-
Data: 2010-02-08 08:54:37
Temat: Re: Laguna 1,9 -2001
Od: Rafał <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Sebastian Biały pisze:
> Kris wrote:
>> rok 2001
>> przebieg 230 tys
>> przebieg wydaje sie duzy -wg mnie
>
> Mam prawie 200 z 2002 roku. To chyba przebieg całkiem normalny dla tego
> samochodu.
>
>> ale co poza tym mozecie doradzic
>
> Podpiąc Clipa. Czasem widać potencjalne problemy z elektroniką. Czujniki
> wypięte bo albo się uszkodziły (przy wymianie opon), albo bateria
> martwa. Olej je, są średnio przydatne.
Zgadza się, tak samo często można spotkać nie działającą funkcje
hands-free. Można żyć bez tego, mniej problemów na głowie.
Chociaż samo sprawdzanie i sygnalizowanie problemów z ciśnieniem się
czasem przydaje.
>
> Jak nie boisz się tego samochodu (bo strasza nim wszędzie) to całkiem
> przyjemny i wygodny, za tą cenę ciężko coś znaleźć wygodniejszego.
Również się zgadza. Dzięki temu że straszą nim wszędzie jest taki tani:)
>
> PS. Zainteresuj się stanem zawieszenia, szczególnie zawieszeniem tylnej
> belki.
Nie ma co się przejmować zawieszeniem. Wcześniej czy później, jak w
każdym aucie coś poleci. A w Lagunie części do zawieszenia nie są drogie
i robota prosta. Jak wspominali inni, na forum klubowym są manuale.
> Dodatkowo oblukaj czy pompa wspomagania przypadkiem nie cieknie.
Nie słyszałem żeby była to jakaś typowa usterka...
> No i standardowo - poproś mechanika o zdjęcie rury od turbo i ocene
> luzów - choćby palcem. Turbo jakoś pada często w silnikach 1.9 i 2.2
> (opinia serwisantów renault).
Tak - turbina, jak i wtryskiwacze - tu można popłynąć z kosztami
naprawy, warto dokładnie sprawdzić!
Kosztowną naprawą również jest wymiana/regeneracja koła dwumasowego,
przy tym przebiegu o ile nie było robione, to pewnie będzie niebawem.
Koło to daje o sobie znać przed ostatecznym padnięciem, więc można to
sprawdzić.
> Na pocieszenie powiem że w 2.2 pada
> znacznie bardziej ciekawie ;)
Padają(turbiny) dokładnie tak samo. Albo po cichu, albo z wielkim
hukiem, ciągnąc za sobą resztę silnika. Na forum nie zauważyłem jakoś
specjalnie żeby w 2,2 zdarzało się to częściej. Warto jednak wiedzieć co
robić jak turbina zacznie się żegnać.
Awaryjność obu silników jest na porównywalnym poziomie i zależy głównie
od użytkownika. To jakie się leje paliwo, jak często wymienia się olej i
filtry, oraz jak dba się o turbinę.
Pozdrawiam
Rafał
Następne wpisy z tego wątku
- 08.02.10 09:33 Sebastian Biały
- 08.02.10 16:10 michawar
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
Najnowsze wątki
- 2025-03-18 Tesla na złom
- 2025-03-18 Ziobrotura 3.0 będzie w prawie przesłuchać "świadka" Tuska bez adwokata w sprawach Sienkiewicza/Bodnara/...?
- 2025-03-18 Produkty ,,Made in Germany" wciąż na topie - art. na www.dw.com
- 2025-03-18 ulaskawienia
- 2025-03-18 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-03-18 42 MILIARDY ZŁOTYCH ZYSKU W ROK. DLACZEGO BANKI TYLE ZARABIAJĄ W POLSCE?
- 2025-03-17 Nie matura lecz chęć szczera ...
- 2025-03-17 Pendrive zdycha, czy coś jeszcze innego? Problem z plikami.
- 2025-03-17 Odkurzacz Smapp Dynamic - dawny Zelmer
- 2025-03-17 Nagra IV i zewnętrzny pilot
- 2025-03-17 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-17 Warszawa => Junior Account Manager <=
- 2025-03-17 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-17 Białystok => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-17 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=