-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.213.192.88.238
!not-for-mail
From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Ładowanie z prądu zmiennego (przemiennego) na stały - jest taka
możliwosć?
Date: Fri, 10 Nov 2017 12:33:26 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <ou42pv$v1r$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
References: <f...@g...com>
<ou1j8v$s0$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<ou23go$6pk$1$opajak@news.chmurka.net>
<ou25s6$7m9$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<9...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 213.192.88.238
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 10 Nov 2017 11:33:19 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="PiotrGalka";
posting-host="213.192.88.238"; logging-data="31803";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.4.0
In-Reply-To: <9...@g...com>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:725877
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-11-09 o 20:43, a...@g...com pisze:
> Dzięki za zainteresowanie tematem.
>
> Schematy dostępne w necie nie są skomplikowane i wyglądają raptem tak:
> http://www.southwestairsports.com/ppgtechinfo/thor25
0/thor200-250wiringdiagram.pdf
> - dokupiłem regulator ale nie mam akumulatora, rozrusznika - rozrusznika nie mam w
planach.
>
> Informacja o 80W znalazłem na stronie 21 w poniższej instrukcji w jednej
linijce.(Battery charger arrangement output power: 80W at 5500 rpm) i to tyle.
> http://www.southwestairsports.com/ppgtechinfo/thor25
0/thor250usermanual.pdf
>
>
> Pomyślałem o wyjściach USB bo jest najłatwiej coś podłączyć i odłączyć, jest
najlżejszą opcją i najtańszą.
> Do latania potrzebuję nawigacji - przeważnie jest to telefon i niektóre aplikację
potrafią tak obciążać tel. że bateria pada po niecałej godzinie, do tego urządzenie
do monitorowania temperatury głowicy, obrotów silnika, kamerka i zaczyna brakować
wyjść w powerbanku.
>
> Teraz idzie zima więc wszystko tym bardziej będzie krócej trzymało nie wspominając
o sytuacji co może się zdarzyć jak mi nawigacja padnie lecąc nad mgłami.
>
>
> Co do obecnych zakupów kupiłem poniższą ładowarkę:(gdyby link był nieaktualny
> ŁADOWARKA SAMOCHODOWA 4 X USB
> Napięcie zasilania 12 V
> Napięcie wyjściowe 5 V DC max 7.2A (4xUSB)
> Długość kabla ok. 170 cm)
>
> http://allegro.pl/show_item.php?item=6904939450&snap
shot=MjAxNy0xMS0wNFQxODozMjozOVo7YnV5ZXI7YmRkNTdjZDQ
3Mjg4NmM2ODdmZWExMTU5MTIzYjViNjEyOGQ3NDgxZTVhYTNiY2E
yODZjMjFmOGYzNmY5ZGM1Yg==
>
> Odnośnie oświetlenia pod USB mam takie 3 szt. i na prawdę bardzo dobrze świecą:
(jak za tą cenę)
> https://www.aliexpress.com/item/1800-Lumen-T6-L2-fis
hing-Bike-Bicycle-LED-Light-Flashlight-Waterproof-Br
ightness-5V2A-USB-Interface-Headlight/32215095114.ht
ml?spm=a2g0s.9042311.0.0.WCrf3y
>
> Z tym oświetleniem i tak myślę zrobić tak żeby choć jedną puścić przez powerbank w
sytuacji gdyby silnik zgasł po zmroku choć w takich warunkach staram się nie latać a
powerbank na stałe podłączyć pod usb :)
>
>
> Zastanawiałem się czy jest jakieś inne rozsądne rozwiązanie żeby mieć prąd jak z
USB ale bez ładowarek samochodowych.
>
>
> Co do pomiarów prądu, w weekend będę miał w końcu czas żeby podłączyć i zrobić
pomiary na poszczególnych obrotach.
