-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.task.gda.pl!news.mm.pl!not-for-mai
l
From: Karolek <d...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Laguna II - psujące się auto!?
Date: Sat, 30 Jul 2011 11:46:09 +0200
Organization: Multimedia Polska SA
Lines: 153
Message-ID: <j10k1n$20h1$1@news.mm.pl>
References: <j0j926$2jo$1@news.onet.pl> <j0j9hg$2sq$1@inews.gazeta.pl>
<j0je9c$k3e$1@news.onet.pl> <j0k1ff$m9p$1@news.onet.pl>
<4e2dad25$1@news.home.net.pl> <j0m6lp$3pj$2@news.onet.pl>
<j0m6ui$6oi$1@news.onet.pl> <j0meki$i9c$1@inews.gazeta.pl>
<agnf5o1etkef$.164gdskxf0td5$.dlg@40tude.net>
<j0od0g$rrq$1@inews.gazeta.pl> <j0odgf$61o$1@news.onet.pl>
<j0oh2b$39h$1@news.dialog.net.pl>
<qdn79vhixrcf$.iq9wpmxavs0o$.dlg@40tude.net> <j0oqj9$9ur$1@news.onet.pl>
<j0p8r2$936$1@news.onet.pl> <j0pauc$i69$1@news.onet.pl>
<j0pb6h$2ap$3@inews.gazeta.pl> <j0pbt6$l2d$1@news.onet.pl>
<j0rnvm$2dv4$1@news.mm.pl> <j0rrcf$45k$1@news.onet.pl>
<j0sd6n$2o8f$1@news.mm.pl> <j0tt6q$a6v$1@news.onet.pl>
<j0u89o$1841$1@news.mm.pl> <j0v6sn$c4c$1@news.onet.pl>
<j10fr6$2pl2$1@news.mm.pl> <j10h95$p7q$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: host-46-186-91-249.dynamic.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.mm.pl 1312019319 66081 46.186.91.249 (30 Jul 2011 09:48:39 GMT)
X-Complaints-To: a...@m...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 30 Jul 2011 09:48:39 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:5.0) Gecko/20110624 Thunderbird/5.0
In-Reply-To: <j10h95$p7q$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2388638
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-07-30 11:01, Sebastian Biały pisze:
>> Moze ktos juz czujniki zmienil 5 lat temu :>
>
> *NIE*.
>
OK, wierze Ci na slowo.
>> Ten Henio tez nie potrafi tego wylaczyc.
>
> Dlatego uważam za skandaliczne brak ogólnodostepnego oprogramowania do
> Renault. Ba, nawet coś z tym próbuje zrobić.
>
Skandaliczne... skandaliczne by bylo jakby producent mial obowiazek
udostepniac wraz z samochodem plytke z oprogramowaniem i interfejs do
diagnostyki.
W sumie nie wiem czemu nie mozna by czegos takiego wporwadzic odgornie w
ramach jakiejs dyrektywy UE.
>>>> LOL. Przecietny amator z clipem
>>> Jesli zmienisz baterie clip jest zbędny.
>> Chyba ze cos sie dziwnym trafem rozkoduje, albo nie bedziesz wiedzial
>> ktory czujnik, w ktorym kole siedzial :>
>
> Czujniki są:
>
> a) kolorowe.
>
> b) mają zaszyte na stałe unikatowe numery.
>
Ale amator nie musi wiedziec, ze trzeba konkretny czujnik do konkretnego
kola wsadzic :>
> Przypuszczam ze przeciętny amator ma dostęp do takiej w promieniu 2km od
> miejsca zamieszkania.
>
A potem musi 2 km targac felge i opone na plecach, chyba ze ma drugi
zestaw kol w samochodzie, albo bedzie pojedynczo zmienial wykorzystujac
zapas :P
>>> Do kupienia w mięsnym na rogu.
>> Podobnie jak maszyna do sicagania opon.
>> Ale chyba te czasy juz minely, ze w miesnym kupiles baterie, a w kiosku
>> mieso.
>
> Myślę że nie rozumiesz aluzji. Wyjasniam więc że to normalna bateria
> guzikowa.
>
Poki nie wyciagnie to amator tego nie wie, a potem idzie do zegarmistrza
po baterie i placi 20zl za sztuke :P
>> Taa jasne, bebechy zalane jakims tworzywem, ktore trzeba raczej
>> delikatnie wydlubac coby przecietny amator czegos w srodku nie
>> uszkodzil... zabawa na 5 min.
>
> Rozbieralem. Zabawa na 10 minut. Skladanie troche gorsze bo trzeba
> lepić. Mimo wszystko tańsze niż zakup nowego i programowanie.
>
Pewnie ze tansze, ale nie kazdy jest w stanie to zrobic.
