-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Desoft" <N...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Ładowanie akumulatorów żelowych, trakcyjnych
Date: Sun, 18 Jul 2010 00:04:42 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 49
Message-ID: <i1t9ds$q60$1@news.onet.pl>
References: <4c41ec6d$0$17086$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: hhost-82.mtm-info.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1279404284 26816 80.54.179.82 (17 Jul 2010 22:04:44 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 17 Jul 2010 22:04:44 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:592215
[ ukryj nagłówki ]> Ale glowny watek - ladowanie - różni różnie radza :) Jedni, zeby ladowac
> akumulatory jak najczesciej, nawet co drugi dzien, i po przejechaniu tylko
> 15km - trzymac prawie caly czas akumulatory w pelnym naladowaniu - wtedy
> wytrzymaja duza ilosc cykli ladowania, beda dlugo sluzyly!
Ładować jak najczęściej.
> Inni, zeby nie ladowac ich tak czesto... - dopiero kiedy beda tracily
> prawie wszystka energie, ponizej 11,8V - jezdzic do oporu, a potem ladowac
> do oporu ;)
To są akumulatory kwasowe, szkodzi im nadmierne rozładowanie. Nie mają
efektu pamięciowego jak NiMh - więc rozładowanie nic nie daje, a szkodzi.
> Jeszcze inni, zeby pierwsze 10 ładowań robic juz po 15km - ksztaltowanie
> akumulatorow, ich pojemnosci - a potem, nastepne ladowania, po
> przejechaniu 40-45km - ale nie zadziej niz raz w tygodniu, a w zimie co 2
> tygodnie!, gdy wozek nie jest uzywany, niejezdzony...
Generalnie tak. Charakterystyka żywotności jest taka sama jak akumulatora
samochodowego i podobnie należy z nimi postępować.
> Ktora droga isc, wybrac... - wiecie cos na ten temat blizej, bardziej
> doswiadczalnie, fachowo? :)
Wybrać dobrą ładowarkę, a może nawet dwie.
Akumulator powinien być cały czas podłączony do ładowarki. Podobnie jak to
jest w centralkach alarmowych - ładowarka daje napięcie 13,6-13,8V i pod tym
napięciem akumulator może stać wiecznie.
Aby naładować akumulator na 100% należy ładować go do napięcia 14,4V ale
potem należy wyłączyć ładowanie - zmniejszyć napięcie do 13,8V i tak
zostawić aż będzie używany. Po powrocie od razu do ładowarki.
Teoretycznie można trzymać akumulator pod napięciem 14,4V (14,2V) ale wtedy
należy okresowo sprawdzać/uzupełniać stan wody. Nie zawsze to jest łatwe, a
nawet możliwe. (napięcia podaję średnie - idealnie byłoby gdyby ładowarka
uwzględniała temperaturę otoczenia i korygowała sama napięcie)
Nie polecam prostych ładowarek do akumulatorów samochodowych. One służą do
podładowania, często nie mają konntroli naładowania/wyłączenia się.
Prądem ładowania nie ma się co za bardzo przejmować. Wszycy zalecają 0.1C,
ale ładowanie prądem 0.2-0.3C szczególnie jak "gwałtownie potrzeba" - jest
bez znaczenia. Akumulator samochodowy dobrze znosi chwilowe ładowanie prądem
2-3C.
--
Desoft
Następne wpisy z tego wątku
- 17.07.10 23:43 Dariusz K. Ładziak
- 18.07.10 09:18 J.F.
- 18.07.10 10:54 Jaroslaw Berezowski
- 18.07.10 11:20 blur
- 18.07.10 13:23 Adam Zielinski
- 18.07.10 13:17 Adam Zielinski
- 18.07.10 13:28 Adam Zielinski
- 18.07.10 13:32 Adam Zielinski
- 18.07.10 14:37 Dariusz K. Ładziak
- 18.07.10 15:05 J.F.
- 27.07.10 11:56 Andgro
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)