  • Data: 2015-09-17 15:05:40
    Temat: Re: Ładowarka kamerki przerywa
    Od: "Artur" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Najprostszym sposobem będzie zabranie kamerki do domu i podpięcie jej do
    > ładowarki telefonicznej/smartfonowej
    > Celem zabiegu jet ustalenie czy problem leży w samej ładwarce, czy też np.
    > w gnieździe kamerki.
    Tak zrobiłem. Podłączyłem do powerbanku 2,1 A. Pięknie działa przez długi
    czas bez żadnych przerwań. Poruszałem kamerką żeby zasymulować
    wstrząsy samochodu, nic się nie przerwało.

    > podana wydajnośc prądowa to max jaki może dać ładowarka. Więc za dużo
    > nie szkodzi. Jeśli będzie mniej niż potrzebuje kamerka to nie da rady.
    To znaczy co by się stało gdyby była ładowana zbyt małym prądem, np. 1A?
    W ogóle się nie włączy?

    > Kamerka powinna mieć własną baterię aby zapobiegać takim sytuacją
    > chwilowego braku zasilania, co się z nią stało?
    Ma baterię. Jej zadaniem jest prawidłowy zapis ostatniego pliku.
    Ta bateria działa tylko przy "prawidłowym" zakończeniu pracy kamerki,
    to znaczy gdy kamerka sama się wyłącza po zgaśnięciu silnika samochodu.
    Wtedy na ekranie pokazuje się napis GOOD BYE i kamerka się wyłącza.
    Towarzyszy temu charakterystyczny dźwięk. W tym momencie zapisuje się
    też ostatni plik, który potem można oglądać w kamerce lub na komputerze,
    po przeniesieniu karty SD z kamerki do czytnika kart SD połączonego
    z komputerem.
    Gdy następuje "nieprawidłowe" przerwanie, napis GOOD BYE się nie
    pojawia, natomiast charakterystyczny dźwięk tak. (ten sam dźwięk
    słychać gdy kamerka się włącza przez start silnika samochodu lub
    poruszanie/pstrykanie w ładowarkę po awarii.). Ostatni plik jest wtedy
    uszkodzony i nie można go obejrzeć.
    Piszę o ostatnim pliku, bo zapisywanie na karcie SD mam podzielone
    na 3 minutowe filmy, które zapisują się w kolejnych plikach. Tak sobie
    ustawiłem.
    Bateria w kamerce ma bardzo małą pojemność. Gdy włączę kamerkę
    bez podłączonego zasilania, kamerka działa przez kilkanaście sekund.

    Na ładowarce udało mi się tylko odkręcić coś w rodzaju kapturka.
    Mogłem wyjąć bezpiecznik, na którym jest napisane: F2A220V.
    Natomiast na obudowie ładowarki jest naklejka z napisem:
    INPUT DC 12-24V
    OUTPUT DC 5V == 1.5A
    MINI 5P 1P+ 5P-
    BLACK VIEW

    Nic więcej nie mogę zrobić. Poszczególne części obudowy są (chyba)
    ze sobą sklejone i nie wydaje mi się żebym mógł zajrzeć do środka
    bez uszkodzenia obudowy.

    Pozdrawiam
    Artur