eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLaguna 1,9 -2001Re: Laguna 1,9 -2001
  • Data: 2010-02-08 08:54:37
    Temat: Re: Laguna 1,9 -2001
    Od: Rafał <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Sebastian Biały pisze:
    > Kris wrote:
    >> rok 2001
    >> przebieg 230 tys
    >> przebieg wydaje sie duzy -wg mnie
    >
    > Mam prawie 200 z 2002 roku. To chyba przebieg całkiem normalny dla tego
    > samochodu.
    >
    >> ale co poza tym mozecie doradzic
    >
    > Podpiąc Clipa. Czasem widać potencjalne problemy z elektroniką. Czujniki
    > wypięte bo albo się uszkodziły (przy wymianie opon), albo bateria
    > martwa. Olej je, są średnio przydatne.
    Zgadza się, tak samo często można spotkać nie działającą funkcje
    hands-free. Można żyć bez tego, mniej problemów na głowie.
    Chociaż samo sprawdzanie i sygnalizowanie problemów z ciśnieniem się
    czasem przydaje.
    >
    > Jak nie boisz się tego samochodu (bo strasza nim wszędzie) to całkiem
    > przyjemny i wygodny, za tą cenę ciężko coś znaleźć wygodniejszego.
    Również się zgadza. Dzięki temu że straszą nim wszędzie jest taki tani:)

    >
    > PS. Zainteresuj się stanem zawieszenia, szczególnie zawieszeniem tylnej
    > belki.
    Nie ma co się przejmować zawieszeniem. Wcześniej czy później, jak w
    każdym aucie coś poleci. A w Lagunie części do zawieszenia nie są drogie
    i robota prosta. Jak wspominali inni, na forum klubowym są manuale.

    > Dodatkowo oblukaj czy pompa wspomagania przypadkiem nie cieknie.
    Nie słyszałem żeby była to jakaś typowa usterka...

    > No i standardowo - poproś mechanika o zdjęcie rury od turbo i ocene
    > luzów - choćby palcem. Turbo jakoś pada często w silnikach 1.9 i 2.2
    > (opinia serwisantów renault).
    Tak - turbina, jak i wtryskiwacze - tu można popłynąć z kosztami
    naprawy, warto dokładnie sprawdzić!
    Kosztowną naprawą również jest wymiana/regeneracja koła dwumasowego,
    przy tym przebiegu o ile nie było robione, to pewnie będzie niebawem.
    Koło to daje o sobie znać przed ostatecznym padnięciem, więc można to
    sprawdzić.


    > Na pocieszenie powiem że w 2.2 pada
    > znacznie bardziej ciekawie ;)
    Padają(turbiny) dokładnie tak samo. Albo po cichu, albo z wielkim
    hukiem, ciągnąc za sobą resztę silnika. Na forum nie zauważyłem jakoś
    specjalnie żeby w 2,2 zdarzało się to częściej. Warto jednak wiedzieć co
    robić jak turbina zacznie się żegnać.

    Awaryjność obu silników jest na porównywalnym poziomie i zależy głównie
    od użytkownika. To jakie się leje paliwo, jak często wymienia się olej i
    filtry, oraz jak dba się o turbinę.

    Pozdrawiam
    Rafał

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: