  • 21. Data: 2012-03-11 21:27:45
    Temat: Re: Laptop + browar = no właśnie ???
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maciek,

    Saturday, March 10, 2012, 9:18:32 PM, you wrote:

    > Nie interesuje mnie topografia Warszawy. Śmiecisz w sieci, łącza są zbyt
    > tanie.

    Sam śmiecisz, leniu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 22. Data: 2012-03-12 23:01:09
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "...:::fi$her:::..." <m...@g...com> napisał w
    wiadomości news:jjdno6$92d$1@inews.gazeta.pl...
    > cześć!
    > zalałem laptopa piwem :(

    Znaczy klawiaturę, czy spadł z biurka z powodu przepicia?
    Można klawiaturkę zakupić czystą. Pytanie zadać w serwisie
    posiadanego laptopa. Nie stresować się, sok pomarańcowy wpływa równie
    destrukcyjnie na klawiatury. Może podłączyć klawia"rurkę" USB?
    Bo może zalanie weszło GŁĘBIEJ?

    Feromon

  • 23. Data: 2012-03-12 23:08:14
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "...:::fi$her:::..." <m...@g...com> napisał w
    wiadomości news:jjgf2d$b3f$1@inews.gazeta.pl...

    > a jak podłączyć zasilanie? bo w stacjonarnym zasilacz nie ma takiej
    > końcówki

    Masz zabytkowy zasilacz. Zakup tymczasem za parę złotych (na kolskiej?)
    bprzejściówkę zasilania MOLEX-SATA.
    Nie mów tylko, że zabierając się do naprawy laptopa nie masz takiej na
    półce...

    Nie święci garnki lepią, ale też święci w nich chyba gotują...

    Feromon

  • 24. Data: 2012-03-13 09:36:06
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Ogólnie jak dostało się na płytę to więcej będzie roboty..
    Nowe laptopy maja przelotowe otwory w klawiaturze, by ew płyn wyciekł
    pod laptopa a nie do wewnątrz..
    Jeśli dostał się na płytę, trzeba dokładnie obejrzeć..
    Płyn miedzy nogami scalaków smd lubi pięknie powodować korozje...zwarcie
    gotowe:)

  • 25. Data: 2012-03-13 13:26:03
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > posiadanego laptopa. Nie stresować się, sok pomarańcowy wpływa równie
    > destrukcyjnie na klawiatury. Może podłączyć klawia"rurkę" USB?

    Można się pokusić o poczyszczenie klawiatury, ino jej rozebranie/złożenie,
    to misterna robota i wymagająca precyzji, cierpliwości. Kolegi laptop miał
    poważny problem, rozebrałem do pojedynczych elementw, izopropanol (ze
    sprawdzeniem czy nie rozpuszcza, oczywiście), nawet folia, przez kilka chwil
    wisiała na cienkich kilku ścieżkach, udało się nie przerwać, pomyłem,
    przekładki założyłem, złożyłem... syf był na tyle duży, że nie udało się
    idealnie, ale teraz wystarczy po prostu trochę mocniej stuknąć w klawisz i
    łapie.

    > Bo może zalanie weszło GŁĘBIEJ?

    A to już gorzej. Najgorzej, jeśli płyn elektrolitycznie coś strawił, to
    chyba bym się nie podjął. Jeśli jednak na płycie nie ma elementów mogących
    zostać uszkodzonymi przez wodę i nic nie strawiło, to wziąłbym, ordynarnie
    pod gorący prysznic aby wypłukać wszystko (ostrożnie, zastrzeżenie o
    elementach nieodpornych na wodę jest istotne), następnie jak na szybko, to
    suszarka (jeśli na płycie nie ma czegoś, co mogło by się przegrzać, stopić,
    itd), jak powoli, to bez suszarki, potem dać odcieknąć wodzie i BARDZO
    DOKŁADNIE wysuszyć. Kilka płyt głównych do PC tak potraktowałem i żadna się
    nie zbuntowała. Elektronikę domową tez tak traktowałem. Przeżyły wszystkie.

    Nie polecałbym tej metody, jeśli ktoś jest początkujący, i/lub nie czuje się
    na siłach. Jest ryzykowna w razie obsuwy.