  • 1. Data: 2011-05-08 15:04:04
    Temat: Laptop - co padło?
    Od: John Smith <a...@g...com>

    Witam,
    ostatnio mój Asus A6KM zaczął wariować. Objawy są następujące: po
    włączeniu przez ok 2 sekundy pokazuje normalny obraz, po czym znika.
    Ładowanie systemu dzieje się normalnie. Po użyciu skrótu fn+f7, czyli
    przełączeniu wyświetlania pomiędzy monitorem laptopa a zewnętrznym,
    obraz powraca na kilka sekund. Ekran jest wyłączony, ale czasem wydaje
    się jakby był ekstremalnie ściemniony - przyglądając się pod światło
    widać zarysy ikon i winodwsowych dymków.
    Pytanie: co padło, czy da się naprawić i czy warto?
    MG

  • 2. Data: 2011-05-08 15:45:17
    Temat: Re: Laptop - co padło?
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sun, 08 May 2011 17:04:04 +0200, John Smith napisał(a):

> [...]
    > widać zarysy ikon i winodwsowych dymków.
    > Pytanie: co padło, czy da się naprawić i czy warto?

    Inwerter.

  • 3. Data: 2011-05-08 16:35:41
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-05-08 17:04, John Smith pisze:
> [...]
    > widać zarysy ikon i winodwsowych dymków.
    > Pytanie: co padło, czy da się naprawić i czy warto?
    Padł ci zasilacz podświetlania (często zwany inventer do świetlówek
    ccfl), i/lub któraś ze świetlówek (lub ogólnie kończą swój żywot).
    Przetwornica do świetlówek startuje, po chwili się wyłącza. Przełączenie
    ekranu wymusza jej ponowne wyłączenie i włączenie. Na początek
    wymieniłbym ją, bo to najłatwiej zrobić.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2011-05-08 16:39:18
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > ponowne wyłączenie i włączenie. Na początek wymieniłbym ją, bo to najłatwiej

    Inwerter powinien wyłączać, gdy któraś ze świetlówek nie może wystartować, więc
    obstawiam na te drugie.

  • 5. Data: 2011-05-08 17:02:54
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Inwerter powinien wyłączać, gdy któraś ze świetlówek nie może wystartować,
    > więc obstawiam na te drugie.

    Czytałem kiedyś specyfikacje jakiegoś scalaka co "siedział" w inwerterze
    monitora i tam pisało, że jak prąd obu świetlówek znacznie się różnią od
    siebie to też gasi podświetlanie. :-)
    Miałem takie właśnie przypadek, że monitor pokazywał obraz przez
    kilka-kilkanaście sekund i gasił podświetlanie.