eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie akumulatorów żelowych, trakcyjnychRe: Ładowanie akumulatorów żelowych, trakcyjnych
  • Data: 2010-07-17 22:04:42
    Temat: Re: Ładowanie akumulatorów żelowych, trakcyjnych
    Od: "Desoft" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Ale glowny watek - ladowanie - różni różnie radza :) Jedni, zeby ladowac
    > akumulatory jak najczesciej, nawet co drugi dzien, i po przejechaniu tylko
    > 15km - trzymac prawie caly czas akumulatory w pelnym naladowaniu - wtedy
    > wytrzymaja duza ilosc cykli ladowania, beda dlugo sluzyly!

    Ładować jak najczęściej.

    > Inni, zeby nie ladowac ich tak czesto... - dopiero kiedy beda tracily
    > prawie wszystka energie, ponizej 11,8V - jezdzic do oporu, a potem ladowac
    > do oporu ;)

    To są akumulatory kwasowe, szkodzi im nadmierne rozładowanie. Nie mają
    efektu pamięciowego jak NiMh - więc rozładowanie nic nie daje, a szkodzi.


    > Jeszcze inni, zeby pierwsze 10 ładowań robic juz po 15km - ksztaltowanie
    > akumulatorow, ich pojemnosci - a potem, nastepne ladowania, po
    > przejechaniu 40-45km - ale nie zadziej niz raz w tygodniu, a w zimie co 2
    > tygodnie!, gdy wozek nie jest uzywany, niejezdzony...

    Generalnie tak. Charakterystyka żywotności jest taka sama jak akumulatora
    samochodowego i podobnie należy z nimi postępować.


    > Ktora droga isc, wybrac... - wiecie cos na ten temat blizej, bardziej
    > doswiadczalnie, fachowo? :)

    Wybrać dobrą ładowarkę, a może nawet dwie.
    Akumulator powinien być cały czas podłączony do ładowarki. Podobnie jak to
    jest w centralkach alarmowych - ładowarka daje napięcie 13,6-13,8V i pod tym
    napięciem akumulator może stać wiecznie.
    Aby naładować akumulator na 100% należy ładować go do napięcia 14,4V ale
    potem należy wyłączyć ładowanie - zmniejszyć napięcie do 13,8V i tak
    zostawić aż będzie używany. Po powrocie od razu do ładowarki.
    Teoretycznie można trzymać akumulator pod napięciem 14,4V (14,2V) ale wtedy
    należy okresowo sprawdzać/uzupełniać stan wody. Nie zawsze to jest łatwe, a
    nawet możliwe. (napięcia podaję średnie - idealnie byłoby gdyby ładowarka
    uwzględniała temperaturę otoczenia i korygowała sama napięcie)
    Nie polecam prostych ładowarek do akumulatorów samochodowych. One służą do
    podładowania, często nie mają konntroli naładowania/wyłączenia się.
    Prądem ładowania nie ma się co za bardzo przejmować. Wszycy zalecają 0.1C,
    ale ładowanie prądem 0.2-0.3C szczególnie jak "gwałtownie potrzeba" - jest
    bez znaczenia. Akumulator samochodowy dobrze znosi chwilowe ładowanie prądem
    2-3C.

    --
    Desoft


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: