    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Laptop 7" mocniejszy niż eeepc
    Date: Wed, 12 Jun 2024 14:33:14 +0200

    On 12/06/2024 14:17, Arnold Ziffel wrote:
    > Jak bardzo skomplikowane? Da się go po prostu wylutować i przeprogramować?

    1) musisz odtworzyć czysty chromeos - w zasadzie wystarczy pendrive
    2) musisz umieć wydawać polecenia w konsoli, takiej prawie-linux, jaka
    jest w chromeos
    3) musisz wiedzieć jak zewrzeć zworkę R/W BIOSu.

    https://mrchromebox.tech/

    Ogólnie problem jest z gatunku "trzeba umieć w linuxy", więc to jest
    czasem bariera nie do przeskoczenia dla przecinego klikacza.

    Mi wymiana BIOSu na sea zajeła może z 10 minut od momentu wsadzenia do
    niego pustego dysku i jedyna hardwerowa robota to zwarcie zworki.

    Czy da się przez wylutowanie: pewnie tak, ale nie robiłem tego.

    type-20c3-mp06w82z-15323285823
    > Da się na tym zainstalować normalnego Linuksa?

    Wydaje mi się, że tak, ma w miarę (jak na tablet) normalny BIOS uefi.
    Muszę sprawdzić, czy bootuje linuxa, ale raczej nie powinno być
    problemu, zobaczę jak go odkopię. Od razu hint, bo nigdzie w necie tego
    nie opisali: wejście do biosa to "volume down + power" a nie "volume up
    + power".

    Tablet ma rysik. Jest bardzo precyzyjny, jak na tą klasę sprzętu. W
    zasadzie klawiatura zbędna. Ale jak chcesz oryginalną, to poza tym, że
    cieżka, to jest bardzo fajna - masz wrażenie pracy z laptopem.

    > 4. Dysk (wlutowany w płytę flash)

    Ja mam 1005PX (bodaj), gdzie dysk jest całkiem normalny, podobnie ram. A
    i Atom jest tam w miarę sensowny. Nie jest to wersja 8xxx, ale daje radę
    do Lubuntu. Firefox działa znośnie.