  • Data: 2018-03-13 18:24:24
    Temat: Re: Łańcuch rozrządu kiedy się wymienia.
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .03.2018 o 23:28 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale one wcale sie nie powinny psuc :-)

    Wszystko się psuje, taki dwulatek na autostradzie może mieć nalatane i
    300kkm.
    Jedzie taki nieświadomy kierownik i widzi na awaryjnym z podniesioną maską
    nowy model auta (który jeszcze reklamują w TV jako wyprzedaż rocznika).
    Pomyśli sobie oczywiście, że "te nowe" to straszne buble - a w naszym
    przykładowym aucie skończyła się właśnie turbina, manager od floty potanił
    serwis i robił wymiany oleju co 50kkm bo uwierzył w magiczną moc olejów
    "long life".

    > Mialem tez troche starych samochodow, i one sie psuly umiarkowanie.
    > Bardzo malo. I jakos tak szczesliwie pod domem.

    Mi w trasie jeszcze "odpukać" żadne auto się nie zepsuło a trochę się
    przemieszczam. Ale ja w przypadku "używanych" stosowałem "drogi" serwis -
    wymieniałem części i podzespoły "na zapas", zdawałem się z powodzeniem na
    fachowe oko mojego mechanika.
    Odkąd kupuję nowe - zero jakichkolwiek awarii.

    > Z tymi naszymi statystykami to cos jest nie tak.
    > Na autostradach to na droge patrze, ale mozna pod supermarketem czy na
    > osiedlu parking obejrzec. Nie ma tych starych samochodow duzo.

    Na autostradach jeszcze mniej.
    Dzisiaj mi się przypomniał ten wątek i robiłem obserwacje :-) - co prawda
    słabo reprezentatywna próbka (południowa obwodnica wawy i kawałek A2) ale
    starszych aut (takich +10 lat) mniej niż co dziesiąty.

    > A autostrady ... nie wszystkie koszmarnie drogie.
    Ale wystarczająco drogie aby zachęcić do poszukania tańszej alternatywy,
    zwłaszcza jak autko niepewne i te 140km/h nie za bardzo jest w nim
    komfortowe.

    TG