  • 81. Data: 2015-04-02 14:14:16
    Temat: Re: Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-04-02 o 10:43, Chris pisze:

    > To są zwykłe posty po złości tak żeby coś napisać i nie przyznać racji,
    > ja już sobie darowałem odpisywanie i tłumaczenie bo nie wygrasz.

    Ty sobie darowałeś odpisywanie bo okazało się że nie odróżniasz
    dysków SSHD do DualDrive.

    Pozdrawiam

  • 82. Data: 2015-04-02 14:27:30
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 02/04/2015 09:40, Poldek wrote:

    > Owszem, SSD to nie jest proteza i to się czuje. Szczególnie w portfelu.

    Skoro słowo pisane nie dociera to może "obrazki" przemówią. ;D
    https://www.youtube.com/watch?v=4gnm8bGFYvo
    https://www.youtube.com/watch?v=6iBhf8rpobo

    Pomijam fakt, że IMO Windows pod tym SSD nie jest prawidłowo
    skonfigurowany, tj. nie są powyłączane bzdety jak "loading logo" itp. -
    to tylko spowalnia uruchomienie.

    Dodatkowo zacytuję konkluzję stąd
    http://www.storagereview.com/seagate_desktop_sshd_re
    view

    "The Seagate Desktop SSHD Hybrid is a way to give hard drive users a
    modest bump in speed, but don't be sidetracked by SSD claims. Hybrid
    technology today certainly extends hard drive performance, but comes
    nowhere close to the "SSD Performance" purported by Seagate."

    > A potem w krótkim czasie, gdy przed oczami pojawiają się komunikaty
    > "Disk FULL, delete your data....".

    Bullshit.

    > A gdyby ten szybki HDD był jeszcze do tego dyskiem SSHD to już być się
    > obrzydził. No bo przecież "SSHD to proteza"... :-)

    Oczywiście, że proteza.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 83. Data: 2015-04-02 16:35:41
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2015-03-30 o 18:45, Netx pisze:
    > Mam takie pytanie jak byście oceniali szanse że w laptopie Lenovo T530
    > zadziała procesor i7-3540m jeśli na liście części zamiennych nie ma tego
    > cpu tylko dwu rdzeniowe kończą się na i7-3520m?

    Usenet się kończy.
    Pytanie o procesor.
    Gównoburza o SSD...

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 84. Data: 2015-04-02 19:00:14
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 02/04/2015 03:35, Konspirator wrote:

    > Usenet się kończy.
    > Pytanie o procesor.
    > Gównoburza o SSD...

    No to sie chyba nie znasz. To jest usenet pelna geba.

  • 85. Data: 2015-04-02 19:47:11
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Chris wrote:

    > Sam nie kłam i nie wprowadzaj w błąd innych chyba że ufasz tylko marketing.

    > No i?

    > Bo tyle kosztuje.

    B_HDD-notebookowe-do-25?refId=ceneo

    > Zajebiście duży ten SSD :):):):)
    > pamięć NAND MLC 8 GB

    Właśnie o to chodzi, że SSHD nie potrzebuje wielkiego i drogiego jak
    złoty sracz SSD. SSHD sam się uczy, które dane są często czytane - pliki
    związane z uruchamianiem systemu (nie cały system, bo i po co?), pliki
    często uruchamianych programów i wszystko inne, co jest często czytane.
    Zresztą on w ogóle się nie zastanawia i nie odróżnia, co jest plikiem
    systemu, a co nie. Interesuje go tylko, czy powtarza się czytanie
    określonych danych. Dane, które są często czytane z HHD są
    automagicznie, bez udziału użyszkodnika, bez jego wiedzy, ba - bez
    wiedzy OSa - umieszczane cachu SSD. Efekt jest taki, że po paru
    przelotach system działa responsywnie, jak system zainstalowany na
    kosztownym SSD, a pojemność jest taka jak niedrogiego HDD, a cena
    niewiele wyższa niż HDD.

  • 86. Data: 2015-04-02 19:49:33
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

    > W sumie to pozostań w swojej ułudzie że SSHD jest cudownym lekarstwem
    > na szybkości i pojemność jednocześnie. Tylko nie wprowadzaj ludzi w
    > błąd - OK?

    Nigdy nie wprowadzałem ludzi w błąd. Szczególnie co do ceny SSD oraz
    upierdliwości i jeszcze wyższej ceny rozwiązania, w którym płaci się za
    SSD + HDD, a uzyskany efekt jest nie lepszy niż 4 razy tańszego SSHD.

  • 87. Data: 2015-04-02 20:04:38
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

    > Zastanów się gdzie ląduje np. plik systemowego cache-a i zawartość /tmp
    > w dysku SSHD. Może to Ci coś podpowie.

    Nie mam pojęcia i nie obchodzi mnie to.
    To jest właśnie piękne w SSHD, że dysk sam decyduje co umieszcza w
    części SSD, a co nie. Użyszkodnik nie ma ani potrzeby, ani możliwości,
    ani straty czasu związanej z dłubaniem przy ustawieniach, co ma być gdzie.

  • 88. Data: 2015-04-02 20:08:19
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    s...@g...com wrote:

    > w zaleznosci od systemu, mozna sobie zrobic na (czesci) dysku ssd cache na czesto
    uzywane dane. lvm-cache badz bcache pod pindwinem, pod windowsa pewnie tez jakies
    oprogramowanie jest.

    Można, napewno można:
    1. najpierw zapłacić na małe i drogie SSD,
    2. potem zapłacić za drugi dysk HDD,
    3. następnie uprawiać ekwilibrystykę związaną z montażem do laptopa
    dwóch dysków, płacić za dodatkowe kieszenie pozwalające na montaż dysku
    w miejscu napędu optycznego i rezygnować w związku z tym z napędu
    optycznego,
    4. teraz już można zacząć długie i fascynujące zabawy związane z
    umieszczaniem tego tu, a tamtego tam...

    Prawie się podjarałem.

  • 89. Data: 2015-04-02 20:15:27
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Michal Lukasik wrote:

    > Ogólnie SSHD to na pewno lepsze rozwiązanie od HDD, ale nikt mi nie
    > powie, że zastąpi SSD+HDD.

    Rozwiązanie SSD + HDD ma wszystkie wady i tylko niektóre zalety.
    Zacznijmy od zalet:
    1. szybkie uruchamianie systemu, i aplikacji zainstalowanych na SSD,
    2. szybkie czytanie i zapis tych danych, które z rozmysłem użyszkodnik
    umieszcza na niewielkiej przestrzeni pozostałej na SSD.

    Teraz wady:
    1. wyjątkowo wysoka cena: trzeba zapłacić za drogie SSD i "normalne" HDD,
    2. uciążliwy montaż dwóch oddzielnych dysków fizycznych, szczególnie w
    laptopach praktycznie tak upierdliwe, że odpada,
    3. nadal dane zapisane na HDD są czytane i zapisywane z prędkością
    zwykłego HDD, więc po co tyle kasy wydano?

    Nie widzę żadnej przewagi takiego rozwiązania nad SSHD.
    SSHD nie dość, że tańszy, bezobsługowy, brak potrzeby jakiejkolwiek
    konfiguracji, to jeszcze sam się nauczy, co powinno być w części SSD.

  • 90. Data: 2015-04-02 20:41:39
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Chris wrote:

    > Nie dotyczy WD BLACK SSHD gdzie masz połączone 120GB SSD + 1TB HDD w
    > jednej obudowie 2.5" tylko taka zabawka kosztuje już ok 1000zł.

    Typowo polackie podejście, że topowy model smartfona nie kosztuje 1 zł.