-
Data: 2010-02-08 08:54:37
Temat: Re: Laguna 1,9 -2001
Od: Rafał <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Sebastian Biały pisze:
> Kris wrote:
>> rok 2001
>> przebieg 230 tys
>> przebieg wydaje sie duzy -wg mnie
>
> Mam prawie 200 z 2002 roku. To chyba przebieg całkiem normalny dla tego
> samochodu.
>
>> ale co poza tym mozecie doradzic
>
> Podpiąc Clipa. Czasem widać potencjalne problemy z elektroniką. Czujniki
> wypięte bo albo się uszkodziły (przy wymianie opon), albo bateria
> martwa. Olej je, są średnio przydatne.
Zgadza się, tak samo często można spotkać nie działającą funkcje
hands-free. Można żyć bez tego, mniej problemów na głowie.
Chociaż samo sprawdzanie i sygnalizowanie problemów z ciśnieniem się
czasem przydaje.
>
> Jak nie boisz się tego samochodu (bo strasza nim wszędzie) to całkiem
> przyjemny i wygodny, za tą cenę ciężko coś znaleźć wygodniejszego.
Również się zgadza. Dzięki temu że straszą nim wszędzie jest taki tani:)
>
> PS. Zainteresuj się stanem zawieszenia, szczególnie zawieszeniem tylnej
> belki.
Nie ma co się przejmować zawieszeniem. Wcześniej czy później, jak w
każdym aucie coś poleci. A w Lagunie części do zawieszenia nie są drogie
i robota prosta. Jak wspominali inni, na forum klubowym są manuale.
> Dodatkowo oblukaj czy pompa wspomagania przypadkiem nie cieknie.
Nie słyszałem żeby była to jakaś typowa usterka...
> No i standardowo - poproś mechanika o zdjęcie rury od turbo i ocene
> luzów - choćby palcem. Turbo jakoś pada często w silnikach 1.9 i 2.2
> (opinia serwisantów renault).
Tak - turbina, jak i wtryskiwacze - tu można popłynąć z kosztami
naprawy, warto dokładnie sprawdzić!
Kosztowną naprawą również jest wymiana/regeneracja koła dwumasowego,
przy tym przebiegu o ile nie było robione, to pewnie będzie niebawem.
Koło to daje o sobie znać przed ostatecznym padnięciem, więc można to
sprawdzić.
> Na pocieszenie powiem że w 2.2 pada
> znacznie bardziej ciekawie ;)
Padają(turbiny) dokładnie tak samo. Albo po cichu, albo z wielkim
hukiem, ciągnąc za sobą resztę silnika. Na forum nie zauważyłem jakoś
specjalnie żeby w 2,2 zdarzało się to częściej. Warto jednak wiedzieć co
robić jak turbina zacznie się żegnać.
Awaryjność obu silników jest na porównywalnym poziomie i zależy głównie
od użytkownika. To jakie się leje paliwo, jak często wymienia się olej i
filtry, oraz jak dba się o turbinę.
Pozdrawiam
Rafał
Następne wpisy z tego wątku
- 08.02.10 09:33 Sebastian Biały
- 08.02.10 16:10 michawar
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 OT musk
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=