-
1. Data: 2010-02-07 17:23:33
Temat: Laguna 1,9 -2001
Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>
Znow bylem pogladac autko (wstepne ogledziny)
i znow mi sie trafila Laguna - jakos mam szczescie do tej marki chyba
generalnie to tak
rok 2001
przebieg 230 tys
ksenon
karta do zapalania
odlaczone czujniki cisnienia (nie dopytalem dlaczego)
krajowy kupiony w Polsce
Diesel 1,9 dCI
przebieg wydaje sie duzy -wg mnie
to byly tylko wstepne ogledziny bez specjalnego wnikania, oczywiscie gdybym
chcial blizej sie zapoznac to bedzie wizyta w stacji
ale co poza tym mozecie doradzic
dzieki
-
2. Data: 2010-02-07 18:30:34
Temat: Re: Laguna 1,9 -2001
Od: "!!!" <n...@w...pl>
Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:hkmpdf$36a$1@news.onet.pl...
>
> ale co poza tym mozecie doradzic
>
> dzieki
Ten rocznik to chyba najbardziej awaryjna wersja. Elektronika ciągle się
psuje, dlatego pewnie odłączone czujniki.
Pozdrawiam
Marcin
-
3. Data: 2010-02-07 18:31:56
Temat: Re: Laguna 1,9 -2001
Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>
> przebieg wydaje sie duzy -wg mnie
>
jeździł dziennie do nieodległej roboty (15 km),
raz w roku na wakacje - 4000 km,
czasem 250 do rodziny itp.
- to dużo?
P.
-
4. Data: 2010-02-07 18:41:26
Temat: Re: Laguna 1,9 -2001
Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>
Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:hkmpdf$36a$1@news.onet.pl...
> Znow bylem pogladac autko (wstepne ogledziny)
>
> i znow mi sie trafila Laguna - jakos mam szczescie do tej marki chyba
>
> generalnie to tak
> rok 2001
> przebieg 230 tys
> ksenon
> karta do zapalania
> odlaczone czujniki cisnienia (nie dopytalem dlaczego)
> krajowy kupiony w Polsce
> Diesel 1,9 dCI
>
> przebieg wydaje sie duzy -wg mnie
Ale być może dlatego prawdziwy. Na diesla to nie jest źle, powinen jeszcze
bez remontów machnąć sto-dwieście tysięcy.
Sprawdź dokładnie elektrykę, laguny miałe różne problemy z elektroniką, poza
tym to b. fajne auto. Powinieneś poszukać forum użytkowników, tam dowiesz
się wszystkiego.
--
Yogi(n)
-
5. Data: 2010-02-07 18:48:43
Temat: Re: Laguna 1,9 -2001
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
!!! pisze:
> Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> news:hkmpdf$36a$1@news.onet.pl...
>> ale co poza tym mozecie doradzic
>>
>> dzieki
>
> Ten rocznik to chyba najbardziej awaryjna wersja. Elektronika ciągle się
> psuje, dlatego pewnie odłączone czujniki.
Czujniki odłączone, bo zalana każdym z nich bateria padła. Renault
szacowało żywotność tej pastylki na 10 lat. I lekko się machnęli, bo
niektórym padła po 5-ciu. Teoretycznie niewymienna, praktycznie - na
forum Laguniarzy (www.renaultlaguna.pl/forum) leży dokładny manual tej
operacji.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 turbotraktor
Laguna I "czarny karawan" - na sprzedaż
-
6. Data: 2010-02-07 18:50:26
Temat: Re: Laguna 1,9 -2001
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
Yogi(n) pisze:
> Powinieneś poszukać forum użytkowników, tam
> dowiesz się wszystkiego.
>
Szukać nie musi, już podałem. :P
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 turbotraktor
Laguna I "czarny karawan" - na sprzedaż
-
7. Data: 2010-02-07 21:07:05
Temat: Re: Laguna 1,9 -2001
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
Kris wrote:
> rok 2001
> przebieg 230 tys
> przebieg wydaje sie duzy -wg mnie
Mam prawie 200 z 2002 roku. To chyba przebieg całkiem normalny dla tego
samochodu.
> ale co poza tym mozecie doradzic
Podpiąc Clipa. Czasem widać potencjalne problemy z elektroniką. Czujniki
wypięte bo albo się uszkodziły (przy wymianie opon), albo bateria
martwa. Olej je, są średnio przydatne.
Jak nie boisz się tego samochodu (bo strasza nim wszędzie) to całkiem
przyjemny i wygodny, za tą cenę ciężko coś znaleźć wygodniejszego.
PS. Zainteresuj się stanem zawieszenia, szczególnie zawieszeniem tylnej
belki. Dodatkowo oblukaj czy pompa wspomagania przypadkiem nie cieknie.
No i standardowo - poproś mechanika o zdjęcie rury od turbo i ocene
luzów - choćby palcem. Turbo jakoś pada często w silnikach 1.9 i 2.2
(opinia serwisantów renault). Na pocieszenie powiem że w 2.2 pada
znacznie bardziej ciekawie ;)
-
8. Data: 2010-02-07 21:14:31
Temat: Re: Laguna 1,9 -2001
Od: "emes" <e...@e...pl>
> Jak nie boisz się tego samochodu (bo strasza nim wszędzie) to całkiem
> przyjemny i wygodny, za tą cenę ciężko coś znaleźć wygodniejszego.
>
> PS. Zainteresuj się stanem zawieszenia, szczególnie zawieszeniem tylnej
> belki. Dodatkowo oblukaj czy pompa wspomagania przypadkiem nie cieknie. No
> i standardowo - poproś mechanika o zdjęcie rury od turbo i ocene luzów -
> choćby palcem. Turbo jakoś pada często w silnikach 1.9 i 2.2 (opinia
> serwisantów renault). Na pocieszenie powiem że w 2.2 pada znacznie
> bardziej ciekawie ;)
belka to nie problem 100 zl i godzina roboty na kanale. Jest manual na
forum laguniarzy.
2001 to najmniej awaryjny rocznik ! podobno ;)
-
9. Data: 2010-02-07 21:55:37
Temat: Re: Laguna 1,9 -2001
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
emes wrote:
> belka to nie problem 100 zl i godzina roboty na kanale.
O ile wiesz jak to zrobić. Przecietny mechanik mając to w ręku po raz
pierwszy ma raczej czas > 4h. W dodaku jak zamontujesz marnej jakości
,to za 3 miesiące będziesz robił znowu. Ogólnie Renault dał dupy z tym
elementem.
> 2001 to najmniej awaryjny rocznik ! podobno ;)
ph1. Nie, to nie jest najmniej awaryjny rocznik raczej. Pocieszeniem
jest że 1.9dci nie jest aż tak awaryjny jak 2.2dci (znowu nieoficjalna
opinia mechaników z renault).
-
10. Data: 2010-02-08 08:54:37
Temat: Re: Laguna 1,9 -2001
Od: Rafał <r...@o...pl>
Sebastian Biały pisze:
> Kris wrote:
>> rok 2001
>> przebieg 230 tys
>> przebieg wydaje sie duzy -wg mnie
>
> Mam prawie 200 z 2002 roku. To chyba przebieg całkiem normalny dla tego
> samochodu.
>
>> ale co poza tym mozecie doradzic
>
> Podpiąc Clipa. Czasem widać potencjalne problemy z elektroniką. Czujniki
> wypięte bo albo się uszkodziły (przy wymianie opon), albo bateria
> martwa. Olej je, są średnio przydatne.
Zgadza się, tak samo często można spotkać nie działającą funkcje
hands-free. Można żyć bez tego, mniej problemów na głowie.
Chociaż samo sprawdzanie i sygnalizowanie problemów z ciśnieniem się
czasem przydaje.
>
> Jak nie boisz się tego samochodu (bo strasza nim wszędzie) to całkiem
> przyjemny i wygodny, za tą cenę ciężko coś znaleźć wygodniejszego.
Również się zgadza. Dzięki temu że straszą nim wszędzie jest taki tani:)
>
> PS. Zainteresuj się stanem zawieszenia, szczególnie zawieszeniem tylnej
> belki.
Nie ma co się przejmować zawieszeniem. Wcześniej czy później, jak w
każdym aucie coś poleci. A w Lagunie części do zawieszenia nie są drogie
i robota prosta. Jak wspominali inni, na forum klubowym są manuale.
> Dodatkowo oblukaj czy pompa wspomagania przypadkiem nie cieknie.
Nie słyszałem żeby była to jakaś typowa usterka...
> No i standardowo - poproś mechanika o zdjęcie rury od turbo i ocene
> luzów - choćby palcem. Turbo jakoś pada często w silnikach 1.9 i 2.2
> (opinia serwisantów renault).
Tak - turbina, jak i wtryskiwacze - tu można popłynąć z kosztami
naprawy, warto dokładnie sprawdzić!
Kosztowną naprawą również jest wymiana/regeneracja koła dwumasowego,
przy tym przebiegu o ile nie było robione, to pewnie będzie niebawem.
Koło to daje o sobie znać przed ostatecznym padnięciem, więc można to
sprawdzić.
> Na pocieszenie powiem że w 2.2 pada
> znacznie bardziej ciekawie ;)
Padają(turbiny) dokładnie tak samo. Albo po cichu, albo z wielkim
hukiem, ciągnąc za sobą resztę silnika. Na forum nie zauważyłem jakoś
specjalnie żeby w 2,2 zdarzało się to częściej. Warto jednak wiedzieć co
robić jak turbina zacznie się żegnać.
Awaryjność obu silników jest na porównywalnym poziomie i zależy głównie
od użytkownika. To jakie się leje paliwo, jak często wymienia się olej i
filtry, oraz jak dba się o turbinę.
Pozdrawiam
Rafał