (jeszcze ze znaczkiem IBM), który kosztował w 2007 roku
    > 1549 zł brutto. Wtedy to było naprawdę niedrogo za laptopa. Do dziś
    > chodzi bez jak gdyby nigdy nic, i jest używany codziennie. Już wtedy,
    > kiedy go kupowałem jego podzespoły należało uznać za słabe (wydajność
    > procesora i grafiki, wielkość dysku twardego). Ale trwałość na
    > przestrzeni lat wciąż okazuje się bez zarzutu.

    Generalizujesz na podstawie jednego przypadku? Odważnie.
    Jednego z mojego Acera z ~2005 roku do tej pory używa uczeń 3 klasy i
    sprawdza się doskonale. Ale ja na tej podstawie nie generalizuje.

    Rocznie przez moje ręce (w uproszczeniu bo nie ja się tym głównie
    zajmuję tylko mój pracownik) przechodzi ~100 różnych laptopów. Głównie w
    celu odesłania do różnych napraw lub skonfigurowania po
    zakupie/powrocie z serwisu. I od paru lat zauważyłem tę prawidłowość że
    gdy cena spadła i laptopy stały się modne to najtańsze modele psują się
    najczęściej. Jeszcze 7-8 lat temu można było napisać "Bierz Toshibę
    czy IBM" i sama nazwa firmy starczyła. Obecnie trzeba wskazać
    konkretnym model czy linię a nie całego producenta. Bo linia tania
    Lenovo (żeby było o firmie z której laptopem masz styczność) to całkiem
    inna jakość niż droższa linia biznesowa. Ot leży w kącie nienajtańszy
    LenovoY460 którego naprawa jest nieopłacalna. Bo nikt w tanim
    komputerze nie wykonał solidnego umocowania złącza HDMI które po dwóch
    latach odpadło od płyty głównej przy okazji nieźle ją fajcząc. Usterka
    mechaniczna - nie podlega gwarancji. Po rozebraniu doszedłem do wniosku
    że ja lutując kabelki do wtyczki RS umocuje je lepiej niż tam były
    wykonane. A to tylko jeden z przykładów zepsutych tanich laptoków.

    Zresztą koło biurka leży stosik laptopów 2-3 letnich których reanimacja
    jest nieopłacalna - Toshiba, Lenovo, 2xIBM T41, kilka netbooków Asusa,
    druga Toshiba, jakiś FS. na tyle tanie że koszta naprawy przekraczają
    ich wartość.

    Zdrówko