    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Laptop 7" mocniejszy niż eeepc
    Date: Wed, 12 Jun 2024 12:13:11 +0200

    On 12/06/2024 00:36, Arnold Ziffel wrote:
    > Jest coś nowszego, przynajmniej i3, z większą rozdzielczością, ale
    > podobnymi rozmiarami, i nie kosztujące miliardów?

    Z 7'' będzie kłopot, ale jeśli troche to zrelaksujesz...:

    1)
    Lenovo x230.

    2)
    Po taniości:

    https://allegro.pl/oferta/laptop-acer-chromebook-q1v
    zc-1108-15010168765

    Ale to wymaga wymiany BIOSu na Sea, co jest trochę skomplikowane. Są też
    kłopoty z touchpadem pod windowsem. Pod Linuxem śmiga jak złoto. Obecnie
    używam x230 i tego Lenovo i oba znakomicie się sprawdają jako
    "podróżne". Sa też wersje tego laptopa "normalne", tzn nie będące
    chrobebookami, mające matryce FullHD. Cieżko je znaleźć, różnią się
    brakiem napisu "chromebook" na klapie.

    3)
    Zainteresuj się dodatkowo alternatywą:

    https://allegro.pl/oferta/tablet-lenovo-thinkpad-10-
    type-20c3-mp06w82z-15323285823

    Można kupić znacznie taniej, swojego złapałem za 80z.

    Jedna uwaga: oryginalna klawiatura do niego jest absurdalnie ciężka. Ale
    działa z dowolną.

    4) Widziałem gdzieś przeróbkę eeePC na Pi4 (wywalenie całego środka),
    ale to od groma pracy i nieopłacalne.

    5) Na moim eeePC z Atomem śmiga sobie Lubuntu. I jest zaskakująco
    zwinne. W zasadzie używam do jakiś prac typu "podpiąc jako sniffer pod
    modbusa".