  • Data: 2010-02-08 09:33:27
    Temat: Re: Laguna 1,9 -2001
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rafał wrote:
    > Zgadza się, tak samo często można spotkać nie działającą funkcje
    > hands-free. Można żyć bez tego, mniej problemów na głowie.
    > Chociaż samo sprawdzanie i sygnalizowanie problemów z ciśnieniem się
    > czasem przydaje.

    Naprawa hands-free wymaga rozebrania karty ("nierozbieralnej") i
    wymianie akumulatora. Niestety renault ma talent do robienia rzeczy
    jednorazowych. Karta nie wygląda najlepiej po takiej manipulacji i jest
    ryzyko uszkodzenia. Nie warto chyba. Ponadto w tym roczniku hands-free
    nie jest w 100%, tzn i tak trzeba wsadzić kartę do czytnika.

    > Nie słyszałem żeby była to jakaś typowa usterka...

    Podobno typowa, nowa z montażem grubo powyżej 1000zł. Regenerowana
    wejdzie w zakres do 500zł. U mnie padla, objawy były takie że kierownica
    miała wyraźną dziurę wspomagania na środku. Mechanik miał tylko jedno
    stwierdzenie: "następna laguna z wspomaganiem".

    > Padają(turbiny) dokładnie tak samo. Albo po cichu, albo z wielkim
    > hukiem, ciągnąc za sobą resztę silnika. Na forum nie zauważyłem jakoś
    > specjalnie żeby w 2,2 zdarzało się to częściej. Warto jednak wiedzieć co
    > robić jak turbina zacznie się żegnać.

    Znowu opinia mechaników: w silniku 2.2 turbina znacznie częsciej
    powoduje rozbieganie. Pracując w renault remontowali silniki 2.2 z tego
    powodu częsciej niż 1.9 mimo ze 1.9 jest na rynku więcej.

    Ach byłbym zapomniał: hamulce, a w szczególnosci ręczny z tyłu. Czasem
    przestaje działać i trzeba wymieniać szczęki. Podobno nie da się
    rozebrać (sam nie mam jak tego potwierdzić, ale trzej mechnicy nie wiedzą).