>
> Pozdrawiam,
> Kamil
>
Rozumiem, że jak silnik stanie to w zasadzie nie potrzebujesz dużego
zapasu energii - czyli, że power-bank wystarczy i dlatego zastanawiasz,
się czy da się w ogóle bez akumulatora, bo to waży.
Kluczowe jest ustalenie, czy wtedy gdy obroty są minimalne/użyteczne to
z regulatora można uzyskać wystarczającą moc. Jeśli da się uzyskać
wystarczającą to akumulator nie jest potrzebny.
Ale nawet jak nie da się uzyskać wystarczającej mocy to można też
kombinować tak, że podłącza się tu tylko urządzenia którym przerwy w
zasilaniu nie przeszkadzają. Jak moją Automapę odłączę od zasilania to
po jakichś 2h mi napisze na ekranie, że bateria się wyczerpuje i mam
podłączyć zasilanie. Przypuszczam, że jakbym jej podłączył zasilanie,
które czasem ma te 5V, a czasem mu brakuje to po prostu czasem by się
doładowywała, a czasem nie i generalnie nie byłoby problemu, ale
eksperymentów czy jak zasilanie siądzie do 3V i potem wstanie do 5V to
czy na pewno znów się doładowuje nie robiłem. Jakby oświetlenie
przygasało, gdy obroty mniejsze to też chyba świat się nie zawali.
Gniazdko USB 5V/2A to jest 10W. Zakładając 4 takie obciążone maksymalnie
mamy 40W. Ale czy faktycznie pobierasz z tych USB maksimum - nie sądzę.
Musisz wiedzieć ile faktycznie potrzebujesz.
Regulator na wejście dostaje impulsy z magneta a na wyjściu spodziewa
się jakiegoś w miarę stałego napięcia z akumulatora. Nawet między
impulsami z magneta to napięcie tam jest i jakby go nie było to
regulator może mieć jakieś problemy z ogarnięciem się co jest grane.
Dlatego jakby rezygnować z akumulatora to trzeba zamiast podłączyć
kondensator elektrolityczny, który zapewni wystarczająco stałe napięcie
w przerwach między impulsami z magneta.
Aby wyliczyć jego wartość to trzeba by znać:
- minimalną częstotliwość impulsów z magneta (nie znam ani minimalnych
obrotów silnika, ani jak się ma liczba impulsów z magneta do obrotów
silnika.
- maksymalne podłączone obciążenie.
Strzelam, że minimum to będzie jakiś 5000uF, ale przypuszczam, że przyda
się więcej. Kondensator powinien być na co najmniej 30V. Czyli np:
https://www.tme.eu/pl/details/sd1v478m1835mbb/konden
satory-elektrolityczne-tht-85c/samwha/
Zamiast ładowarek samochodowych można zrobić coś podobnego samemu, ale
nie wyjdzie ani taniej, ani specjalnie lżejsze. Jakby mieć ładowarkę,
która ma wtyczkę i samą elektronikę nie we wtyczce, a na drugim końcu
kabelka to można się pozbyć tej wtyczki zyskując większą pewność
kontaktu bo te samochodowe to według mnie porażka, no ale to
konsekwencja wykorzystania gniazda zapalniczki.
P.G.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.11.17 16:39 Adam Wysocki
- 10.11.17 19:17 Piotr Gałka
- 10.11.17 21:49 a...@g...com
- 11.11.17 18:40 a...@g...com
- 11.11.17 22:11 Adam Wysocki
- 11.11.17 22:25 Adam Wysocki
- 11.11.17 22:34 Adam Wysocki
- 13.11.17 13:07 Piotr Gałka
- 13.11.17 15:20 Adam Wysocki
- 13.11.17 15:51 Piotr Gałka
- 15.11.17 11:21 Adam Wysocki
- 15.11.17 19:39 a...@g...com
- 23.11.17 12:53 Adam Wysocki
- 23.11.17 13:33 J.F.
- 23.11.17 15:59 Adam Wysocki
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=