  • Data: 2011-10-15 00:49:19
    Temat: Re: Ładowarka z Lidla
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Tomasz Wójtowicz" j7af7p$rlt$...@n...onet.pl

    > Poza tym ładowarki do NiMH wykorzystują zjawisko -dV, żeby wiedzieć, kiedy
    przestać, a taka do ołowiu to będzie ładować i ładować
    > do usr*nej śmierci... akumulatorków NiMH.

    Nastaw jej napięcie 1.55 V i nie przeładuje.
    Tyle tylko, że szybciej zniszczy te akumulatorki niż dedykowana. :)
    (bo na początku łomotnie dużym prądem)
    Do jonowych, polimerowych itp. też nie nadaje się taka ładowarka.

    Inne są charakterystyki ładowania ołowiowych, inne NiMH, inne polimerowych...

    Do ładowania ,,baterii'' alkalicznych czy cynkowo-węglowych też to raczej nie nadaje
    się. :)
    (choć można takie ,,baterie'' ładować, o ile zachowa się stosowne reguły)

    -=-

    W ładowarce akumulatora samochodowego (ołowiowego) raczej podaje się stałe napięcie,
    nie prąd ładowania.
    W NiMH (wcześniej NiCd -- Cd jest toksyczny) należy zadbać o stały prąd, nie o
    napięcie.
    Nie wiem, jak ładowane są polimery itp. oraz alkaliczne. :)
    Cynkowo-węglowe ładujemy prądem mieszanym -- trochę do przodu, trochę do tyłu...

    -=-

    Zasada jest zawsze podobna:

    -- nie za duży prąd
    -- nie za duże napięcie
    -- nie za duża temperatura
    -- nie za długi czas

    Jakbyś NiMH ładował najpierw niskim napięciem (tak, aby uzyskać mały
    prąd ładowania, gdy napięcie akumulatorka jest małe) a później (po
    kwadransie na przykład czy po godzinie) to napięcie byś zwiększył
    stosownie (znów dbając o prąd) to pewnie byś naładował, bo jednak
    ładowarka to ładowarka. ;) Ale po co masz ciągle pilnować, skoro
    jest tyle ładowarek (czasami są nawet dostępne nawet zupełnie
    za darmo) dedykowanych, które same liczą, mierzą, decydują,
    kontrolują... [a jedynie kołysanek nie nucą]

    https://www.hurt.com.pl/8-x-sanyo-eneloop-r6-aa-2000
    mah-box-przenosna-ladowarka-usb-sanyo-mdu01-e-2,p910
    2.html

    8 akumulatorków razem z ładowarką ,,procesorową'' za 59.99

    8 x Sanyo Eneloop R6/AA 2000mAh (box) + Przenośna ładowarka USB Sanyo MDU01-E-2

    Czyli doskonała (prosta, ale ma, co potrzeba do poprawnego
    ładowania -- na przykład -delta V) ładowarka za freeko. :)
    Aby było jasne -- to prawie najlepsze akumulatorki NiMH na świecie. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'