  • 151. Data: 2016-03-14 17:09:21
    Temat: Re: Laptop dla nastolatki
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Mon, 14 Mar 2016 11:16:45 -0400, rs wrote:

    > skoro mu tata opowiada, to może mu również opowiedzieć o tej szopce w
    > Watykanie. dla mnie, szkoda czasu dzieciaka, który może spożytkować, na
    > coś bardziej pożytecznego. choćby robienie na drutach czy krav maga.
    > powiem szczerze, ze ja nie rozumiem, dlaczego w ogóle się rozmawia o
    > takich zabobonach i dlaczego wywierają one ciągle tak poważny wpływ na
    > nasze życie i to w wielu jego ważnych aspektach.

    Myślę, że jednak w tych zabobonach chodzi o coś więcej. Warstwa
    powierzchniowa jest ubrana w prosty przekaz, by lud to kumał, a symbolika i
    metaforyka jest dużo niżej i dotyczy rzeczy fundamentalnych. Podchodzeznie
    do tego dosłownie jest błędem. I nie mam tu na myśli KK tylko ogólnie
    religie. Po prostu fakt, że trwa to od tysięcy lat już świadczy, że jest w
    tym coś ponad zbiór legend o kosmicie. I to, że wielu ludzi może bez tego
    być szczęśliwych i mieć swoją tożsamość nie przeczy temu, że inni mogą tego
    potrzebować. Podobnie jak z psychoterapią... Ty nie chodzisz, ja nie
    chodzę, ale są tacy, którym poukładała życie. I tylko dlatego warto to
    docenić. A zło jakie za tym stało i nadal stoi... no cóż, to tylko ludzie,
    a człowiek czy z religią czy bez niej, jest tylko człowiekiem.

    > owszem, ale życie rożnych ludzi, rodzin jest rożne i czasami, nawet
    > odpowiedzialny rodzic, może nie dawać sobie rady z zadbaniem o wszystkie
    > istotne aspekty życia potomka, mimo szczerych chęci. wtedy te role
    > chętnie wypełniają, różnego rodzaju sekty, czy choćby koledzy/koleżanki
    > z rogu ulicy. <rs>

    Do tego etapu to jeszcze kilka lat, na razie 2 klasa ;-)

    --
    howgh
    szemrany

  • 153. Data: 2016-03-14 17:20:35
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 14 Mar 2016 15:53:03 +0100, szemrany napisał(a):

    > Być może w Twoim otoczeniu donosicielstwo jest standardem, ale mnie jakoś
    > osobiście obrzydza. Wybacz.

    W moim otoczeniu kłapanie mordą bez przedstawienia dowodów skutkuje
    wykluczeniem z towarzystwa. Ty dowodów najwyraźniej nie masz, ale po
    człowieku będziesz jeździł. Masz dowody na nieprawidłowości i nie zgłaszasz
    tego do organów ścigania? Cóż. Współudział.

    [ - Men do things for women without expecting sex. ]
    [ - Those would be men who just had sex. (The Big Bang Theory 01x02) ]

  • 152. Data: 2016-03-14 17:20:35
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 14 Mar 2016 15:54:36 +0100, szemrany napisał(a):

    > Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia nie obwieszczają tego
    > całemu światu.

    I dlatego tak kłapiesz klawiaturą?

    [ You only have to understand something if it needs an explanation. ]
    [ ("House M.D. 5e01 Dying Changes Everything") ]

  • 154. Data: 2016-03-14 17:57:31
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Mon, 14 Mar 2016 17:20:35 +0100, Przemysław Ryk wrote:

    > I dlatego tak kłapiesz klawiaturą?

