  • 51. Data: 2016-03-10 15:42:01
    Temat: Re: Laptop dla nastolatki
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-03-10 o 13:14, Adam pisze:

> [...]
    > magią - jak choćby wspomniane już zakrywanie wentylacji. Oprócz tego -
    > co teraz sobie przypominam: kiwanie laptopem w czasie pracy (siły
    > żyroskopowe niszczą talerze) lub kiwanie/odwracanie zewnętrznego HDD,
    > zamykanie klapy przez pociąganie za jeden tylko róg, dziubanie
    > długopisem w LCD, wkładanie USB-A do RJ-45, odwrotne wkładanie wtyczki
    > micro-USB, w losowy sposób wkładane ogniwa R6 czy R3 do koszyka, dawniej
    > jeszcze wkładanie kasety kompaktowej do odtwarzacza przez wciskanie
    > palcem sprężyny z filcem (bo tak najwygodniej), itd, itp.

    Prościej jest nauczyć niż wywalać sporą kasę za gówniany pod względem
    wydajności sprzęt.

    Kupić coś za tysiąc, jak zepsuje to niech się pomęczy a potem
    następny za tysiąc. Jak jest mądra to o następnego zadba, jak głupia
    to na kolejny zostało już tylko 600 złotych. :-)

    Pozdrawiam

  • 52. Data: 2016-03-10 15:59:08
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 marca 2016 15:32:15 UTC+1 użytkownik szemrany napisał:
    > Chyba nadal się używa, vide nauki przedmałżeńskie, tylko, że to chodzi
    > właśnie o study a nie science.

    Nie, bo study to jak sam się czegoś uczysz. Nawet nie teaching. W tym (kościelnym)
    znaczeniu 'nauka' to budowanie kultury, czyli stanu w którym człowiek ma porzucić
    własną zdolność odróżniania dobrego od złego i przejść na bezwolne poddanie się temu
    co mu się mówi. Czyli indoktrynacja. Językowy ślad mechanizmów chrystianizacji
    Polski.

  • 53. Data: 2016-03-10 17:13:13
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 10/03/2016 09:23, Pawel "O'Pajak" wrote:

    > - Jest dobrowolna jako przedmiot w szkole

    Taaa, tyle, że przeważnie specjalnie wkomponowana w plan tak by nie była
    przypadkiem jako pierwsza lub ostatnia godzina lekcyjna danego dnia,
    także jak nie chcesz na nią chodzić to masz "okienko". I to jest ta
    "dobrowolność".
    Jestem przeciwny religii w szkole za pieniądze podatnika zwłaszcza, że
    to aż ~11% budżetu przeznaczonego na szkolnictwo (pamiętam tę liczbę z
    jakiejś audycji w Zet-ce - nawet jeśli jest to zawyżone i faktycznie
    wynosi tylko 1% to też jestem na "nie").
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 54. Data: 2016-03-10 18:33:49
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-03-10 o 17:13, Michal Lukasik pisze:
> [...]
    > jakiejś audycji w Zet-ce - nawet jeśli jest to zawyżone i faktycznie
    > wynosi tylko 1% to też jestem na "nie").

    Masz prawo do sprzeciwu. Musisz się jednak pogodzić z tym że większość
    chce inaczej. To właśnie tak działa ta przebrzydła demokracja.

    Już pomijając aspekty filozoficzne... :-)
    Większość z przyczyn logistycznych, praktycznych woli żeby dziecko miało
    religię w szkole. Nie trzeba wozić, niańczyć, pilnować.
    Wszak nowoczesny kapitalizm każe pracować obojgu rodzicom i to najlepiej
    na kilku etatach żeby jakoś związać koniec z końcem.

    Kiedyś to były inne czasy. Chodziłem na religię po szkole 2 kilometry w
    jedną stronę. Dzisiaj boję się 10-letniego syna wysłać samego przez 3
    przejścia dla pieszych.

  • 55. Data: 2016-03-10 18:51:00
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-03-10 o 18:33, z pisze:
    > Masz prawo do sprzeciwu. Musisz się jednak pogodzić z tym że większość
    > chce inaczej. To właśnie tak działa ta przebrzydła demokracja.
    Sęk w tym, że nikt chyba nigdy nie pytał "wszystkich". Wadza tak
    ustaliła (demokratycznie wybrana) i tak jest.