>> Dzialajacy albo i nie, a zle zabezpieczone wnetrze, ktore wczesniej bylo
>> szczelnie zalane tworzywem tez juz nie musi wytrzymac 10 lat...
>
> Myślisz że należy go chronić przed deszczem :> ?
>
Myslisz ze tam nie ma wilgoci?
>> pomijam,
>> ze niektorym latwiej jest zarobic po prostu na nowe czujniki bez
>> ceregieli.
>
> O ależ owszem. Tylko to ludzie którzy jadą po płyn do spryskiwacza do
> ASO (jest specjalny lepszy do Passata, jak się dowiedziałem od pewnego
> znawcy marki).
>
Hmm nie wiem jak to w passacie, ale w BMW maja taki specjalny plyn i
nawet pod maska jest taki specjalny zbiornik do tego plynu :>
>> Uwarzasz zatem, ze jakby stosowali inna metode niz owijanie tasma to
>> wyszloby to im lepiej? Szczerze watpie.
>
> Owszem, mogli zastosować koszulki termokurczliwe zalane silikonem. Mogli
> użyć lutownicy, mogli zacisnąc gazoszczelnie, mogli ... ale nie chcieli.
> I to nie jeden.
Mogli tez w renault zalozyc ten alarm skoro jest tam tyle elektroniki i
by nikt nie musial pchac tam niefachowych rak.
>> Rozkodowanie sie czujnika
>
> W komputerze czy w czujniku?
>
W komputerze.
Przyczyna? nie mam pojecia.
>> problemy z przewodami i polaczeniami do samego odbiornika sygnalu z
>> czujnikow.
>
> Znajmy urwał jadać przez las. Oczywiscie wszystkiemu winni tępi
> francuzi. Mogli go przecież umieścić na dachu ...
>
Korozja we wtyczkach tez daje o sobie znac.
>> No widzisz, a w takim BMW problem braku cisnienia na listwie jest prawie
>> nieznany :P pewnie maja za slabe czujniki, ale dobrze, ze auto o tym nie
>> wie i jedzie dalej :P
>
> Kopcąc na czarno, wręcz plując olejem.
Nie stwierdzono, tam po prostu to dziala o wiele dluzej.
> Doskonale wiem że opinie o L
> generują głównie posiadacze "po dziadku niemcu, w dizlu". Ciekawe, że
> działanie układu raportowania błędów rozumiane jest jako utrudnianie życia.
>
No ja tam mam opinie wlasne i bezposrednio od przewaznie bylych juz
wlascicieli.
> Na marginesie: żeby nie było - zanik ciśnienia na listwie powoduje
> czasem *wyłaczenie* silnika. Szczególnie fajne przy wyprzedzaniu. To
> jest akurta skandaliczne zachowanie komputera w L.
>
Skandaliczne to jest wykonanie silnikow dci, benzynowe jakos sie
trzymaja nie liczac tych nieszczesnych cewek sagema.
>> Taa, nie wiem na jakiej podstawie wyciagasz wniosek, ze skoro w renault
>> sie czesciej pojawiaja komunikaty o usterkach to oznacza, ze maja wiecej
>> elektroniki i lepsza diagnostyke... IMHO popelniasz tu niebagatelny blad.
>
> W Polonezie nic mnie nie informowało i niskim sićnieniu paliwa.
> Widocznie tam *zawsze* było własciwe.
>
Ale dalej nie wiem na jakiej podstawie uwazasz, ze renowki maja tyle
wiecej tych czujnikow i stad te informacje o usterkach, a inne marki to
polonezy i przez to nie raportuja zadnych bledow.
--
Karolek
Następne wpisy z tego wątku
- 30.07.11 12:33 kamil
- 30.07.11 12:44 Filip KK
- 30.07.11 14:00 Sebastian Biały
- 30.07.11 14:09 Sebastian Biały
- 30.07.11 14:35 Sebastian Biały
- 30.07.11 15:03 RoMan Mandziejewicz
- 30.07.11 15:32 Cavallino
- 30.07.11 17:58 Karolek
- 30.07.11 19:50 J.F.
- 31.07.11 00:24 Sebastian Biały
- 31.07.11 10:48 Karolek
- 31.07.11 12:27 J.F.
- 31.07.11 13:20 ponury szlifierz
- 01.08.11 12:07 kamil
- 01.08.11 12:08 kamil
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz
- 2025-02-16 Czy chodzenie jest ekologiczne?
- 2025-02-15 skurwiałe miasto
- 2025-02-16 Puszka lub gniazdo trójfazowe na balkonie
- 2025-02-16 Przepisy przeciwpożarowe w bloku mieszkalnym.
- 2025-02-15 statystyki urodzeń
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=