    From: Paweł Kasztelan <P...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Lampa owadobójcza (pomoc)
    Date: Sun, 20 Sep 2015 19:38:11 +0200

    W dniu 2015-09-20 o 18:13, (c)RaSz pisze:

    > Drugim powodem było szybkie zużywanie się lampy (świetlówki) mającej być
    > wabikiem, co w połączeniu z dość zawyżoną (jak na mój gust) jej ceną - było
    > mocno denerwujące. Świeciła prawidłowo chyba circa 2 miesiące, a potem na
    > końcach zaczynała zmieniać barwę, i widać było, że towarzyszące elektrodzie
    > elementy żarowe - są stale pod napięciem, czego nie było, gdy świetlówka była
    > nowa. No a jej ultra-fioletowość z wolna wyraźnie słabła, a w ślad za tym też i
    > skuteczność (gdzieś-tak do owych 25%)...
    Lampa kosztowała chyba coś około 30zł a świetlówki widzę do niej po 8zł

    > :
    > : > Bałem się zmierzyć miernikiem napięcie jakie występuje na "siatce".
    > :
    > : Slusznie :) Chociaz na zakresie do 1kV DC powinno sie udac.
    > :

    Szkoda mi było miernika :)
    Już kiedyś naprawiałem monitor. Monitor działa ale miernik mam nowy :)

    > Natomiast wg mnie ulepszenia zdecydowanie wymaga zasilanie świetlówki UV. A
    > dokładniej modułu odpowiedzialnego za ich żarzenie: patrz opis dysfunkcji tegoż
    > zamieszczony wcześniej. No może już w nowszych lampkach to poprawiono, ale w
    > mojej, dawno temu kupionej - zapłon świetlówki nie wyłączał żarzenia nawet
    > wtedy, gdy już ona "zaskoczyła". Jeśli w nowszych konstrukcjach, takich, jakie
    > Wy używacie, ten problem rozwiązano - dajcie znać, koniecznie! To może zdecyduję
    > się na zakup...

    Lampa taka:
    http://domowauprawa.pl/product-pol-1159-Lampa-owadob
    ojcza-4W.html
    Swietlówka w niej taka:
    http://www.sportmaxx.pl/product-pol-2406-SWIETLOWKA-
    UV-4W-DO-LAMP-OWADOBOJCZYCH-STP-BY4W.html

    W zasilaniu lampy jest tylko jeden rezystor i jeden kondensator.

    Ale jeśli chodzi o wabienie komarów to warto wypróbować to co radził
    Jarosław Sokołowski. Słyszałem że dwutlenek węgla się sprawdza.
    Tylko jakoś jak są komary to nie mam drożdży :)

    Pozdrawiam.PK.