    Oj Przemuś :-) Ja naprawdę rozumiem, że cyberuzależnienie w przypadku
    starego, samotnego kawalera może być kłopotliwe, ale naprawdę świat bez
    Twoich mądrości nie upadnie na twarz :-) Ja rozumiem, że korci nieodparta
    pokusa dawania porad rodzicom na temat wychowywania dzieci, pouczania
    wierzących o nonsensie ich trudu i innych zbawiennych dla świata działań,
    ale może znajdź sobie dziewczynę i pokombinuj, ufam, że dasz radę! :-)
    Wszystkim ulży, szczególnie Tobie, gdy skupisz imperatyw twórczy na czymś
    naprawdę pożytecznym, a nie biciu ...piany w necie :-)

  • 155. Data: 2016-03-14 17:58:48
    Od: szemrany <s...@o...off>

    > W moim otoczeniu kłapanie mordą bez przedstawienia dowodów skutkuje
    > wykluczeniem z towarzystwa.

    A więc to o to chodzi :-) Wykluczyło Cię towarzystwo i dlatego tutaj musisz
    się uzewnętrzniać dając rady z nosa, bo spoko :-)

    > Ty dowodów najwyraźniej nie masz, ale po
    > człowieku będziesz jeździł. Masz dowody na nieprawidłowości i nie zgłaszasz
    > tego do organów ścigania? Cóż. Współudział.

    Donieś na mnie :-)

  • 158. Data: 2016-03-14 18:00:35
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 14 Mar 2016 08:21:47 +0100, szemrany napisał(a):

    > Co masz do argumentu poza tym, że gadanie z Tobą o tym to jak ze ślepym o
    > kolorach?
    > I nawet nie trzeba wielkiej bystrości umysłu tylko może odrobinę empatii by
    > to pojąć.

    O'rly? Znaczy się - skoro nie mam dzieci, to mam mordę w kubeł wsadzić i nie
    bulgotać? Ciekaw jestem, czy proboszczowi ze swojej parafii też mówisz, że
    ma zamknąć dziób odnośnie wychowywania dzieci...

    [ Masz ochotę kupić sobie Nokię E52? Usiądź i poczekaj, aż Ci przejdzie. ]
    [ Więcej na http://maverick.jogger.pl/2011/01/21/bez-tytulu/ ]

  • 156. Data: 2016-03-14 18:00:35
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    > Czyli denerwuje Cię Przemku to, że dzieci nie masz, czy to, że w żaden
    > istotny sposób na ten argument nie jesteś w stanie odpowiedzieć?

    Irytuje mnie podejście pt. nie masz dzieci, to się nie wypowiadaj. Bo
    przecież ktoś nie odzieciony nie może mieć żadnych poglądów na dany temat.

    > Myślę, że najbardziej to drugie, no i w dodatku tych, co tak mówią,
    > uważasz za jakieś dinozaury, co tylko przez niedopatrzenie losu - nadal
    > jeszcze żyją. No to pewnie do żeniaczki jeszcze sporo Ci brakuje, nie
    > dziwota więc, żeś taki radykalny: jak to młodzież. W tym wieku ma się
    > zakodowane przez naturę zarówno radykalizm, jak też i bunt przeciw
    > tradycji. Jak dojrzejesz to zrozumiesz, iż życie jest dość...
    > skomplikowane, i gdy się go nie pozna od podszewki, na różne strony - to
    > wyciąga się naiwne, i baaardzo niebezpieczne wnioski.

    Dziękować Ci serdecznie za tekst o młodzieży. Dawno się tak nie ucieszyłem.
    :D A tak dla informacji - jestem rocznik 1979...

> [...]
    > takiego, jak "neutralność światopoglądowa" wśród rasy rozumnej, bo taką
    > to może mieć ciało nie ożywione, np. młotek. Jemu jest naprawdę wszystko
    > jedno czy wbija gwoździe, czy roztrzaskać ma czyjąś czaszkę. Pod pozorem
    > "neutralności" - jej promotorzy chcą zaszczepić zdezorientowanej publice
    > zbiór lewackich, chorych idei. Przed czym chrześcijaństwo stanowi
    > nieocenioną tamę. Ludzie atakujący Kościół walczą o rząd dusz, i nie
    > przebierają w środkach. A gdy (co nie daj Bóg) zwyciężą - to zaczną
    > budować "raj na Ziemi", wg receptury Mefistofelesa!

    Po raz kolejny podziękuję szczerze za tego nieopierzonego młodzieńca.
    Ubawiłem się przecudownie.