    Maciek

  • 56. Data: 2016-03-10 18:53:01
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-03-10 o 18:33, z pisze:
    > Kiedyś to były inne czasy. Chodziłem na religię po szkole 2 kilometry w
    > jedną stronę.
    Nie wiem jak Ty, ale ja chodziłem raz w tygodniu i z ręką na sercu mogę
    powiedzieć, że niczego się tam nie nauczyłem. Ale to były inne czasy.
    Wypadało chodzić :->

    Maciek

  • 57. Data: 2016-03-10 18:55:14
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    JaNus wrote:

    > Dziś analfabeta może pisać pięknym, kaligraficznym pismem, zaś ~betą
    > czyni go brak umiejętności kompowania. Howgh! Szkoła powinna wspomagać

    Nie wykonywanie złożonych czynności manualnych sprawia, że kora muzgowa
    się wygładza.

  • 58. Data: 2016-03-10 20:05:58
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 10/03/2016 17:33, z wrote:

    > Już pomijając aspekty filozoficzne... :-)
    > Większość z przyczyn logistycznych, praktycznych woli żeby dziecko miało
    > religię w szkole. Nie trzeba wozić, niańczyć, pilnować.

    Większość z tych co chcą by ich pociechy uczęszczały to na pewno i ja
    się z tym zgadzam, bo to logiczne i wygodne. Problem tylko, że tych co
    chcą w ogóle posyłać to już nie do końca jestem przekonany, że to
    większość całego społeczeństwa (widząc ilu jest niezadowolonych) i
    dlatego jestem za tym, że jak Ci tak wygodnie i wolisz w szkole to płać
    za to sam.
    Poza tym nikt nie pytał społeczeństwa o zdanie i IMO czas to uczynić -
    wtedy wyjdzie co to za "większość".

> [...]
    > na kilku etatach żeby jakoś związać koniec z końcem.
    >
    > Kiedyś to były inne czasy. Chodziłem na religię po szkole 2 kilometry w

    I widzisz - żyjesz. Twoje dzieci jak będą musiały to też to przeżyją.

    > Dzisiaj boję się 10-letniego syna wysłać samego przez 3
    > przejścia dla pieszych.

    Życie.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 59. Data: 2016-03-10 20:06:46
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 10 Mar 2016 10:23:59 +0100, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

> [...]
    > - Jest ona historia i podstawa naszej cywilizacji
    > - Bez Kosciola w Polsce, komuna trwala by duzo dluzej (o ile w ogole by
    > padla)
    > - Uczy dobra, milosci, nadziei i daje jakis sens zycia
    > - Jest dobrowolna jako przedmiot w szkole
    > - Na "wyjalowiona" przez laickosc ziemie przybywaja Muzulmanie, a oni
    > zwykle tolerancyjni nie sa, milosc blizniego jest przereklamowana i
    > niewiernym trzeba leb ucinac, no i ogolnie nie maja poczucia humoru.
    > - Walka z kosciolem byla jakis czas temu modna, teraz juz nie jest, no

    Uczenia, religii katolickiej. A ja mam propozycję - może indoktrynację, to
    KRK sobie we własnych przybytkach prowadzi i niech płacą za to
    zainteresowani?

    [ Kobieca logika: marzyć o księciu na białym koniu, a gdy się książę trafi,]
    [ to narzekać, że leży taki na kanapie, zamiast zap...dalać jak robotnik ]
    [ lub chłop pańszczyźniany. (JoeMonster.org) ]

  • 60. Data: 2016-03-10 20:41:29
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 10 Mar 2016 20:06:46 +0100
    doszła do mnie wiadomość
    <h...@m...przemekryk.no-ip.info>
    od Przemysław Ryk <p...@g...com> :

    >Uczenia, religii katolickiej. A ja mam propozycję - może indoktrynację, to
    >KRK sobie we własnych przybytkach prowadzi i niech płacą za to
    >zainteresowani?

    Jestem zdania, że wpajanie religijnych bzdur małym dzieciom jest
    największą krzywdą, jaką można tym dzieciom zrobić.
    To całkowicie wypacza i spłyca obraz świata jaki te dzieci sobie
    budują, to jest religijny gwałt na dzieciach.
    I tu się zgadzam, niech uczą tego we własnych przybytkach za pieniądze
    zainteresowanych, ale niech uczą ludzi pełnoletnich, a nie małe
    dzieci.

    --
    Całujmy wszyscy dupę Henryka.
    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546