eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetLaptop dla nastolatki › Re: Laptop dla nastolatki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    From: szemrany <s...@o...off>
    Subject: Re: Laptop dla nastolatki
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: n...@p...no
    References: <56deb3f7$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <nbmlfu$hre$1@node2.news.atman.pl> <nbp2g0$obi$1@node1.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <56e01baa$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <nbrefj$203$1$opajak@news.chmurka.net> <nbs6gi$siq$1@news.mixmin.net>
    <56e1b000$0$700$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...przemekryk.no-ip.info>
    <1...@4...net>
    <9...@m...przemekryk.no-ip.info>
    <1...@4...net>
    <56e67158$0$22831$65785112@news.neostrada.pl>
    <117jm85oa1fht$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info>
    <56e820e8$0$22823$65785112@news.neostrada.pl>
    <155w46h82q7wn$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info>
    Date: Sat, 19 Mar 2016 12:15:18 +0100
    Message-ID: <41rl870jsiij$.vj33j02b6msh.dlg@40tude.net>
    Lines: 59
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-71-60-55.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1458386120 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 22822 89.71.60.55:4324
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1248435
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 18 Mar 2016 22:51:24 +0100, Przemysław Ryk wrote:

    > Jak widzisz frędzla
    > widzisz ustępującego pędrakowi
    >
    > ich pędrak zapieprza ...drąc paszczę ...
    > żeby smycz pędrakowi skrócili,

    Tobie się popierzyło wychowanie z tresurą i dziecko z psem. Ale to się
    zdarza... nawet nieudatnym rodzicom, a co dopiero nierodzicom teoretykom.

    >> Gdy się wychowuje _własne_ potomstwo, to ma w tym udział nie tylko
    >> logika, i wiedza nabyta (z którą i nie-odzieciony mógłby się zapoznać),
    >> ale, w dużo _większym_ stopniu: instynkt, i podświadome odruchy (masz
    >> takie?). Bez tego bardzo wielu rodziców może by swe potomstwo po prostu
    >> porzucało. Na przykład dochodząc do _logicznego_ wniosku, że ono
    >> przeszkadza im w życiu!
    >
    > Nad odruchami staram się jednakowoż panować.

    Słabo Ci to jednakowoż wychodzi... używanie z premedytacją określeń typu
    "kościółek", "bez bozi", etc. Skąd i po co ten szyderczy ton i głupawa
    złośliwość? Czy to, że dla kogoś innego to są ważne sprawy nie powinno Ci
    może włączyć elementarnego szacunku? Czy może egocentryzm tak Ci już mózg
    spałaszował, że tego nie kumasz? Empatia... powtarzam. Ale brak empatii
    idzie z niedojrzałością w parze poprzez powiązanie inteligencją emocjonalną
    (lub jej brakiem).
    I też nie jestem za mieszaniem się KK do Państwa, i za opodatkowywaniem...
    ale nie jestem też za wieloma innymi, dużo bardziej ingerującymi w moje
    życie sprawami (przy tym nie będącymi obiektem czyichś uniesień), a nie
    pluję jadem na lewo i prawo.

    >> No cóż, niektórzy dojrzewają wcześnie, inni później, czy jeszcze
    >> później, bądź... wcale! Bywa, że aż do starczego zdziecinnienia.
    >
    > To jeszcze mi pliz zdefiniuj ową dojrzałość. :)

    "Dojrzałość emocjonalna - modyfikacja pierwotnych mechanizmów regulacyjnych
    opartych na popędach i impulsach emocjonalnych w wyniku socjalizacji[1].

    W procesie wychowania dochodzi do wyzbycia się przez człowieka form
    wyrażania emocji charakterystycznych dla okresu dzieciństwa. Osoba dojrzała
    emocjonalnie świadomie uczestniczy w otaczającej ją rzeczywistości,
    stosując rozsądek przy podejmowaniu decyzji i w relacjach
    interpersonalnych, a nie, jak dotychczas, kierując się tylko reakcjami
    emocjonalnymi. Zmiany w reakcjach polegają na wygaszeniu form wybuchowych,
    gwałtownych, nieodpowiednich dla danego bodźca i sytuacji. Przemiany te są
    rezultatem oddziaływań, które prowadzą do wyuczenia się kiedy, w jaki
    sposób, w jakiej formie i w jakim stopniu mogą być zaspokajane poszczególne
    potrzeby[2]."

    Czyżby nam to kogoś przupominało? ;-)


    --
    howgh
    szemrany
    "Zrozumienie umożliwia zastąpienie nieracjonalnych działań lub bezradności
    przez działania racjonalne." M.Mazur, ojciec polskiej szkoły cybernetyki

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: