    From: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Laptop 24h/dobe
    Date: Tue, 16 Nov 2010 10:17:25 +0100

    Dnia 2010-11-16, o godz. 09:38:57
    TM <t...@o...pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Przejrzalem archiwum grupy i nie znalazlem podobnego watku. Pytanie
    > brzmi: czy ktos uzywa laptopa jako serwer plikow, www, poczty, itp.?
    > Mam laptopa IBM T30 (1.8GHz, 512ram), ktory obecnie lezy i nic nie
    > robi. Pomyslalem sobie, ze postawie na nim debiana i zrobie z niego
    > serwerek. Docelowo laptop bedzie zamkniety w szafce pod tv (brak
    > tylnej scianki + 3cm odleglosci od sciany). Idealnie by bylo gdyby
    > rowniez sam przechodzil w tryb uspienia i w razie requestu z routera
    > (router przekierowuje np. WWW na laptopa) sam sie wybudzil. Usypianie
> [...]

    Mój Asus 1000H w którym pękła matryca po zrzuceniu przez dzieciaka ze
    stołu ma uptime 108 dni ;-) Stoi z otwartą pokrywą tylko po 2
    minutach braku aktywności na konsoli wygasza mu ekran. Robi za
    zastępczy serwer WWW/poczta/różne niewielkie usługi czyli tak jak
    chcesz Ty. Nie kombinowałem z usypianiem i budzeniem - dla mnie to bez
    sensu w serwerze który z zasady ma zapewniać obsługę usług stale. Serwer
    ma odpowiedzieć na request natychmiast a nie za
    kilka/kilkanaście/kilkadziesiąt sekund gdy podniesie się z uśpienia
    więc WOL dla mnie a takim przypadku to pomysł cokolwiek dziwaczny.

    Zdrówko