  • 1. Data: 2012-03-30 20:21:45
    Temat: [Lanos] Mechanik oddał i są problemy - proszę o pomoc
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    Witam,

    jestem lekko zdenerwowany, bo właśnie wróciłem od mechanika, ale do rzeczy.

    Od tygodnia auto odpalało coraz słabiej. Dzisiaj sprawdziłem ładowanie i
    przy wyłączonych światłach 12,5V. No to mamy winowajce. Pojechałem rano
    do mechanika. Stary alternator był już na tyle stary, że obudowa pękła
    przy odkręcaniu - słyszę przez telefon. Na poniedziałek potrzebuje auta
    na gwałt, mówię ok. Niech będzie w takim razie nowy. Odbieram godzinę
    temu auto od mechanika, a tam:

    - na benzynie nie chce zapalić, kręci jak szalony ale nie pali
    - awaryjne odpalenie na gazie działa

    Po uruchomieniu na gazie, przełączam na benzynę i chodzi. Ale jak
    zgaszę, to na benzynie nie chce odpalić.

    Na dodatek gdy silnik tylko uruchomię, załącza się wentylator i chodzi
    cały czas, nawet na zimnym silniku.

    Reasumując:

    - nie odpala na benzynie
    - wiatrak chodzi non stop

    Jutro będę go męczył, ale boję bo jutro sobota, a ja w poniedziałek nie
    chce utknąć w innym mieście. Co to może być, gdzie szukać?

    --
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2012-03-30 21:27:56
    Od: "Jarek S." <p...@g...pl>

    Użytkownik "Karol Y" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jutro będę go męczył, ale boję bo jutro sobota, a ja w poniedziałek nie
    > chce utknąć w innym mieście. Co to może być, gdzie szukać?

    Tak na szybko i doraźnie to odłącz akumulator na noc, czasami kasują się
    błędy..... na pewno nie zaszkodzi

  • 3. Data: 2012-03-30 21:35:26
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Karol Y <k...@o...pl> napisał(a):

    > Na dodatek gdy silnik tylko uruchomię, załącza się wentylator i chodzi
    > cały czas, nawet na zimnym silniku.
    >
    > Reasumując:
    >
    > - nie odpala na benzynie
    > - wiatrak chodzi non stop

    Uszkodzony albo odpięty/zwarty czujnik temperatury w dolocie albo w głowicy -
    sprawdź wtyczki i przewody.

  • 4. Data: 2012-03-30 21:58:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Fri, 30 Mar 2012 20:21:45 +0200, Karol Y wrote:

    > Jutro będę go męczył, ale boję bo jutro sobota, a ja w poniedziałek nie
    > chce utknąć w innym mieście. Co to może być, gdzie szukać?

    Jeżeli ruszany był tylko alternator, to sprawdź teraz napięcie ładowania -
    może jest np. 20V i cały samochód szaleje.

    Natomiast pewnie mechanik porozłączał coś docierając do tego alternatora i
    teraz masz coś namieszane. Nikt nie będzie wiedział lepiej co tam masz
    nakombinowane od tego mechanika - o ile będzie skłonny się przyznać.

  • 5. Data: 2012-03-31 12:59:59
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

> [...]
    > teraz masz coś namieszane. Nikt nie będzie wiedział lepiej co tam masz
    > nakombinowane od tego mechanika - o ile będzie skłonny się przyznać.

    Byłem w FeuVert i znaleźli dwa kabelki wyrwane z wiązki która idzie od
    alternatora do wpięcia w głowicy. Ma szanse to być właśnie to, ale teraz
    już oczywiście nikt mi tego nie zrobi. Zostawiłem auto u tych od
    alternatora, w poniedziałek się dowiem co zdziałali.

    Dzięki za podpowiedzi.

    --
    Mateusz Bogusz