  • 11. Data: 2015-03-31 16:29:09
    Temat: Re: Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-31 o 11:59, Chris pisze:

    > Dużo drożej, jakie niby problemy ma SSD?

    To ja poproszę ten tańszy dysk SSD w cenie nie większej od SSHD.
    Dysk ma mieć 1TB. :-)

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2015-03-31 16:30:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 31 Mar 2015 16:27:49 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > To dlaczego nie mając nawet laptopa narzucasz innym jakąś
    > pojemność dysku ?

    Bo mam, w przeciwieństwie do ciebie jakieś pojęcie o tym o czym mówię :)
    I nie narzucam pojemności (ani niczego w ogóle) tylko zachwalam
    szybkość.
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 13. Data: 2015-03-31 17:07:55
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "pawelWN" napisał w wiadomości grup
    > Quady
    > odpadają bo moje chłodzenie jest na 35W TDP a wolę mieć szybkie dwa
    > rdzenie niż cztery wolniejsze.

    Niby w jakich zastosowaniach 4 rdzeniowy będzie wolniejszy, od 2 rdzeniowego?
    Mam i7-2630QM.

  • 14. Data: 2015-03-31 18:38:42
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 31/03/2015 10:53, RadoslawF wrote:

    > Do trzymania danych.

    Taaa, pewnie jeszcze b.ważnych. Żeby było je łatwiej stracić. ;D

    > Ty jak rozumiem masz w laptopie dysk mający mniej niż setkę GB ?

    Tak. Mam 32GB. Baaa, mam na nim dwa sprawne systemy operacyjne i
    wystarcza mi do mojej pracy bo mam na nim tylko te dane, które
    rzeczywiście potrzebuję. Reszta leży w "bezpiecznym" miejscu.

    > I skoro tobie taki wystarczy zakładasz ze inny też musi wystarczyć.

    Nie wiem, co On założył, ale ja zakładam, że człowiek pewnie nie zdaje
    sobie sprawy ile i jakie ma możliwości i potrzebuje rady w tym temacie. ;D
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 15. Data: 2015-03-31 18:51:47
    Od: Netx <n...@c...pl>

    W dniu 2015-03-31 o 17:07, qwerty pisze:
    > Niby w jakich zastosowaniach 4 rdzeniowy będzie wolniejszy, od 2
    > rdzeniowego?
    > Mam i7-2630QM.

    Moim zdaniem to zależy jakie konkretnie CPU się porównuje. Załóżmy że
    CPU Intela i mobilne. Więc jak quad jest szybszy w jednowątkowym
    przetwarzaniu to będzie zawsze szybszy od dual-core też w wielowątkowym.
    Nie chodzi mi o taktowanie (zegar/turbo) tylko szybkość "jednowątkową"
    (ja przy zmianie CPU mierze ją z ciekawości w Super PI / mod 1.5XS i
    porównuje z poprzednim CPU).

    Natomiast jak pisałem wyżej rozważałem zakup i7-3540m dwu rdzeniowego i
    ma on wyższy wynik ogólny cpuboss od podanego przez Ciebie CPU quad,
    choć przyznaję że nie wiem jak oni ten wynik ustalają.
    http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i7-3540M-vs-Intel
    -Core-i7-2630QM
    Zwraca moją uwagę wyższy wynik cząstkowy i7-3540m w "single-core
    performance" w podanej wyżej stronie, czyli w jenowątkowym przetwarzaniu
    i7-3540m jest szybszy. Spodziewałbym się więc szybszego otwierania
    aplikacji, otwierania dokumentów w aplikacjach np. Gimp, Excel, obliczeń
    VBA np.Excel, działania "nauki" w Supermemo UX/Extreme English (tu mi
    akurat b.wolno działało na poprzednim procesorze) itp. Ale już np.
    niektóre operacje w programach graficznych mogą być szybsze na
    czterordzeniowym jeśli napisano je "wielowątkowo". No i pominąłem
    kwestię że SSD też przyśpiesza niektóre działania komputera, na co mi
    zwrócono uwagę w odpowiedziach (poniekąd celnie bo akurat w laptopie nie
    mam jeszcze SSD).

  • 16. Data: 2015-03-31 19:24:02
    Od: Netx <n...@c...pl>

    W dniu 2015-03-31 o 10:00, pawelWN pisze:
    > Kup sobie jakis SSD i bedzie to lepsze rozwiazanie niz wymiana procesora.