    Drugą kwestią jest sama indoktrynacja. Zrozum - ja nie mam nic przeciwko
    temu, żeby KRK wynajmowało od szkół sale do prowadzenia zajęć z religii. Nie
    mam nic przeciwko temu, by dzieci Twoje, sąsiada czy czort wie jeszcze kogo
    - na takowe zajęcia uczęszczały. Serio. Ale - jeżeli Ty, Twój sąsiad i paru
    innych tego chce, to płaćcie sobie za takowe rzeczy z własnej kieszeni,
    dobrze? I jaka ocena z religii na świadectwie ja się pytam? I - jak ja się
    nie wpierdzielam w to, czy wierzysz w garbate aniołki, czy latające talerze,
    tak Ty się nie wpierniczaj z butami w moje życie duchowe, OK?

    [ Pomogę Ci... Pchaj mocniej nogami! Od czego masz nogi jak nie pchasz?! ]
    [ (Król Julian, ,,Madagaskar") ]

  • 157. Data: 2016-03-14 18:00:35
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 14 Mar 2016 11:16:45 -0400, rs napisał(a):

> [...]
    > takich zabobonach i dlaczego wywierają one ciągle tak poważny wpływ na
    > nasze życie i to w wielu jego ważnych aspektach.

    rs - ludzie tak mają, że jakąś siłę sprawczą sobie wyobrażają. Ja - choć
    agnostyk - też mam dylemat. Skoro był wielki wybuch, to co go spowodowało?
    Skąd się to wszystko wzięło? A jeżeli była jakaś siła sprawcza, to kto ową
    siłę sprawczą uruchomił? :)

    (ciach...)

    [ Małżeństwo jest jak wizyta w restauracji. Wydaje się, że się zamówiło ]
    [ najlepszą rzecz z karty, do momentu, kiedy się zobaczy, co dostał ]
    [ sąsiad. (Bernd Stelter) ]

  • 159. Data: 2016-03-14 18:08:15
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Mon, 14 Mar 2016 18:00:35 +0100, Przemysław Ryk wrote:

    > O'rly? Znaczy się - skoro nie mam dzieci, to mam mordę w kubeł wsadzić i nie
    > bulgotać?

    Bingo :-)

    > Ciekaw jestem, czy proboszczowi ze swojej parafii też mówisz, że
    > ma zamknąć dziób odnośnie wychowywania dzieci...

    Nie praktykuję, jeśli jeszcze tego nie zakumałeś w emocjach :-)
    Ale też nie pluję.

  • 160. Data: 2016-03-14 18:37:05
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 3/14/2016 1:00 PM, Przemysław Ryk wrote:

> [...]
    > Skąd się to wszystko wzięło? A jeżeli była jakaś siła sprawcza, to kto ową

    dlaczego od razu 'kto'. dla mnie niezaprzeczalnym, uniwersalnym bogiem
    jest 'przypadek'. to ze czegoś nie wiemy, nie znaczy, ze należy
    doszukiwać się 'kogoś', albo choćby bezpostaciowej siły sprawczej. jest
    kilka teorii na temat tego co było przed wybuchem. są teorie które w
    ogóle wykluczają czas w takiej sytuacji, wiec rozmowa co było przed
    staje się bezpodstawna. itp. itd.
    jak się popatrzy jakim zupełnie nieznaczącym ułamkiem, czasu jest nasza
    nauka nowoczesna (raptem 200-300 lat), w porównaniu z istnieniem
    wszechświata, to silenie się, na wymyślenie jakieś siły sprawczej, która
    jest odpowiedzialna za kreacje jest, delikatnie mówiąc, przedwczesna. po
    prostu nie wiemy jak to działa i już. czy to takie trudne zaakceptować?
    być może nigdy nie będziemy wiedzieć.
    ciekawe kiedy nas ukrzyżują w tym wątku, albo obedrą ze skóry i
    poćwiartują, czy może będą kołem łamać, za obiecamy, ze będziemy się
    trzymać tematu grupy. <rs>