  • Data: 2012-05-30 17:10:59
    Temat: Re: Laptop dla dziecka
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2012-05-30, o godz. 09:59:54
    JDX <j...@o...pl> napisał(a):

    > On 2012-05-30 09:50, Chris wrote:
    > [.....]
    > Nie no, matowe FullHD 16.4" - po prostu pełen wypas do pełnoetatowej
    > roboty. :D Na szczęście nie muszę rzeźbić w jakimś marketingu, ale gdy
    > czasami udaję się na jakieś szkolenie lub do klienta to zabieram ze
    > sobą mój drugi komputer klasy laptop na którego oczywiście, jako
    > profesjonalistę w mojej branży, mnie stać. Ów laptop większość czasu
    > spędza w szafie.

    Chyba najwłaściwsze podejście. Np. dla mnie laptop to w 60-70% terminal
    do zdalnego dostępu do stacjonarki. Pomijając to że leży w plecaku a
    nie w szafie. No i szybko wyleczyłem się z ekranu ~17 cali - wielkość,
    masa i czas pracy na baterii są nieakceptowalne. ~13 cali spokojnie
    starcza. A laptop a nie netbook dlatego że czasami potrzeba mocy. Ot
    tak żeby 1-2 wirtualki odpalić. Tyle że to może z 5% czasu pracy na
    laptopie gdy czegoś takiego potrzebuję.

    Co do laptoka dla kilkulatka: uważam że to błąd. Jak ma służyć do nauki
    to netbook starczy. Jak do grania to parametry i trwałość tanich
    laptopów są nieakceptowalne a mając w perspektywie wymianę za ~2 lata
    nie ma sensu inwestować w coś droższego. Tani komp po użyciu przez
    dzieciaka - dla niego to zabawka a nie narzędzie pracy - po takim
    czasie nie nadaje się nawet na sprzedaż bo zwykle jest w stanie
    tragicznym. A i tak za chwilę zacznie robić dziurę w brzuchu że ten
    nowy laptop to na nic bo "Biablo III" albo "Wieśmin" na nim nie działa.

    Żeby nie było że nie wiem o czym piszę: w swoim doświadczeniu zawodowym
    mam parę lata pracy w ośrodku który zajmuje się doradztwem metodycznym
    w zakresie informatyki. No i własna córka (a także ciut dzieciaków po
    rodzinie gdzie proszą mnie o pomoc w podobnych problemach) pozwoliła
    zebrać ciut obserwacji. 4-latka ma własny komputer. Stacjonarkę. Plus
    konsolę. Ale bawi się i gra na nich tylko w weekendy przez określony z
    góry czas. Podobnie jak ma ograniczony czas bajek w telewizji. Jasno o
    tym wie - i nie ma problemów bo wie że zagra kolejny raz następnego
    dnia. Acha - ważne by była to traktowane jak każda inna zwykła zabawa a
    nie nagroda za coś. I godzina-półtorej 1-2 razy w tygodniu takiemu
    smykowi starcza.

    Zdrówko