    Jeśli chodzi o mnie to rozważam SSD ale razem z obecnym drugim
    (większym) dyskiem HDD w laptopie. Na SSD - system, programy i część
    dokumentów co częściej używanych (np. na pulpicie). W tej sytuacji w
    T530 mogę wmontować SSD w miejsce napędu DVD (musiałbym z niego
    zrezygnować) albo w slot mSata bo akurat mam wolny (nie mam modemu 3g i
    jest wolny slot). Prosiłbym o opinie czy zakup dysku mSata to dobry
    pomysł - konkretnie rozważałbym:
    Crucial M550 256GB mSATA Internal SSD - CT4819447
    Crucial MX200 250GB mSATA 6Gb/s Internal SSD - CT6893768
    Nie wiem czy oba są dostępne w Polsce i nie mam też doświadczenia z
    dyskami mSata więc proszę ewentualnie o opinie.

    Pojemność potrzebuję "aż" 256GB, bo szybko zapełniam partycję systemową
    a nie chce się ograniczać.

  • 17. Data: 2015-03-31 19:33:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Bo mam, w przeciwieństwie do ciebie jakieś pojęcie o tym o czym mówię :)
    > I nie narzucam pojemności (ani niczego w ogóle) tylko zachwalam
    > szybkość.

    Nie masz pojęcia i kłamiesz.
    Ten tekst "A po co komu na lapku setki GB??" pisał ktoś inny ?

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2015-03-31 19:36:58
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-31 o 18:38, Michal Lukasik pisze:

    > Taaa, pewnie jeszcze b.ważnych. Żeby było je łatwiej stracić. ;D

    bardzo ważne to się trzyma w archiwum, w lapku trzyma się
    te które powinny być pod ręką.

    > Tak. Mam 32GB. Baaa, mam na nim dwa sprawne systemy operacyjne i
    > wystarcza mi do mojej pracy bo mam na nim tylko te dane, które
    > rzeczywiście potrzebuję. Reszta leży w "bezpiecznym" miejscu.

    Gratuluję. Podasz więcej danych o tym laptopie ?

    > Nie wiem, co On założył, ale ja zakładam, że człowiek pewnie nie zdaje
    > sobie sprawy ile i jakie ma możliwości i potrzebuje rady w tym temacie. ;D

    To jaką redę mu udzieliłeś w temacie wymiany procesora ?
    Bo inne są już chyba w innym temacie czego fanatyczni
    krzykacze na temat zakładania wszędzie i wszystkim SSD
    jakoś nie dostrzegają.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2015-03-31 19:47:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 31 Mar 2015 19:24:02 +0200, Netx napisał(a):

> [...]
    > dyskami mSata więc proszę ewentualnie o opinie.
    >
    > Pojemność potrzebuję "aż" 256GB, bo szybko zapełniam partycję systemową

    Jeśli masz możliwość użycia SSD razem z dyskiem mechanicznym to się nie
    zastanawiaj ani chwili i olewaj szybszego procka, przynajmniej do czasu
    kiedy bardzo zaswędzi cię w portfelu :) Oczywiście, sprawa pojemności
    to się tyczy raczej wytrzymałości twojego portfela. Jeśli wytrzyma SSD o
    dużej pojemności, kupuj. Jeśli stać cię jedynie na 64 GB SATA3, też
    kupuj i lokuj na nim system lub dwa (Mint jest godny uwagi). Który
    akurat typ to mniej ważne. Ostatnio nie słyszy się specjalnych narzekań
    na jakąkolwiek wytwórnię czy serię. Co do opcji wywalenia CD/DVD to
    rzecz indywidualna. Umiałbym sobie wyobrazić używanie w lapku wyłącznie
    pendrajwów i obejście się bez napędów optycznych.
    Idź w SSD, będziesz zachwycony :)

  • 20. Data: 2015-03-31 20:21:11
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Jacek Maciejewski wrote:

    > A po co komu na lapku setki GB?? Jak już nie masz desktopa a jednak
    > musisz kisić takie ilości danych to dokupić dysk zewnętrzny do lapka. I
    > niby to jakich problemów będzie mniej z SSHD niż z SSD?

    Po to, żeby nie pokazywały się komunikaty w rodzaju "Dysk pełny, usuń dane".