  • 41. Data: 2016-03-10 09:06:45
    Temat: Re: Laptop dla nastolatki
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    W dniu 2016-03-10 o 08:45, Maciek pisze:
    > Oczywiście tygodniowo. Przez całą podstawówkę, nie wiem jak dalej.
    > Proponuję też porównać sobie z liczbą godzin np. historii :->

    Religia w szkole nie jest obowiązkowa. I do tego, powinna (a nawet chyba
    musi?) być na pierwszej bądź ostatniej lekcji, więc dziecko może
    wcześniej iść do domu lub przychodzić do szkoły później.

    Pomijam koszty dla podatnika opłacania katechetów, ale indoktrynacja
    jest nieobowiązkowa.

    p.s. jak to się ma do laptopów? ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 42. Data: 2016-03-10 09:14:47
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-03-10 o 09:06, Stregor pisze:
    > Religia w szkole nie jest obowiązkowa. I do tego, powinna (a nawet chyba
    > musi?) być na pierwszej bądź ostatniej lekcji, więc dziecko może
    > wcześniej iść do domu lub przychodzić do szkoły później.
    Fikcja. W szkole moich dzieci jest normalnie między innymi zajęciami. W
    tym czasie można sobie pójść do biblioteki lub na świetlicę (jeśli
    jesteś maksymalnie w 3 klasie, bo później świetlica formalnie nie
    przysługuje). W przedszkolu "nieobowiązkowość" polegała na tym, że
    dzieci nieuczęszczające były przesadzane do sąsiedniego stolika i miały
    się czymś zająć. Na niektóre były skargi, bo przeszkadzały w zajęciach
    (zachowywały się za głośno).

    > p.s. jak to się ma do laptopów? ;)
    Mniej więcej tak, jak inne tematy "poboczne" rozwijające się w tym i
    innych wątkach :)

    Maciek

  • 43. Data: 2016-03-10 10:23:59
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > A to nie jest nauka.

    A moglbys zdefiniowac pojecie "nauka"?
    No bo dla mnie np. WF nauka nie jest, a w szkole calkiem sporo godzin go
    maja. Ogolnie mam tez watpliwosci, czy poza przedmiotami scislymi
    cokolwiek jest nauka.
    Nie widze nic zlego w uczeniu religii katolickiej i niewiele mnie
    obchodzi czy mozna ja sklasyfikowac jako nauke. Tym bardziej, ze:
    - Jest ona historia i podstawa naszej cywilizacji
    - Bez Kosciola w Polsce, komuna trwala by duzo dluzej (o ile w ogole by
    padla)
    - Uczy dobra, milosci, nadziei i daje jakis sens zycia
    - Jest dobrowolna jako przedmiot w szkole
    - Na "wyjalowiona" przez laickosc ziemie przybywaja Muzulmanie, a oni
    zwykle tolerancyjni nie sa, milosc blizniego jest przereklamowana i
    niewiernym trzeba leb ucinac, no i ogolnie nie maja poczucia humoru.
    - Walka z kosciolem byla jakis czas temu modna, teraz juz nie jest, no
    chyba, ze w kregach Michnikowszczyzny.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 44. Data: 2016-03-10 10:50:50
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Nie Ty pierwszy masz takie rozterki. Poszukaj hasła "problem demarkacji" albo
    "demarcation problem".

  • 45. Data: 2016-03-10 12:40:15
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    Przytaczam w całości= 0 skrótów!

    W dniu 2016-03-10 o 10:50, Konrad Anikiel pisze:
    > Nie Ty pierwszy masz takie rozterki. Poszukaj hasła "problem
    > demarkacji" albo "demarcation problem".

    Widzę, że piszesz już jak osławiony PGpek, mianowicie bez odwołania się
    (wrotki) do komentowanego posta. To i ja posłużę się tą metodą,
    krytykując łącznie _kilka_ Twoich wypowiedzi z tego wątku.
    Jeśli chodzi o wspomnianą "demarkację", to najwyraźniej rąbnąłeś z
    pamięci, i nawet nie chciało Ci się sprawdzić w ogólnodostępnym
    omówieniu tegoż. Zerknijcie ludzie w taką Wikipedię, i dowiecie się, jak
    argumentu "demarcation problem" nadużył Konrad!

    Co do rozterek, to chciałbyś zapewne twierdzić, że zwolennicy
    "światopoglądu naukowego" nie mają żadnych "tego typu rozterek". Jasne,
    oni po prostu "wiedzą", bo są predestynowani zapewne. W odróżnieniu od
    moherowych beretów, no i w ogóle "ciemnej (ludzkiej) masy". Oczywiście
    powyższego nie napisałeś, ale przypisuję Ci poglądy wspólne dla 90%
    antyklerykałów, więc chyba się bardzo nie pomyliłem?
    Takie podejście do "wiedzy" zostało zdiagnozowane przez magistrów
    Kościoła, i poddane krytyce. Efektem tego było odrzucenie go, i
    wszelkiej "gnozy" (też zerknij w źródła), jako herezji.

    Co do rywalizacji pomiędzy światopoglądem doceniającym kulturotwórczą
    rolę religii, a wojującymi ateistami, to kilka rzeczy celnie naświetlił
    W dniu 2016-03-10 o 10:23, Pawel "O'Pajak" - brawo! Ale nieco rozwinę.
    Zwolennicy "światopoglądu naukowego" uważają, że jest on "jedynym poza
    wątpliwościami" i dlatego _obowiązkowo_ należy uznać go za "urzędowy",
    uniwersalny, nadrzędny w stosunku do każdego. Ha, toż to żywcem
    przeniesione z "naukowego socjalizmu". Który, dla wcielenia swych
    dogmatów w życie - tegoż życia pozbawił kilka... dziesiątków milionów
    istnień ludzkich! Kościół bezspornie ma to i owo na sumieniu, kilka
    okresów "błędów i wypaczeń" (mówi Ci to coś?), ale primo: _za_sobą_! A
    secundo: ilość wynikłych z tego ofiar jest o kilka _rzędów_wielkości_
    mniejsza, niż pomordowanych przez obie odmiany socjalizmu (jeden czort)!

    W dniu 2016-03-09 o 13:22, Konrad Anikiel pisze:

    > Bo to nie nauka.

    Jak napisał P. "O'Pajak" - to przede wszystkim nauka miłości bliźniego!
    Czego nie jest w stanie (skutecznie!) za-aplikować żadna z Nauk
    Empirycznych. Ani matematyka, ani fizyka, ani logika, ani (nawet!)
    filozofia. Bo na ich gruncie można szybko dojść do wniosku, że
    "najkorzystniejszą taktyką życiową" - jest skrajny egoizm. O
    konsekwencjach tego - może innym razem.

    Co więcej: na gruncie teologii scholastycy rozwiązali i te rozwiązania
    rozwinęli w sposób wręcz fantastyczny - wiele niezwykle ważnych
    problemów _filozoficznych_! Których nie sposób rozwiązać w oparciu o
    (dajmy na to) fizykę, czy nawet socjo~ czy psycho~logię, że już o
    elektronice nie wspomnę. Zaś owe problemy są niezwykle istotne dla
    funkcjonowania społeczeństwa! Ale dzisiejsi (niedo)Uczeni nie chcą o tym
    pamiętać, bo to jakieś takie... niewygodne. Skoro tego nie wiesz, że
    magistrowie kościoła wnieśli olbrzymi wkład w rozwój Nauki - to po
    prostu brak Ci... wiedzy! A i dobrej woli też posiadasz nie za wiele.

  • 46. Data: 2016-03-10 12:48:03
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 marca 2016 12:40:13 UTC+1 użytkownik BaSk napisał:
    Oryginał wyciąłem, bo to to NTG. Wątek poboczny, niezwiązany z tematem ani postu, ani
    grupy.
    Uspokój się, człowieku. Polemizujesz z własnym potokiem myśli, z mętlikiem który pod
    Twoją czaszką się kotłuje. No bo przecież nie z tym co ja napisałem, prawda?

  • 47. Data: 2016-03-10 13:14:49
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-03-10 o 07:49, Stregor pisze:

    > To nastolatka a nie Rambo :)

    I komu to mówisz? ;)

    Widziałem już wieeele różnych sprzętów, zajechanych przez
    nastolatki/nastolatków czy inne "blądynki" (płci zresztą dowolnej).

    To, co dla mnie jest oczywistą oczywistością, dla niektórych jest czarną
    magią - jak choćby wspomniane już zakrywanie wentylacji. Oprócz tego -
    co teraz sobie przypominam: kiwanie laptopem w czasie pracy (siły
    żyroskopowe niszczą talerze) lub kiwanie/odwracanie zewnętrznego HDD,
    zamykanie klapy przez pociąganie za jeden tylko róg, dziubanie
    długopisem w LCD, wkładanie USB-A do RJ-45, odwrotne wkładanie wtyczki
    micro-USB, w losowy sposób wkładane ogniwa R6 czy R3 do koszyka, dawniej
    jeszcze wkładanie kasety kompaktowej do odtwarzacza przez wciskanie
    palcem sprężyny z filcem (bo tak najwygodniej), itd, itp.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 48. Data: 2016-03-10 14:41:51
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Thu, 10 Mar 2016 10:23:59 +0100, Pawel "O'Pajak" wrote:

    > A moglbys zdefiniowac pojecie "nauka"?

    Tutaj chyba występuję konflikt semantyczny pojęć: science vs study :-)

    --
    howgh
    szemrany

  • 49. Data: 2016-03-10 14:45:53
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 marca 2016 14:42:22 UTC+1 użytkownik szemrany napisał:

    > Tutaj chyba występuję konflikt semantyczny pojęć: science vs study :-)

    Żeby było śmiesznie, to w języku polskim dawniej tego słowa używano na określenie
    kazania w kościele :-)

  • 50. Data: 2016-03-10 15:31:50
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Thu, 10 Mar 2016 05:45:53 -0800 (PST), Konrad Anikiel wrote:

    > Żeby było śmiesznie, to w języku polskim dawniej tego słowa używano na określenie
    kazania w kościele :-)

    Chyba nadal się używa, vide nauki przedmałżeńskie, tylko, że to chodzi
    właśnie o study a nie science.