  • Data: 2012-03-25 03:40:13
    Temat: Re: Laptop Dell i modem GSM
    Od: Krystek <s...@k...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-03-16 10:22, BAREK pisze:
    > Czy jeśli w laptopie Della mam modem DW5550, to można w nim uaktywnić GPS?

    Ściągnij sobie program SIW (System Information for Windows) w wersji
    portable z PortableApps -
    <http://portableapps.com/apps/utilities/siw_portable
    > i rozpakuj do
    jakiegoś folderu (jeśli chcesz spolszczenie to tutaj masz -
    <http://www.gtopala.com/siw_lang.html>

    Następnie w sekcji Hardware > Devices > Ports > Modem sprawdź pod jaką
    nazwą występuje modem wbudowany w laptopa. Następnie w sekcji Devices >
    Porty COM i LPT sprawdź czy jest jakiś port COM z nazwą modemu lub ze
    słowem GPS w nazwie (można też w menadżerze urządzeń w Windows
    przeglądać te wartości, ale SIW-em wygodniej się przegląda).

    Potem pobierz program Mini GPS Lite 1.5.2 stworzony przez firmę MediaTek
    (bardzo ciężko go znaleźć w Internecie, ja na niego kiedyś trafiłem
    zupełnym przypadkiem i korzystam z niego do dzisiaj, choć jest dość
    stary - ma już kilka lat, ale spełnia podstawowe funkcje). Wrzuciłem go
    do serwisu box.net - link do pobrania:
    <http://www.box.com/s/4d1e65da0061341e748d>

    Uruchom go, wybierz port COM, do którego jest przypisany Twój modem /
    moduł GPS, prędkość transmisji portów ustaw na 38400 i kliknij Cold
    Start. Patrz czy coś się zaczyna dziać (wykrywanie satelitów -
    pojawianie się pasków przy numerach, aktualny czas i data z satelity i
    pozycja). Ustalanie pozycji może potrwać kilka minut.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/